Proiectul „Mic dejun la Margina” se întrece în competiție cu Feel Good – Campanie de promovare a produselor și serviciilor turistice durabile în Germania 2020, Traseul patrimoniului muzeului Maramureș, Curse arheologice Rab (T) – muzeu în aer liber de Centrul Cultural Lopar, Croația și Campania WanderlustGermany, pentru a descoperi atracțiile naturale din excursii de mers pe jos și cu bicicleta.
„Mic dejun la Margina” a fost lansat de Asociația pentru Pomovarea și Dezvoltarea Turismului în județul Timiș în colaborare cu Centrul Turistic Margina în luna mai 2017. În primii trei ani de la lansarea sa, în 2017, peste 5.000 de vizitatori din țară și din întreaga lume au venit aici. Proiectul a pornit de la promovarea obiectivelor turistice din satele comunei Margina – Biserici de lemn, Muzeul Satului Sintești, iar cu un grup restrâns de producători locali a fost creat acest brand turistic.
„Proiectul pune în valoare mai mult ca oricând cultura și tradițiile locului, meșteșugurile și gastronomia, și a impulsionat mai mulți localnici să renunțe la vânzarea animalelor pentru a continua tradiționalele plimbări cu căruța trasă de cai, a inspirat comunitatea locală să se asocieze și să lucreze împreună, să redescopere comori ascunse în podurile caselor sub forma unor obiecte de artizanat demult uitate sau să valorifice produse locale speciale. De asemenea, proiectul a încurajat mai mulți producători locali să își dezvolte afacerile și a coagulat eforturile altora din comunele învecinate spre produs, iar investitorii nu au întârziat să apară”, spun cei de la Asociația pentru Pomovarea și Dezvoltarea Turismului în județul Timiș
Rețeaua europeană pentru promovarea și dezvoltarea Turismului Cultural (ECTN) va desemna câștigătorii la Conferința Internațională pentru Turism Cultural în Europa, care are loc la Atena, joi, 21 octombrie.
editor Dan Oancia
Citiți principiile noastre de moderare aici!