Tot mai multe străzi devin pietonale în zona centrală a Timişoarei odată cu finalizarea proiectului de reabilitare implementat de primărie în Cetate, ceea ce înseamnă nu doar că nu se va mai circula cu maşina pe respectivele străzi, ci şi că dispar o mulţime de locuri de parcare.
Şoferii nu vor putea să îşi mai lase maşinile, de exemplu, pe străzile Lucian Blaga şi Vasile Alecsandri, pe Eugeniu de Savoya, pe Enrico Carusso şi alte străzi pe care puteau parca înainte.
Plus că străzilor cuprinse în proiectul de reabilitare pe bani europeni, pavate cu piatră sau în curs de pavare, li s-au adăugat şi altele pe care autorităţile locale au decis să le transforme în spaţii pietonale prin asfaltare – cum ar fi Janos Bolyai şi parţial Augustin Pacha. Şi ”dispar” şi acele locuri de parcare.
La ce situaţie s-a ajuns se poate vedea într-o zi obişnuită de lucru, când multe maşini tronează pe trotuare, scuaruri şi aşa-zise spaţii verzi în zona centrală a Timişoarei.
Singurele noi locuri de parcare pe care autorităţile locale au anunţat oficial că le-au creat în centru în mandatul Robu sunt cele de pe bulevardul I.C. Brătianu – acolo s-au îngustat benzile de circulaţie, s-a tras nişte marcaje şi s-au pus table cu TimPark.
În schimb a mai fost desfiinţată o parcare în zona Pieţei 700, a fostului ADP, iar în zona Palatului Dicasterial au apărut o mulţime de locuri rezervate pentru cei care lucrează la instanţe.
Şoferii mai pot opta pentru parcarea subterană de la Finanţe, administrată de Constructim, cea a Bega Grup, din spatele centrului comercial, cea deschisă vizavi de primărie, în curtea fostului Liceu de Arte, ori cea a CJT de la fostul Comisariat Militar, care sunt contra cost şi nu funcţionează în regim TimPark.
În aceste condiţii, oficialii Primăriei Timişoara recunosc senini că nu s-a mai rezolvat nimic cu marile parcări promise în zona centrală.
Varianta Bega, unde municipalitatea a organizat licitaţie pentru a găsi un investitor care să ridice o parcare pe mai multe niveluri, a căzut: autorităţile au descoperit că terenul a ajuns în posesia fraţilor Cristescu.
Se vorbea despre o altă parcare supraetajată pe locul bateriilor de garaje din zona Parcului I.C. Brătianu. Primarul Nicolae Robu a anunţat planul şi faptul că trebuie demolate garajele de acolo, dar nu s-a concretizat nimic, ba chiar autorităţile nici n-au mai pomenit nimic despre acest proiect.
Două parcări în plan, nicio perspectivă de a începe curând lucrările
Au rămas în discuţie alte două: o parcare subterană care să fie amenajată în zona I.C. Brătianu şi una supraetajată în zona Oituz, pe locul fostei popote de la Punctele Cardinale, proprietate pentru care au fost iniţiate discuţii cu cei de la Universitatea de Vest.
În zona Brătianu se vorbea de 700 de locuri. La începutul anului 2014, oficialii primăriei anunţau contractarea firmei care să ar fi urmat să întocmească studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru această investiţie, care cuprinde şi realizarea pasajului rutier din Piaţa Victoriei şi reorganizarea traficului în centru, pe Inelul I de circulaţie. Documentaţiile nu au fost încă aprobate în consiliul local, nici vorbă să se ajungă prea curând la execuţie.
La Punctele Cardinale, Robu vorbea despre o mega-parcare cu zece etaje, se discută încă de anul trecut despre un schimb de proprietăţi cu reprezentanţii UVT, nu s-a concretizat nimic.
În ce stadiu suntem? Avem promisiuni… pentru 2016.
„Suntem în curs de evaluare a proprietăţilor care vor face obiectul schimbului între UVT şi municipalitate. Suntem tot la stadiul de evaluare… O parcare supraterană pe structură metalică se poate construi în 6 luni, aşa spun specialiştii, o parcare chiar mare, la nivelul a 1.000 de locuri. Vom fi pregătiţi cu bani de la bugetul local, pentru a fi siguri că realizăm parcarea. Eu înclin să mergem pe varianta de a construi pe banii municipalităţii şi ulterior să vedem cine va administra această parcare. Dacă semnalele de pe piaţă se vor schimba şi vom vedea că există interes pentru o investiţie privată, atunci scoatem la licitaţie. Cel puţin 1.000 de locuri vor fi în momentul în care vom realiza parcarea de pe locul fostei popote, respectiv parcarea subterană de pe Brătianu. Asta, undeva în 2016, nu cred că până la alegeri vom fi în măsură să facem asta”, estimează Robu.
Reprezentanţii primăriei dau totodată asigurări că cetăţenii care locuiesc în zona centrală, respectiv cei care au afaceri în zonă se vor bucura de locuri de parcare în regim special.
Articole pe aceeași temă:
Niciun leu pentru vreo parcare noua in centrul Timisoarei, in bugetul pe 2015!
Primaria Timisoara, dispusa sa dea Primaria Veche pentru o parcare la Punctele Cardinale
UVT cere Primariei Timisoara Liceul Electromotor ca sa cedeze teren pentru o mega-parcare pe Oituz
Citiți principiile noastre de moderare aici!