Pentru prima dată în ultimele luni ministrul Dan Şova a reuşit să spună un lucru concret despre stabilirea constructorilor pentru cele trei loturi din autostrada Lugoj – Deva nealocate încă. După amânările gen “anunţăm în luna aprilie” sau “vom avea un câştigător în mai”, iată că Şova a spus, luni seara, într-o emisiune televizată şi desfăşurată la orele nopţii, că în câteva zile se vor anunţa public numele companiilor sau consorţiilor de companii de specialitate care se vor ocupa cu lucrările de contrucţie a celor trei tronsoane. Acum rămâne de stabilit cât vor fi de fapt aceste zile. “Tronsoanele de pe Coridorul IV care stăteau din august 2012 s-au atribuit, în sfârşit. Din 21 august. Astăzi (n.r. luni) a semnat Unitatea Centrală de Verificare a Achiziţiilor Publice din MFP, iar din informaţiile pe care le am de la CNADNR au semnat şi ei procesele verbale. Se vor face ultimele comunicări probabil mâine sau poimâine. Deci, le avem pe toate cele patru atribuite. Acum, probabil, va începe sezonul contestaţiilor şi sper ca cei de la CNSC să se mişte repede”, a declarat Dan Şova
“Cele două proceduri de achiziţie publică, privind “Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj-Deva, loturile 2 şi 3 respectiv „Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj-Deva, lot 4 “se află în faza de evaluare a ofertelor depuse, finalizarea raportului de atribuire fiind estimată pentru perioada următoare. După comunicarea rezultatului procedurilor şi expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, vor fi semnate contractele. Comunicarea rezultatului va fi transmisă estimativ în cursul lunii mai 2013”, ne-a fost transmis pe cale oficială de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România ca răspuns la solicitarea noastră referitoare la oferirea unei date certe pentru finalizarea licitaţiei.
Surprize ar putea fi numele companiilor care vor lucra la aceste autostrăzi. Deşi pe toate cele trei loturi ofertele depuse de UMB au fost de departe cele mai bune, informaţiile neoficiale arată că pe loturile 2 şi 3 aceste oferte ar fi fost descalificate din anumite motive. Nici pe lotul 4 situaţia nu ar fi fost mai bună, dar, se pare, că aici contractul ar fi fost totuşi atribuit companiei lui Umbrărescu. Deocamdată aceste informaţii nu sunt oficiale şi până la anunţarea lor nimeni nu poate estima ce vor decide mai marii vremii. Totuşi trăim în România… Oricum nu putem să nu remarcăm faptul că cel puţin până acum compania respectivă s-a mişcat cel mai bine dintre toate tronsoanele din coridorul 4 deja acordate.
După anunţarea constructorilor va urma etapa contestaţiilor şi cine ştie ce se mai poate întâmpla. Să sperăm că nu vom ajunge în situaţia tronsonului 2 din Timişoara – Lugoj, acolo unde tot felul de comisii şi comitete îşi cam bat joc de lucrare sau, mai bine zis, de demararea acesteia.
Tot CNADNR ne răspundea, pe tema Timişoara – Lugoj, că cel mai devreme desemnarea unui nume pentru câştigător este aşteptată tot în luna mai. Ceea ce pare puţin cam hazardat, trebuie să recunoaştem…
“Procedura de achiziţie publică privind „Proiectare şi execufie autostrada Timişoara-Lugoj, lot 2 a fost finalizată în luna ianuarie 2013, prin desemnarea ofertantului SC Spedition UMB – Tehnostrade ca fiind câştigătorul în luna februarie 2013. În baza depunerii unei contestaţii. CNSC a decis reevaluarea ofertelor. Împotriva Deciziei CNSC a fost inaintată plângere la Curtea de Apel Bucureşti. În data de 11.04.2013 Curtea de Apel a respins plângerea formulată de CNADNR SA. În acest context, în prezent procedura de achiziţie publică se află in faza de reevaluare a ofertelor, in conformitate cu deciziile CNSC şi Curţii de Apel Bucureşti. Noua comunicare a rezultatului va fi transmisă estimativ in cursul Iunii mai 2013”, se mai spune în răspunsul trimis pe adresa www.tion.ro de către cei de la CNADNR.
Citiți principiile noastre de moderare aici!