Conform unei statistici prezentate de inspectorul școlar general al Timișului, cazurile de violență în școli au fost ridicate dintotdeauna. Statistica, care începe din 2014 arată că sunt peste 350 de violențe fizice și câteva zeci de insulte și amenințări repetate. Comparativ cu primul semestru din acest an, acestea au fost reduse și datorită școlii online, dar și montării camerelor de supraveghere, explică Marin Popescu. Aceste raportări sunt făcute de unitățile de învățământ la finalul fiecărui semestru de an școlar.
Există o situație a bulliyingului pe care am cerut-o la nivelul județului, este o situație din 2014 până la zi. Tipurile de situații de urgență cuprind discriminare și instigare la discriminare, insulte grave repetate și amenințări repetate și violențe fizice. (…) Este o diminuare (în prezent -n.r.), activitățile fizice s-au desfășurat online în acest an și ca atare foarte puțini copii au fost la școală. Discriminare și instigare 0 raportări, insulte grave și repetate 28, amenințări repetate 0, violențe fizice ușoare, fără arme, lovire și vătămare corporală, sunt în număr de șase.
Dacă ne uităm în semestrul II al anului 2019-2020, violența fizică era la 43, iar în semestrul I au fost 186. Dacă ne raportăm la anul 2014, numărul violențelor este de 356. Există o scădere și există o explicație, nu raportată la numărul consilierilor sau a planurilor anti-violență. La unitățile de învățământ s-au introdus masiv camere de luat vederi, atât din perspectiva evaluărilor și de management, pentru că n-au mai avut pază la intrările școlilor. Un astfel de element a dus la diminuarea efectului sau eliminarea violențelor în școală”, spune Marin Popescu, inspectorul școlar general al Timișului.
Directorii și profesorii, printre elevi în pauze
Popescu a precizat că a cerut directorilor și profesorilor să meargă printre elevi în pauze și se va monitoriza de asemenea activitatea consilierilor școlari.
„Am rugat directorii să iasă din cabinete să vadă cum se desfășoară procesul de învățământ, să iasă în pauze, să stea printre elevi, la fel și profesorii. E important să stăm lângă ei, să gestionăm noi situația înainte să se mai întâmple evenimente. Vom monitoriza zilnic în baza unui orar pe zile și ore, ce face la nivelul unităților de învățământ. Profesorii diriginților vor primi vizite ale partenerilor instituționali, vor fi parte a soluțiilor la întâlniri cu elevii, la informare vizavi de ce înseamnă violența, ce înseamnă efectele violenței dintr-o perspectivă legislativă, la toate clasele. (…) Inspectorii de sector vor fi mult mai prezenți în școli. Trebuie să avem grijă la acest final de an”, a mai precizat Marin Popescu.
Concluziile ședinței de combatere a violenței în școli
După cazul grav de bullying de la Liceul Alimentar din Timișoara, s-a convocat o ședință de urgență a comisiei de combatere a violenței în școli, unde au participat de la inspectori școlari la jandarmi sau polițiști. Concluziile, până la final de an școlar, au fost de mobiliza polițiștii să stea mai mult în preajma unităților școlare, iar la nivelul conducerilor școlilor să se facă grupuri de lucru pentru a rezolva punctual problemele violenței.
„Se analizează ca în perioada următoare să se treacă la o serie de acțiuni și prezența organelor de poliție în școli să fie mult mai vizibilă. De asemenea acum în perioada imediat următoare vom avea întâlniri cu membri comisiei pe grupuri de lucru, punctuale pentru a urmări mai multe obiective care trebuie atinse, pentru a combate violența în școli. Avem ca obiectiv menținerea liniștii acestui final de an școlar în sensul că mai sunt două săptămâni și se apropie examenele și sperăm să nu mai fi evenimente neplăcute. Din păcate violența în școli există dintotdeauna”, ne-a spus inspectorul școlar Cosmin Hogea.
Vă reamintim, după incidentul fetiței de 15 ani batjocorită de două colege, în timpul orei, la Liceul Alimentar, conducerea liceului a fost demisă și urmează sancțiuni pentru elevele implicate și pentru profesoara care a lipsit de la oră. În acest caz polițiștii au deschis și un dosar penal. Elevii erau în timpul orei de laborator, nesupravegheați, când s-a produs incidentul.
Conducerea inspectoratului a precizat că se vrea o strategie anti-bullying pentru viitorul an școlar, în județ.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Conducerea Liceului Alimentar, demisă după cazul de bullying. Agresoarele nu pot fi exmatriculate
Se pregătește o strategie anti-bullying în Timiș, după cazul revoltător de la un liceu din Timișoara
Trimite articolul
XBai Oana ANALfabeto, cazurile au fost ridicate? Poate numarul cazurilor. Cui i-o sugi in redactie de te lasa sa continui a “scrie” articole de tot cacatul. Mi se rupe ca nu o sa aprobi comentariul, atat poti. Sterge-te la gura totusi ca puti prin internet a muie
Punem pariu că vor fi și mai multe cazuri de acest gen? Punem pariu că neocomunistii din învățământ o ard degeaba cu tampenii gen bulying, gen batjocură sau gen violenta în școli? Peștele de la cap se-mpute. Sistemul românesc de învățământ și nu numai este un bulying în sine. Vae victis !
-
Adevarat graiesti. Am lucrat intr-o scoala acum ceva ani ca si cadru auxiliar – mentenanță informatică pentru rețelele de calculatoare. Am observat in scoala aia ca e ca in jungla. Profesorii sunt puși pe piedestal. Femeile de serviciu nu sunt salutate fiindca sunt prea “jos” pentru maiestatile lor. Directorul era autoritatea suprema, toata lumea facea plecăciuni. Un fel de “zi-mi ce functie ai ca sa știu cat sa te respect”.
Și astia se duc la clase sa ne invete copiii despre morala si etica si mai stiu eu ce?
Hmm…