Ultima variantă a Master Planului, prezentată de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a adus Timişoarei cea mai scumpă centură de ocolire. Dintre toate cele incluse în cea mai nouă versiune a strategiei de dezvoltare a căilor de transport, cea de sud a Timişoarei este cea mai scumpă. 124 de milioane de euro are Ministerul Transporturilor în plan să investească pentru acest proiect cu o lungime de 20 de kilometri. Pentru comparaţie, cea de la Vâlcea are 22 de kilometri şi costă 91 de milioane de euro. Mai mult, viitoarea centură a Timișoarei e scrisă cu roşu în tabel, iar în dreptul ei apare„inclus după retestare”. Probabil aşa se numesc presiunile politice venite de la diverse niveluri pentru includerea proiectului în plan.
Autostrăzi noi în Banat nu apar în cea mai recentă versiune a Master Planului, tot ce e nou se construieşte în Moldova și Transilvania, în special autostrăzi de legătură cu cele existente sau aflate deja în proiectare sau execuţie, precum A3 – Oradea. În ceea ce priveşte A6, de la Lugoj nu mai pleacă o autostradă, ci un drum expres pe ruta Lugoj – Caransebeș – Drobeta Turnu Severin – Strehaia – Filiași.
Timişoara ar urma să primească sprijin guvernamental şi pe căile ferate. Mai precis, pe ruta Strehaia – Caransebeș – Timișoara ar urma să aibă loc un proces de reabilitare pentru a spori viteza de deplasare. De asemenea, vor avea loc modernizări ale rutei Timişoara – Arad, unde viteza de deplasare ar urma să ajungă la 160 de kilometri la oră. În plus, pentru cei 54 de kilometri ai căii ferate dintre Timişoara şi Stamora Moraviţa (frontiera cu Serbia) se doreşte în sfârşit electrificarea.
Bani sunt propuşi şi pentru dezvoltarea, în continuare, a Aeroportului Internațional Timişoara. Este vorba despre o sumă frumuşică, 78 de milioane de euro. În afară de Timișoara și București, mai mult mai primeşte doar… Bacăul, și anume 88 de milioane.
Nu la fel de mult noroc avem când vine vorba de centrul intermodal Timişoara, pentru acesta s-au alocat doar 1,5 milioane de euro. Cel puţin insistenţa şefilor Consiliului Județean Timiș s-a transformat în realitate, iar centrul a fost mutat acolo unde îi este locul, lângă aeroport şi nu într-o comună de la marginea Timişoarei, dar în cealaltă parte a oraşului.
Iar la sfârşit, ca o glumă să mai îmbunătăţim amarul infrastructurii, Bega nu este cuprinsă între investiţiile pentru căi navigabile ale ministerului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!