Lucian Şova insistă asupra viselor de a se deschide circulația pe cele două loturi, 3 şi 4 din autostrada Lugoj – Deva în acest an, chiar înainte de apariția iernii. Vă reamintim că, de curând, constructorul care se ocupă de lotul 4 a anunțat că va respecta termenul de finalizare a lucrărilor, adică august 2019, dând de înțeles că nu se pune problema deschiderii traficului prea curând.
Mai mult, la dealul liliecilor, au apărut noi probleme, surpări de pământ, ceea ce a îngreunat şi mai mult volumul de lucru imens necesar acolo. Nici cu această informație anunțată, Şova nu se lasă convins că nu vor fi finalizate lucrările. Aflat pe un şantier de autostradă pe A3, el s-a referit şi la loturile amintite, de pe A1, spunând că după ce va sărbători centenarul la Alba Iulia va vizita loturile respective, unde speră ca firmele constructoare să închidă șantierele ”înainte de sfârșitul acestui an sau măcar de venirea iernii”.
„Am venit să stau de vorbă cu constructorii, am vrut să văd şi eu care este situaţia, aşa cum ieri am fost pe segmentul de autostradă A3, astăzi pentru câteva ore sunt să văd care este situaţia şi pe aceste loturi care urmează a fi deschise traficului, pe 29 noiembrie voi fi şi pe loturi de pe Lugoj-Deva, după evenimentele pe care le vom sărbători împreună de Guvernul României la Alba Iulia voi merge să văd şi acele șantiere, pe care le-am vizitat şi la începutul mandatului meu, șantiere pe care sper că cei care lucrează acolo vor reuși să le închidă înainte de sfârșitul acestui an sau măcar de venirea iernii, astfel încât să mai adauge la cei aproape 60 de kilometri de autostradă pe care vom circula cu siguranță înainte de sfârșitul acestui an să mai adauge şi încă 20-30 de kilometri care ar putea fi deschiși traficului înainte de venirea iernii”, a declarat Şova.
Chiar dacă speră la autostrăzi deschise şi în Banat, oficialul demisionar a admis că pe lotul 3 sunt mari probleme şi că soluţia cu proiectare şi execuţie, folosită până acum, nu e bună.
„Toate contractele pe care le-am lansat în ultimul timp și pe care urmează să le lansăm vor viza elaborarea studiilor de fezabilitate, împreună cu proiectul tehnic, pentru a nu mai păți lucruri, așa cum am pățit la Lugoj-Deva 3, unde conform ulterior studiului de fezabilitate, s-au adoptat unele soluții tehnice care s-au dovedit a fi neviabile. Mă refer la acel viaduct, care în loc să fie de 1300 de metri, e doar de aproximativ 300 de metri. De acum încolo vom face și proiectul tehnic pentru a avea responsabilitatea și responsabilii care să supravegheze lucrările și asumarea a ceea ce este propus din punct de vedere tehnic.”, a mai spus Şova.
Citiți principiile noastre de moderare aici!