Cele două minibuze au fost cumpărate de Primăria Timişoara în vara anului trecut, pentru a plimba turiştii, spuneau atunci autorităţile locale. Au 14 locuri, sunt electrice şi produse în China, dar cumpărate din Ungaria şi au costat 30.000 de euro, bani de la bugetul local.
De achiziţie s-a ocupat city-managerul Sorin Drăgoi. După ce au ajuns la Timişoara, au stat garate… Reprezentanţii municipalităţii au aflat că nu pot înmatricula respectivele maşinuţe, aşa că teoretic n-au putut circula pe drumurile publice. Au circulat însă, pentru că oficialii primăriei s-au plimbat cu minibuzele cu câteva ocazii, ba chiar le-au folosit pentru a le arăta Timişoara unor delegaţii străine.
În luna iunie a acestui an, consilierii locali au decis ca maşinuţele electrice să fie date în administrare Regiei Autonome de Transport Timişoara şi puse în circulaţie măcar pe aleile de la Grădina Zoologică şi prin Parcul Copiilor.
Între timp, autorităţile locale au găsit o variantă pentru a le putea pune în circulaţie.
„Nu a fost vina Timişoarei, aşa cum s-a creat imaginea, inclusiv pe posturi naţionale, ci a fost vina legislaţiei din România. În loc să se aprecieze, noi am fost criticaţi… Am forţat lucrurile şi iată că sunt apte să circule aceste minibuze. În momentul în care s-au schimbat setările şi aceste maşini au ajuns apte să circule până la viteza de 50 de kilometri pe oră, în acel moment am anunţat că ele pot fi folosite. Nu sunt curse regulate, dar pot fi folosite pentru anumite trasee. Sunt apte de a circula pe drumurile publice. Circulă și în acord cu solicitările”, a explicat, vineri, primarul Nicolae Robu.
În ce condiţii circulă, la ce tarife – nu se ştie încă exact, edilul recomandându-le doritorilor să se adreseze RATT pentru astfel de informaţii.
Iar cei de la RATT nu au stabilit încă detaliile.
„S-a făcut protocolul de predare-primire între Direcția de Patrimoniu a Primăriei Timișoara și RATT. S-au acordat numerele de înregistrare din partea primăriei, acestea urmând să fie montate de noi săptămâna viitoare. Microbuzele vor fi apoi pregătite pentru a intra în circulație. Tot săptămâna viitoare vom anunța și tarifele”, ne-au transmis reprezentanţii Regiei.
O variantă de traseu a prezentat totuşi Robu.
„Un traseu este ceva de genul: din zona Catedralei, pe bulevardul Pârvan, prin subpasajul Michelangelo, pe la Pestalozzi, înapoi la Michelangelo, traversarea Podului Michelangelo, pe bulevardul Brătianu, până în zona MIU, înapoi spre Michelangelo, înspre Banca Națională, la Bastion, cu popas la Bastion, unde există lucruri de văzut. Acesta este un traseu scurt, traseele se pot face în funcție de cerințele clienților și de cum se apreciază de către RATT. Tariful e în funcție de traseu”, a mai afirmat edilul.
Robu a propus şi agenţiilor de turism să introducă în oferta lor plimbarea cu minibuzul electric pentru cei care ne vizitează oraşul.
Articole pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!