Parte a Coridorului IV European de transport, lucrările autostrăzii sunt finanţate în principal cu bani de la Uniunea Europeană, dar şi cu împrumuturi de la Banca Europeană pentru Investiţii (BEI) şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Derularea lucrărilor depinde în mare măsură de asigurarea banilor de cofinanţare de către Guvern, prin fonduri bugetare. Având în vedere constrângerile cu care se confruntă Ministerul Finanţelor este greu de estimat în ce măsură se va reuşi plata lucărilor. Din tronsonul de autostradă amintit, în acest moment se află în construcţie bucăţile de autostradă Cernavodă – Constanţa, cu lungimea de 51 de kilometri, respectiv Timişoara – Arad, în lungime de 32 de kilometri. Conform planurilor, acestea urmează să fie date în circulaţie în cea de-a doua jumătate a anului 2011.
Compania de Drumuri mai are de selectat constructorii pentru restul tronsoanelor. Teoretic, până la finalul anului în curs ar urma să fie organizate licitaţiile pentru autostrăzile Nadlac – Arad în lungime de 38,9 kilometri, Timişoara – Lugoj în lungime de 35,6 kilometri, Lugoj – Deva de 99,5 kilometri, Deva-Orăştie de 32,8 kilometri şi Orăştie – Sibiu, cu lungimea de 82 kilometri.
În ceea ce ne priveşte, pentru Timişoara – Lugoj valoarea lucrărilor este estimată la 360 de milioane de euro, iar pentru Lugoj – Deva ar trebui alocaţi 1,2 miliarde de euro. În primă fază vor fi scoase la licitaţie lucrările la centura de ocolire Deva-Orăştie, cu profil de autostradă, parte a viitorului coridor de transport. Ofertele se pot depune până pe data de 19 mai, urmând ca deschiderea plicurilor sa aibă loc tot pe 19 mai.
Citiți principiile noastre de moderare aici!