Stațiile de încărcare ale Primăriei Municipiului Timișoara pentru vehicule electrice au înregistrat în luna octombrie aproape 3.300 de încărcări, echivalentul a 61.000 de kWh de electricitate pentru a-și încărca vehiculul.
Reprezentanții primăriei spun că se apropie de o medie internațională și că vor monta încă 21 de stații.
În luna septembrie au fost puse în funcțiune cele 16 stații de încărcare pentru vehicule electrice, realizate printr-o investiție cu finanțare nerambursabilă din partea Fondului de Mediu. Prețul de încărcare este de 1,05 lei/kWh.
„Am înregistrat un succes pentru șoferii care aleg variante ecologice pentru vehiculele personale și am primit felicitări de la cei care știu că nu e o problemă să plătești pentru combustibilul pe care-l consumi. Cu 6-7 încărcări în medie pe zi, ne apropiem de media internațională și urmează să mai montăm o serie de încă 21 de stații printr-un proiect al Aquatim, investiție aflată acum în faza de proiectare”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Stațiile de încărcare disponibile în Timișoara se află în următoarele locuri:
- Bd. I.C. Brătianu (parcarea de pe bulevard);
- Calea Aradului (nr. 101, spre strada Cugir);
- Piața Iancu Huniade (parcare);
- Acad. Alex. Borza-str. Michelangelo;
- Str. Martin Luther (parcarea din vecinătatea de vest a Bastionului);
- Str. Gheorghe Dima (parcarea de lângă intrarea în Parcul Botanic);
- Bd. Take Ionescu (în vecinătatea imobilului cu nr. 44);
- Piața 700 (în vecinătatea pieței);
- Bd. Republicii / str. Paris;
- Bd. Revoluției din 1989 (în vecinătatea imobilului cu nr. 14);
- Splaiul Nicolae Titulescu (în vecinătatea Podului de Fier);
- Bd. Mihai Viteazul (în apropierea intersecției cu str. Virgil Madgearu);
- Bd. Mihai Viteazul (în apropierea intersecției cu str. Virgil Madgearu);
- Str. Plauțius Andronescu (în vecinătatea imobilului cu nr. 10);
- Str. Aștrilor (Al. Martir Eugen Nagy) – parcarea Școlii Generale nr. 30;
- Bd. 16 Decembrie 1989 / Rusu Șirianu.
Cei care dețin autovehicule electrice pot folosi stațiile de încărcare prin descărcarea aplicației EVGO SMART CHARGE (disponibilă gratuit pe Play Store și AppStore). Aplicația conține și o hartă care se actualizează în timp real cu stațiile disponibile în oraș și cu locurile de încărcare libere. De asemenea, plata se face tot prin intermediul aplicației.
Lucrările de instalare și testare ale stațiilor de încărcare rapidă au fost asigurate de către S.C. EVGO GREEN MOTION S.R.L. și au avut o valoare de 2,2 milioane de lei, fără TVA. Din această sumă, 90% reprezintă finanțarea de la Administrația Fondului pentru Mediu.
Pe aceeași temă:
Încă 21 de stații de încărcare pentru mașinile electrice vor fi amplasate în Timișoara
16 stații noi de încărcare pentru mașinile electrice, în Timișoara. Șoferii vor plăti 1,05 lei/kWh
Trimite articolul
XPot doar sa presupun ca electricitatea de la aceste statii de incarcare provine din surse verzi, pentru ca daca provine tot din arderea de combustibili fosili, cu tot cu performantele motorului electric (80-90%), tot nu ajungem prea departe.
O alta presupunere este ca marea majoritate a consumatorilor care isi incarca masinile acasa, nu pun o presiune prea mare pe reteaua electrica si ca nu o sa ne trezim cu probleme majore in acest sens.
Nu ma intelelegeti gresit, imi plac masinile electrice dar din pacate durata de viata a bateriei si autonomia inca limitata nu m-au convins inca sa merg in aceasta directie.
Daca stiti cumva de unde provine electricitatea de la statiile de incarcare, va rog sa ma luminati si pe mine. Multumesc!
-
Totul este interconectat, nu se poate sti, nu au fir direct cu Hidroelectrica sa zicem. Principalul este ca fumul sa-l tinem departe de oras, nu sa nu existe.
-
doar fumul de la centralele termice individuale e bun, ala e ok sa fie in geamul vecinului.
-
-
De la brichete bade. Isaia Faur a instalat si un aragaz electric colea. Apoie mai e un ceaun ca care e plin cu magiun de cocomirla.
-
De cocomirla :)))
-
Cate masini sunt in Timisoara? Cate se preconizeaza sa fie in 10 ani?
Cat ar consuma daca toate ar fi electrice?
Cate statii de incarcare(fie si de supermegahyper viteza) ar fi necesare?
Ar rezista reteaua electrica?
Cat ar costa incarcarea odata cu cresterea cererii?
Ma gandesc ca ar trebui marite salariile la vatmani si soferi STPT, poate s-ar orienta mai multi spre meseria asta, stiu si eu?
#idiocracy
-
ceea ce nu intelegi tu si multi altii este ca nu toti care au acum o masina vor mai avea masini electrice peste 15-20 ani. Cu alte cuvinte, masina va deveni un bun exclusiv, nu general cum e acum
-
@ion ai citit si finalul comentariului meu si l-ai si inteles, este?
-
Ba am inteles foarte bine mesajul. Nu vei avea nimic si vei fi fericit sau daca nu vei fi fericit te vom eutanasia pentru hrana societatii si organe.
Parca asa spune noua ordine mondiala, nu?
-
-
Daca la 1900 ar fi existat discutii online ar fi fost multi care ar fi prezis ca-n 10 ani drumurile vor fi acoperite cu 3 metri de balega, la ritmul in care crestea parcu hipomobil. Da, reteaua n-ar rezista… daca azi am avea toti masini electrice si le-am pune la incarcat simultan. Dar nu avem. Iar peste 10 ani va fi altfel. Preturile… ati vazut ce-au facut baietii destepti cu ele, sub pretextul razboiului. Pentru cine moare de griji verzi – prezic ca peste 10 ani in pozele de sus nu se va mai vedea tigla. Doar copaci si panouri fotovoltaice.
“pentru timișorenii care au ales să călătorească protejând natura.” Sincer doar rad de voi…masinile electrice NU SUNT asa de verzi cum credeti.
-
Si eu rad de cei care cred ca posesorii de electrica au ales electrica sa protejeze natura.