„Bursa” Rabla cotează acum un voucher şi la preţul de 800 de lei. În general, preţurile sunt între 1.000 şi 1.400 de lei. Deţinătorii oferă tichetul împreună cu tot dosarul aferent, cu documentele de radiere a maşinii uzate din circulaţie.
„Eu nu am dus maşina la casat să fac o afacere. Am zis să scap de Dacia veche sperând că voi putea cumpăra una nouă. A venit criza şi nu au mai fost bani. Am rămas cu tichetul, poate aşa îmi scot benzina şi statul la coadă la Remat. Dacă nu îl vând poate mai cumpăr eu încă două şi o să încerc să fac un credit”, ne-a declarat telefonic un „ofertant” din Timişoara. Iar numărul anunţurilor din partea celor dispuşi să-şi vândă voucherele sunt numeroase.
Afacerea ar fi una bună. Plăteşti 1.000 de lei şi obţii un bon valoric în valoare de 3.800 de lei. Teoretic un câştig de 2.800 de lei pentru fiecare tichet. Având în vedere că ediţia din acest an a programului a permis utilizarea a maxim trei asemenea tichete pentru cumpărarea unui autoturism nou se poate obţine o reducere de 11.400 de lei, se scade preţul de 3.000 de lei ce se plăteşte pe piaţa liberă şi rămâne un beneficiu de 8.400 de lei.
Data limită pentru folosirea acestor vouchere este 23 noiembrie. Până la începutul lunii septembrie, la nivel naţional au fost utilizate pentru casare 164.752 din cele 190.000 de tichete Rabla disponibile. De asemenea, au fost cumpărate 38.800 de autoturisme noi, din care 17.215 maşini de producţie autohtonă. Dacă ne gândim că pentru fiecare maşină nouă s-au folosit maximul de trei tichete atunci au fost deja folosite 116.400 de tichete valorice, ceea ce înseamnă că pe piaţă mai sunt câteva zeci de mii de asemenea bonuri. Aceasta explică în mare măsură renunţarea la preţ din partea deţinătorilor, confruntaţi cu posibilitatea de a rămâne şi cu maşina dată la reciclat şi fără bani primiţi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!