Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a lansat luni, 28 ianuarie, licitația pentru achiziționarea a nouă autobuze electrice cu lungimea de circa 10 metri destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes pentru Municipiul Lugoj, a trei stații de încărcare rapidă și a nouă stații de încărcare lentă. Ultima corespondență dintre Primăria Lugoj și MDRAP a avut loc în 15 ianuarie, ne-a dezvăluit viceprimarul Cristian Galescu.
„În 15 ianuarie s-au transmis ultimele documente către minister, au cerut clarificări cu privire la caietul de sarcini”, ne-a declarat viceprimarul din Lugoj.
Autobuzele pentru Lugoj costă 24,5 milioane de lei cu tot cu TVA, adică 5,1 milioane de euro, aceasta fiind suma maximă avută în vedere la licitație.
Dacă lugojenii sunt mai aproape de momentul în care se vor plimba cu autobuzele electrice, timișorenii încă nu știu când le vor vedea pe străzi. În cea mai recentă ședință de consiliu, adică în 18 ianuarie, aleșii locali au aprobat forma finală a acordului de parteneriat și a protocolului de asociere cu MDRAP. Hotărârea inițială fusese aprobată încă din luna iulie 2018.
„În vederea finalizării procesului de stabilire a parteneriatului dintre MDRAP, prin adresa din 16.01.2019, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice ne transmite că au fost analizate documentele specifice depunerii cererii de finanțare și că au constatat că este necesară emiterea unei noi hotărâri de consiliu local, care să modifice Anexa 2 şi Anexa 3 din HCL nr. 410/17.07.2018 astfel încât să fie aprobată forma finală a Acordului de parteneriat şi a Protocolului de asociere”, se arată în ultima hotărâre adoptată.
Acordul se referă la achiziționarea a 44 de autobuze electrice cu lungimea de aproximativ 18 metri, cu o valoare totală de 132 de milioane de lei fără TVA, ceea ce înseamnă 157 de milioane de lei cu tot cu TVA, adică aproximativ 33 de milioane de euro. MDRAP mai cumpără pentru Timișoara și 15 stații de încărcare rapidă, cu o valoare totală estimată la 7,5 milioane de lei fără TVA, adică 8,92 milioane de lei cu TVA, dar și 44 de stații de încărcare lentă, cu o valoare estimată de 5,5 milioane de lei fără TVA, mai precis 6,5 milioane lei cu tot cu TVA. Vorbim despre sume estimate pentru aceste achiziții, valoarea finală a acestora urmând să o aflăm abia după finalizarea licitațiilor.
Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice mai cumpără autobuze electrice și pentru alte orașe din România: Brăila – 11 autobuze, 3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă, Constanța – 21 autobuze, 5 stații de încărcare rapidă și 21 de încărcare lentă, Focșani – 20 autobuze, 5 stații de încărcare rapidă și 20 de încărcare lentă și Slobozia – 7 autobuze, 2 stații de încărcare rapidă și 7 de încărcare lentă.
În total, MDRAP cumpără 68 de autobuze electrice pentru orașele mai mici din România, valoarea totală a contractului fiind de aproximativ 183 de milioane de lei, adică puțin peste 38 de milioane de euro. Licitația lansată este una deschisă, iar ofertele pot fi depuse până în 5 martie. Potrivit reprezentanților PMT, doar Timișoara și încă un oraș din țară vor avea autobuze electrice lungi, de 18 metri.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2080908″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!