Aurica Zamfiroiu, șefa Serviciului managementul proiectelor și strategii din cadrul Consiliului Județean Timiș (CJT), a declarat, în ședința ce a avut loc, luni, în format de videoconferință, că instituția este eligibilă să depună cerere de finanțare prin PNRR.
Primăriile din Timiș care au nevoie de microbuz școlar au delegat CJT să depună cerere de finanțare în numele lor. 63 de localități s-au arătat interesate.
Prin PNRR, CJT ar putea primi maxim 6,097 milioane de euro. Valoarea unui microbuz este de 240.000 de euro fără TVA (16+1 locuri).
Consilierul județean Petre Mihăieș (USR) a vrut să afle dacă în proiect vor fi incluse și școlile speciale administrate de CJT, iar răspunsul oferit de Aurica Zamfiroiu a fost afirmativ.
În schimb, consilierul județean Ion Sorincău (PSD) a atras atenția că suma pentru un singur mijloc de transport este imensă.
„Problema pe care o văd eu este suma enormă pentru aceste microbuze. 240.000 de euro fără TVA în timp un microbuz clasic costă în jur de 50.000 de euro. Cu banii pe un microbuz electric am putea lua cinci microbuze de 19 locuri clasice și am rezolva niște probleme. Nu Consiliul Județean a stabilit prețul, simt că este o afacere enormă pentru cine aduce aceste microbuze și pe site au postat că nu mai au pe stoc”, a afirmat Sorincău.
Aurica Zamfiroiu, șefa Serviciului managementul proiectelor și strategii din cadrul CJT, a răspuns că a solicitat cumpărarea de microbuze hibrid, însă cererea a fost respinsă de Ministerul Educației pentru că destinația banilor prin PNRR este clară: microbuze electrice.
În cele din urmă, proiectul de hotărâre privind aprobarea depunerii de către județul Timiș a proiectului „Microbuze electrice pentru elevii din județul Timiș” a fost aprobat de consilierii județeni.
Trimite articolul
XDl Sorincau se pare ca nu a înțeles ca banii se dau numai dacă se achiziționează mașini nepoluante. Simplu, dacă nu vrei, nu te obliga nimeni sa le iei. Evident, nici banii…
-
El se adreseaza electoratului sau.
penerere, acest program minunat al lui ghinea. program in numele caruia vindem tot pe 15 mld oiro. bani pe are tre sa-i cheltuim pe produse de import, normal. si neaparat “verzi” deci scumpe.
#prosteala verde
#🤪
Pesedistii pricep greu ca PNRR este pentru modernizarea celor ramasi in urma, nu pentru a promova furtul de motorina la stat.
-
@New – nu ai inteles nimice din Agenda 2030… E vorba de control TOTALITARIST, dar mintile voastre inguste nu au cum sa inteleaga nenorocirea ce ne paste… Trist ca am luptat pt liberatate… Ghioceilor
-
Noroc cu dumneata ca ne-ai explicat coerent si cu dovezi de ce e atat de nasol ca primim microbuze electrice gratis…
-
Tocmai ca nu e nimic gratis…banii astia i-am platit sau ii vom plati in viitor. Dar inca merge prosteala cu “gratis”…
-
-
Poate dl s-a uitat la Bentley-ul care vrea sa si-l ia din salarul de bugetar. Un microbuz electric costa 240.000 numai daca il configureaza un bugetar si il ia de la o firma “de casa rosie”. Iar daca dl. ar scoate capul grota in care doarme, ar observa ca nimic nu este pe stoc pe piata de masini noi.
Luati 5 cu dizăluri si dupa 2 ani mai raman 3, ca nu le face nimeni service, dupa alti 3 ani nu mai au bani de motorina sau de sofer decat pentru 1, ca au ars banii pe motorina cat ar fi consumat 7 electrice pana atunci. Asa ca dupa 5-6 ani tot doar unul ramane fata de cel unu nepoluant care merge minim 8 ani aproape pe gratis. Faina afacere, nu?
-
… “minim 8 ani, aproape pe gratis”. Habar n-ai ce vorbesti. Cum poti sa debitezi asa ceva?
-
295 mii oiro un sprinter.
100kWh/250km
300 lei/ 250km (gratis?🤪)cat costa o baterie cand tre inlocuita? habar n-am. foarte mult probabil.
#prosteala penerere: bani de la toti ioropenii pentru anumiti oiropeni(flux pozitiv din colonii catre neocolinialisti)
#prosteala verde
#🤪
-
De unde ai scos 3 lei/kwh? Este 0,68 lei/ kwh la Hidroelectrica cu toate taxele, fara prag de consum. Cica antivrajeala dar este pe dos. Bateria nu trebuie inlocuita. Garantata 8 ani, probabil tine 10, apoi arunci microbuzul.
-
🤣😂🤣 la hidroelectrica🤪. bine ca mi-ai amintit, urmeaza sa fie privatizata. tu confunzi pretu pentru cürent casnic cu pretul de incarcare masini electrice(AC, DC,fast charge etc). ca sa nu mai zic ca pretu de azi nu e pretu de maine. cat zici ca e AZI la EOn (Drive) – acesti “prieteni” nemtzi ai colderm(!) care au luat in primire partea asta de tzara pe domeniul energie? la DC ma refer, 2.85 ron/kWh la DC? si 2.29 la AC? Dar hei, putem sa incarcam 100kwh la priza normala, de ce nu? acasa la cornel, ii dam si un comision, propun 15 bani in plus pe kWh!
ps: zic sa trecem toti la hidroelectrica! ca e ieftin! atat ca hidroelectrica produce cam cat % din necesar si asta daca ploua zdravan tot anul? 50%? anu trecut a trebuit sa cumpere de la altii ca sa-si satisfaca contractele, nu?
#hidroelectrica
#este pe dos. sau nu?🤣😂🤣
#nu ne vindem tzara, o privatizam! pentru ca “jalon” penerere! merci ghinea, usere, merci bruxelles, merci ficusu, merci “utililor”(#🤪)^7
-
dap, il arunci. 240k oiro. iei altu nou, de ce nu? ‘eftin si dubluplusbun!
#🤪
-
-
-
Ceea ce nu știi tu, pentru că la cazanul vechi de 20 ani pe care îl conduci tu e așa cum zici tu că trebuie să îi faci serviceul des, la mașinile de firma bune de prin 2010-2015 serviceul se face la 2-3 ani, la 30-50.000 km.
Dar indiferent cat de des îi faci serviceul e mai ieftin un dizelache decât o electrica.-
“Un service la diesel mai ieftin decât la o mașină electrică…”
Ești tare deștept. Un adevărat timișorean.
La electrică nu ai ce sa schimbi. Schimbi filtrul de polen și cam atât. Uleiul îl schimbi numai pe cel cu care îți faci cartofi prăjiți în bucătărie. La mașină nu ai așa ceva.-
Tare tare desteptule schimbatul bateriilor la una electrica nu îl pui la service? Chiar daca se întâmplă la 5-10 ani, dar bateriile costa cât mașina second nu intra la categoria servisare? La ce intra?? Acadele?
-
-
La ce mașină din 2015 îi faci service-ul la 3 ani sau 50mii km?
-
-
Dragă inteligentule, am fost vreodată în grota ta? Crezi că toți stau în aceleași condiții cu dumneata (scriu “dumneata” Din respect pentru cititori, nu pentru că meriți această adresare). Am luat pentru școală, de-a lungul timpului, trei microbuze diesel, unul acum 15 ani, al doilea acum 12 ani și unul acum 9 ani, toate circulă si acum. Desigur, nu au încăput pe mâna unui nepriceput.
Apropo, nu ai priceput că România contribuie anual la bugetul UE? De fapt, orice ți-aș explica, ar fi inutil. Multă sănătate și viață lungă sa ai!
A tâmpit lumea cu autovehiculele electrice. Pe lângă lucrul evident la toți că nu au autonomie și încărcarea durează enorm de mult, nimeni nu vrea să asculte de specialiștii în mediu și inginerie care spun 2 lucruri clare: 1. Că prin tot procesul de producție mașina electrică este mai poluanta că una clasica și 2. Că înlocuirea bateriilor după câțiva ani te ruinează financiar.
Și da, are dreptate Sorincau, scopul e sa avem transport pentru copii, nu să fim mai catolici că Papa la subiectul poluare!
-
Poate ca depinde si de calitatea specialistilor, ca unii mai nemti au verificat o baterie folosita 5 ani si au gasit ca nu i-a scazut capacitatea. Evident, nu e nevoie sa fie universal valabil, depinde si de cum sunt facute, si de cum sunt incarcate. Insa nu am auzit nicidecum de client ruinat de schimbarea bateriei, poate si pentru ca masinile electrice sunt inca noi – unele. S-ar putea sa ma insel, dar multi vorbesc numai pe auzite si prejudecati.