Comerțul online la nivel european a crescut în 2018 cu 30 la sută.
„Comerțul online crește fantastic. Numai în 2018 a crescut cu 30%. Astăzi, piața de comerț electronic a ajuns la 3,5 miliarde de euro și este în creștere, dar avem multe de făcut. Foarte mulți au achiziționat produse online. La nivel european piața este de 600 de miliarde de euro, iar 67% din ponderea ei vine din zona Europei de Vest. Avem mult de recuperat. Dezvoltarea acestui sector va aduce la dezvoltare și pentru alte sectoare, serviciul poștal de exemplu, cea a serviciilor financiare, unde putem să dezvoltăm sistemele de plată online”, a spus ministrul la Timișoara.
Dintre cei care cumpără online în Vestul Europei, 40 la sută cumpără transfrontalier, iar în România doar 3 la sută dintre cumpărători sunt de peste hotare.
„Nu aș putea categoriza produsele căutate online. La începutul acest comerț s-a adresat specialiștilor IT. Acelea au fost primele produse achiziționate online. Acum zona de online poate acoperi orice fel de necesar. Spuneam la început că 67% din cele 600 de miliarde este un procent pe Vestul Europei. Din cei 67%, 40% cumpără transfrontalier. În România, din cei ce intră online, doar 3% cumpără transfrontalier. Asta ne spune că trebuie să dăm atenție și acestei zone, să le garantăm că produsul va fi returnat în cazul în care nu e ce își dorește și să ne asigurăm că cei care au politici de protecția consumatorului în alte țări sunt oarecum asemănătoare cu ale noastre. Succesul comerțului online înseamnă și succesul altor segmente de piață”, a spus ministrul la Timișoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!