Timişoara este cel de-al doilea oraş, dupa Braşov, în care se organizează simpozionul, şi tot în luna iunie vor urma alte întâlniri la Bucureşti, Ploieşti, Cluj şi Constanţa, în încercarea de a oferi informaţii de ultimă oră cu privire la modul de tratament al tulburării de tip ADHD. „Vestea bună este că, depistată şi tratată consecvent, această tulburare are mari şanse să dispară, iar copilul va deveni un adolescent şi apoi un adult sănătos. Pe de altă parte, părinţii trebuie să înţeleagă că, odată început, tratamentul nu trebuie oprit pe perioada vacanţelor”, spune prof. univ. dr. Mircea Tiberiu, de la Universitatea de Medicină şi Farmacie Timişoara.
Chiar dacă nu se duc la şcoală pe timpul verii şi poate nu au teme de făcut, copiii şi adolescenţii sunt în continuare angrenaţi în rutina de dimineaţă, zi şi seară în familie, îşi păstrează ritmul de somn şi pot avea activităţi extracuriculare sau continuă activităţile sportive în vacanţă. Pentru toate aceste activităţi au nevoie de control şi de siguranţa exercitării corecte a sarcinilor pentru îndeplinirea respectivelor activităţi. Medicii prezenţi marţi la Timişoara au discutat despre metode de detectare timpurie a ADHD şi despre succesul tratării acestei tulburări, cu condiţia ca părinţii şi specialiştii să poată forma o echipă.
De foarte multe ori, mulţumiţi de rezultatul tratamentului din timpul şcolii, când văd că într-adevăr copilul lor are o evoluţie foarte bună, părinţii decid să întrerupă peste vară tratamentul, cu gândul că pot face faţă lipsei de atenţie. Trebuie ca medicii să aducă la cunoştinţă părinţilor că această abordare este eronată, pentru că secretul este tocmai continuarea atât a tratamentului comportamental, alături de psihopedagogi, cât şi a tratamentului medicamentos, conform recomandărilor specialiştilor.
Deficitul de atenţie şi hiperactivitate, sau ADHD, este o afecţiune biologică a creierului despre care se crede că este cauzată de un dezechilibru între o parte dintre neurotransmiţătorii creierului. Aceştia sunt substanţe folosite pentru a trimite semnale între celulele nervoase. Afecţiunea este caracterizată prin hiperactivitate sau comportament impulsiv şi deficit de atenţie, probleme care nu pot fi explicate de nicio altă afecţiune psihică şi nu sunt în legătură cu abilităţile intelectuale ale copilului sau cu stadiul de dezvoltare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!