Apariţia ministrului Barbu pe scenă, în timpul concertului, i-a luat prin surprindere pe melomani. Cei care l-au recunoscut însă, l-au salutat cu aplauze. „Vă felicit, aveţi o filarmonică extraordinară, o Operă magistrală, teatru excepţional. Cultura este o prezenţă majoră, cotidiană, aici şi vă invidiez pentru asta. Cineva care se află în această postură, ca mine, face mai mult administraţie şi are prea rar prilejuri de a asista la un eveniment artistic precum acesta. Dar aici, la Timişoara, cultura este un mod de viaţă, unul pe care îl admir”, a afirmat Daniel Barbu.
Concertul simfonic al serii de 15 martie 2013 l-a avut solist pe Horia Maxim, un redutabil artist, star veritabil al generaţiei de pianişti născute în anii 70. Cu o carieră briliantă pe scene de concert din ţară şi din străinătate, Horia Maxim are admiratori înfocaţi printre melomani, însă puţini ştiu, totuşi, că pianistul român poate fi auzit pe coloana sonoră a filmului lui Francis Ford Coppola, „Youth Without Youth”, dar şi în alte filme produse în Franţa şi în SUA. La Timişoara, muzicianul a oferit o interpretare viguroasă, extrem de personală, a Concertului pentru pian în la minor de Grieg, cu o translare neaşteptată a ethosului nordic al lucrării.
Simfonia a patra de Ceaikovski a avut în Mihnea Ignat un dirijor inspirat, sensibil, cu o profundă înţelegere muzicală, care a izbutit decupaje fine ale pasajelor lirice, sentimentale, a decantat melancolia în sunetul oboiului, a dovedit imaginaţie în jucăuşele pizzicato şi îndrăzneală în cadenţele vii, insuflând o aparte energie orchestrei.
Foto © fotosen.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!