Peste 320 de milioane de lei ar trebui să investească Primăria Timișoara în cele mai mari șantiere din oraș, care ar trebui pornite anul acesta. Patru contracte de execuție pentru marile lucrări de infrastructură au fost semnate în cursul anului trecut de administrația Robu. Vorbim despre Calea Bogdăneștilor, Bd. Cetății, Pasajul Solventul, noua linie de tramvai de la Gara de Nord, pentru care municipalitatea ar trebui să pună trei sferturi din bani de la bugetul local.
Primarul Timișoarei nu știe exact ce șantiere vor fi deschise în 2021. Un lucru este clar: cel de pe Calea Bogdăneștilor, pentru care vin aproape 90 de milioane de lei de la UE, va fi demarat primul. Despre celelalte încă nu se știe.
„Vom începe pe Calea Bogdăneștilor. Cu mult noroc vom începe și cu Pasajul Solventul, s-ar putea și cu linia de tramvai Solventul – Gara de Nord. Pe Cetății, suntem în faza de proiectare. E foarte probabil să începem și în primăvară-vară și acolo”, a declarat Fritz.
Contractele semnate în 2020
Contractul pentru proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost atribuit în iunie 2020. Asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România a semnat cu primăria un contract de 116 milioane de lei și trebuie să termine lucrarea în 31 de luni. Aproximativ 90 de milioane de lei sunt bani europeni, prin POR, Axa prioritară 4.
În septembrie, municipalitatea a semnat contractul pentru reabilitarea Bulevardului Cetății, în valoare de 83,7 milioane de lei. Acolo trebuie să lucreze asocierea Porr Construct – Porr Bau GmbH (terț) – Baicons Impex SRL – Imsat – Sanel – Swarco Traffic România – Manro SRL – SC Pesit Rom SRL (subcontractanți), timp de 36 de luni, din care șase pentru proiectare. Ordinul de începere a lucrărilor s-a dat încă din 21 septembrie.
Contractul pentru Pasajul Solventul a fost semnat tot în septembrie. Asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași) primește 111,6 milioane de lei și trebuie să amenajeze pasajul în 26 de luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor.
Tot în zonă mai este prevăzut un șantier mare, pentru viitoarea linie de tramvai care va lega Solventul de Gara de Nord. Contractul a fost semnat în octombrie, are o valoare de 44,2 milioane de lei și o durată de 22 de luni, din care patru pentru proiectul tehnic. Vor lucra acolo Sylc Con Trans și Longhersin, cu Optotel Com, Instal Group, Lile Service General Construction SRL, Madi FHVAC, Matrix Computers, Electric Rail Project și Cons Electrificarea Instal SRL.
Fritz: Noi nu putem să ducem suma asta din bugetul local
Sunt șantiere de 329 de milioane de lei, din care 89,5 milioane fonduri europene. Restul banilor ar trebui să vină din bugetul local. Primăria Timișoara nu are încă buget pe 2021, astfel că este foarte probabil ca lucrările să înceapă înainte de luna aprilie.
Primarul Dominic Fritz spune însă că este greu de crezut că se vor găsi bani în bugetul local, astfel că se caută finanțare din alte părți.
„La Pasajul Solventul o să vedem. Noi nu putem să ducem suma asta din bugetul local, cum a fost prevăzut de domnul Robu. Avem speranță să găsim finanțare prin Mecanismul de Redresare și Reziliență. (…) Dacă nu, o să fie dificil. Acum se lucrează la proiect. Au solicitat o prelungire până în februarie. Atunci o să fie verificat, vom obține avize. Cu mult noroc, e posibil să începem execuția în toamnă, dar sunt totuși mai sceptic, după cum au decurs celelalte proiecte ale administrației Robu. Vom vedea”, explica primarul Timișoarei.
Unele proiecte ar putea fi mutate pe fonduri europene. Potrivit lui Fritz, șantierele care cuprind și reabilitarea liniilor de tramvai ar putea fi deschise cu bani de la UE.
„E un avantaj că ești avansat cu proiect, se finanțează mai repede. Finanțatorul se bucură că nu e doar o idee, că ai un proiect tehnic sau poate chiar ai început deja cu execuția și primești rambursarea mult mai repede. Unde vorbim de reabilitarea unor linii de tramvai sunt destul de optimist. La fel, și linia nouă de tramvai între Solventul și Gara de Nord. Speranța este mare că obținem finanțare din fonduri europene. (…) Se pot depune pentru noul ciclu financiar care începe în 2021, când vin și norme de aplicare și așa mai departe. O să fie mai mulți bani decât au fost în ultimii șapte ani. De aceea speranța este că vom putea obține finanțare acolo”, a mai precizat Dominic Fritz.
Primăria Timișoara a demarat deja licitația și pentru Calea Stan Vidrighin. O singură firmă a fost interesată, în asociere cu alte societăți: Porr Construct – Porr Bau GmbH – CSV Infratech SRL – Swarco Traffic România – Vimato – Wiebe România – Electroechipament Industrial SRL – Sane – Longhersin. Lucrările sunt estimate la peste 80 de milioane de lei, iar primăria trebuie să semneze în curând contractul.
Trimite articolul
XCat poate costa un pod peste o garla ca Bega? Cat pot costa cateva grinzi de beton? De ce nu poate nimeni sa faca unul la capatul bulev Dambovita pana pe Splaiul Titlescu care sa lege Bd Dambovita cu Bd. Republicii? Ar fi pregatit terenul pentru cand va fi gata Pasajul Solventul. Pe Robu nu-l interesa decat zona lui si pivatii care sa faca pe banii lor si sa doneze orasului la gata, iar asta n-are bani pentru nimic, dreac stie cum e mai bine.
-
Pai daca robu a contractat fara sa aibe bani? De unde?
-
5 milioane euro costa un pod peste Bega.
-
Podul Centenarului a fost construit din bugetul Primăriei Oradea în mai puțin de un an. A costat 11 milioane de lei, are o arhitectură modernă, o lungime de 80 de metri și lat de 18 metri și este iluminat în culorile drapelului național. Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor a anunțat că 70% din valoarea investiției a fost asigurată din fonduri europene.
-
-
pai costelus…daca nu stii despre ce vorbesti, de ce nu te abtii…?
-
Podul nu este nici macar in plan, doar Pasajul Solventul care da catre nicaieri in momentul asta. Nici macar legatura dintre bulevardul Dambovita si malul Begai nu e contractata la ora asta.
Lae astepta o combinatie cu un dezvoltator din zona, caruia sa ii faca gratis podul si calea de acces catre blocuri, pe modelul Sandor de la Isho, drept multumire ca primeste planul “gratis”.
Fritz inca nici nu stie ce sa faca cu podul, inca se teme probabil pentru infractiunea de trafic de influenta cu care Lae nu avea niciun stres.
Finalul e ca doar pasajul Solventul nu va rezolva in niciun fel tranzitul nord-sud pana nu se face legatura cu bulevardul Dambovita.-
Pai dupa logica ta nu se mai demareaza nimic ca nu leaga A cu B pe traseul tau preferat. Orice facut, ii bine facut. Si Robu le facea!
-
-
Cel care va face un pod, va ramane in istoria Timisoarei, dar pentru asta trebuie trimis cineva sa se documenteze cum a reusit Bolojan sa-l faca la Oradea. Apolodor nu mai traieste ca ne-ar fi luminat el.
-
Fritz sigur va ramane in istoria Timisoarei ca cea mai mare tzeapa ever!
-
Oare Dl Fritz mai stie sa facă și altceva inafara de a condamna vechea administrație și de a-și delega din atribuții ???
-
Oare timișorenii au auzit de Baronul Münchhausen ?
-
De tine a auzit mapamondul…
-
Incepe sa auda si de tine lumea. Doar ca tu nu esti nici amuzant si nici obiectiv.
-
-
Daca nu ma insel este baronul tot din BAvARIA asa ca sant concetateni?
-
-
Stie, pentru ca in campanie le enumera bine pe toate. Transparentizarea administratiei, eficientizarea ei prin digitalizare, consilii de cartier, curatenie,…..
-
Ii ca in bancul ala cu iadul: “aia era la recrutare…” asta-i realitatea.
-
Regiunea Vest are cea mai mica cota de finantare a proiectelor nerambursabile, in medie 35%, ca este ,,regiune dezvoltata”. Pai inteleg si eu acum de ce era Robu asa inhibat la scrierea de proiecte europene.
-
Finantarea nerambursabila pentru proiectele facute de autoritatile publice a fost 98% pentru mai toate apelurile pe care putea depune proiecte primaria Timisoara.
Ce poti pretinde mai mult decat 2% cofinantare de la bugetul local pentru proiectele europene?-
Facem un pariu uite eu îți aduc de la ADR Vest toate proiectele nerambursabile ale Timișoarei și să vezi că la 9 din 10 finanțarea e cuprinsa intre 30 și 50% pe motiv că ,,conform e zonă dezvoltată”și finanțarea e de până în 50%, dacă am dreptate te oblig să înghiți dosarele cu tot cu copertă șină și capse, astfel ți le bag eu cu ambii pumni și picioare pe gât în jos. Ce zici accepți?
-
Mai relaxat ca faci icter.
-
-
Fara sa fiu rau sau ceva, dar nu ar fi timpul sa terminam ce s-a inceput? ca s-au inceput la lucrari care sisteaza de ne saturam: trotuarul de pe Loga, Parcul Civic,str. Lidia (pentur a nu stiu cata oara) etc…
Eu zic ca astea ar trebui sa fie prioritare. Nu zic ca ar trebui sa se dea mare Fritz cu aceste lucrari ca propriile realizari (cum facea Robu cu lucrarile icepute de Ciuhandu) dar nici sa le lase in voia sortii (cum se intampla acum).
O lucrare inceputa are un termen de livrare care ar trebui respectat. La noi, daca nu se respecta termenul, se intampla ceva? raspunde cineva? se aplica niste penalitati?…
Mutati tot pe fonduri, opriti hemoragia si batjocura retardatului de Robu! Nu ne permitem asa ceva, lumea trebuie sa inteleaga! Vrem curatenie, vrem digitalizare, servicii, astea sunt prioritati din bugetul public, nu lucrari de infrastructura unde fosta echipa nu si-a dat interesul sa acceseze fonduri! Trebuie luat prin programele de finantare europene maxim, daca vrem ca Timisoara sa nu se sufoce in cativa ani si sa creasca impozitele de 3-4 ori, toate astea mari sa se faca pe fonduri, cum au facut Cluj si Oradea!
-
Cred ca cel cu retard esti tu daca vrei sa se opreasca si ceea ce este bine pentru Timisoara, asta dupa ce au ajuns in faza de executie, in care numai un retard nu stie cat de greu si cu ce costuri se ajunge.
Buna ziua,se vorbește de noi proiecte,dar cum rămâne cu lucrările începute la care momentan nu se lucrează? Ca cel din zona Girocului,str.Maresal Constantin Prezan(fosta Lidia)
“Fritz: Vom începe pe Calea Bogdăneștilor, cu mult noroc și cu Pasajul Solventul”Podul Jiul nu este o urgenta,parchare de pe Take Ionescu nu este necesara,Dar oare ce este necesar pentru Domnul primar.angajarea de consilieri personali.city maneger din Bucuresti care nici nu cunoaste cartierele din Timisoara?Sau timp de 4 ani de zile vom tot asculta ca de vina este’VECHEA MOSTENIRE.NU PRIMIM SPRIJIN DE LA BUCURESTI,ETC’Sau o rugam pe baba Vanghelie sa dea in bob sa vedem ce ne aduce viitorul????
Aviz specialiștilor din primărie: dacă se face numai Bogdăneștilor va fi o stradă înfundata care nu duce nicăieri fără pasajul Solventul și Str. Gării. Astea 2- 3 sunt practic un singur proiect dacă e sa se poată folosi. Dacă nu, vom mai avea o stradă muzeu ca multe altele în RO. Iar domnului Fritz: mai ușor cu scuzele și mai mult cu soluțiile pentru bani.
-
ce sti tu ??? pai nu are interese swabul in sacalaz?
“Celelalte proiecte ale administrației Robu” au fost finalizate si sunt de buna calitate , in schimb astept sa vad cate proiecte se vor finaliza in administratia Fritz . Eu cred ca Nicolae Robu ar fi reusit sa inceapa lucrarile la Pasajul Solventul din primavara asta .
-
L-am urat pe Robu pe motive umane. Era inganfat, megaloman, coleric, etc etc. Dar tare mi-e teama ca Fritz ma va face sa imi fie dor de Robu, ori aia e o performanta care nu e la indemana oricui. Incompetenta astuia e mai periculoasa decat defectele lui Robu si chiar mai periculoasa decat coruptia. Nu am fost la vot ca l-am mirosit dinainte si nici cu Robu nu mai puteam vota. Sper ca m-am inselat si nu o fi incompetent cum pare, dar daca ar fi sa pariez as paria fara prea multe emotii ca Fritz e total depasit de situatie.
-
asa ai crezut si in 2012 cand l-a promis prima data? :)))
-
la Solventul au inceput in 2020, nu ai vazut cum a dat Robu cu lopata acolo in fata presei ?
-
Clar!
-
Nu mai abera cu gunoiul care nu a făcut nici 25% din ce a promis în ultimii 8 ani.
-
chiar nu mi se pare ca sunt de buna calitate, pe langa faptul ca multe sunt kitschuri, o buna parte chiar sunt facute de mantuiala
-
Brusc! Despre ce calitate a lucratilor vorbesti???Te pricepi?Toate lucrarile sunt jalnice fara exceptie!!
-
Plin de usr-isti spalati pe creier, din pacate. Sper sa va luminati in curand sau poate va place sa nu se faca nimic, asta asa, de frica sa nu se faca prost. Lucrarile proaste mai pot fi reparate, lucrarile nefacute nu. Cat despre executia unei lucrari de calitate in Romania poate vorbi doar cineva care nu a construit nimic, niciodata.
-
Cum de au putut aia la Cluj și Oradea să facă lucrați de calitate din prima.
-
Celor din Cluj si Oradea li se pare super fain centrul Timisoarei. Asta iti spun sigur ca am multi prieteni acolo. Numai noi comentam desi avem cel mai frumos centru din tara. Si n-ai vrea sa stii cat il critica pe Bolojan si pe Boc, dar macar majoritatea i-au votat fiindca fac ceva, nu ca Fritz.
-
-
-
Bravo DoNimic. Tine-o tot asa! Fa din Timisoara un oras modern (pt secolul 19) asa cum ti-ai propus tu si stangistii tai: fara autovehicule, fara transport in comun, fara caldura, fara nimic (doNimic). Pana la urma ce poate sa faca un om care pana la aproape 40 de ani nu a facut absolut nimic?
-
Pai ce sa faca, tot nimic, dar pe bani multi si cu consilieri multi si platiti bine. ZECE consilieri!
Pai Solventul este cel mai important pentru oras. Trebuie doar sa semnezi inceperea lucrarilor, atat Fritz, atat ai de facut, incompetentule! Tu il amani atata ca sa para ca l-ai facut tu, nu Robu, asa-i?
Domnul Fritz vaface ce a facut si Robu in primul mandat NIMIC iar la al 2-3 ar putea face ce a facut si in primul.
-
Nu stiu ce va face Fritz, deocamdata nimic, dar Robu chiar a facut cate ceva, chiar daca noi am vrea mai mult. Pentru confirmare ar fi super daca ai avea niste poze cu Timisoara 2012, ca sa poti compara, Jiul, Popa Sapca, Michelangelo, Unirii, poduri Iosefin, etc…
cu mult noroc mai primesti si tu inca un mandat
-
Fereasca Dumnezeu!
Oo ce bine domnu Fritz, credeam ca nu sunteti crestin…sau roman adevarat. Ce bine ca m-am inselat. Dumbevoastra sunteti un adevarat roman cu credinta si noroc. Si noi tot credem si speram…. :)). Esti penibil, s-a dus naibi si mitul bunului german. Peste 4 ani ori o sa te duci la Bucuresti si iti faci campanie cu filmuletele facute cu Timisoara capitala europeana si cu sloganul: Vedeti se poate….Ori o sa vii si o sa zici ca timp de 4 ani ai analizat si asa nu se mai poate si trebuie sa mai iei un mandat ca acuma stii ce sa faci. Cum ziceam Doamne ajuta!!! Hai noroc, sa intra 6 6 poarta in casa.
-
Cel mai tare si amuzant comment ever!
Fritz nu ne-a spus ce a facut robu cu banii din buget. Dar acum vad ca se plange si el.
330 mil lei – 90 mil fonduri euro = 240 mil lei de la buget, aprox 50 mil de euro. Lucrarile vor prinde 2 bugete, adica 25 mil de euro pe an.
An de an bugetul timisoarei a fost 320-350 mil de euro. Cum adica nu ai sa dai pentru proiectele mari 25 mil de euro??? Unde se duc 350 mil de euro an de an??? Pe robu l-am inteles ca a sifonat cat a putut, dar fritz ce face acum???
VREM STADION !
Pana LA urma de CE trebuie linie de tramvai de LA gara LA Solventul ??? Cine vrea sa se sinucida are linia de tren aproape….
E grreu cand din somer devii brusc Primar…Fritz, cele 325 de milianae nu se achita toti la inceputul lucrarilor, se achita pe parcurs..adica daca ai in 2 ani aceste lucrari, ii achiti de-a lungul a 2 ani, daca te intelegi cu constructorul chiar si 2 ani jumate. La fel si cand iti construiesti o casa, daca ai un salariu, o sursa de venit, nu trebuie sa ai toti banii prevazuti inclusiv pentru mobila inainte de a turna fundatia. Ai facut campanie ca te pricepi la orice, esti specialist in tot si acuma o dai de gard in mod repetat cu lucruri simple
-
Frtiz ii numai imagine si povesti. Nu intelege nimic la nivelul asta, ii depasit complet de situatie, da’ complet nu asa. Cosmar!
Cum va scriam in alte postarii fritz are interese pe cursul raului bega
..zona badea cartan…zona Solventul unde vrea sa faca pe malul drept baza sportiva si depozite frig comanda directa de la Nederland …un nou cartier rezidential ..etc ….un bazin olimpic si asa mai departe astea toate bine inteles in interes propriu
-
Io cred ca sunt amestecati si rusii si chinezii. Imi esti simpatic, cred ca am fumat acelasi lucru
Ai garantat în campanie Pasaj subteran Solventul și tren subteran pe relația Gara de Nord-Aeroport pe citez ,, finanțări externe nerambursabile”.
Așa e când arunci vorbe fără acoperire, devii prizonierul propriilor declarații. Ține minte că tot ce scuipi poate fi folosit împotriva ta…