Licitația pentru autobuzele electrice promise de Ministerul Dezvoltării a fost pornită în februarie 2019. Practic, ministerul voia să cumpere 44 de autobuze electrice cu cel mult 172,5 milioane de lei. Avea trei oferte depuse, de la New Kopel Car Import – Shlomo Motors LTD, Solaris Bus & Coach și Bozankaya Otomotiv Mak. Toamna trecută, Direcția Generală Achiziții din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației cerea prelungirea perioadei de evaluare a ofertelor din cauza „lipsei experților”. Data limită pentru „evaluare calificare și tehnică” era 10 octombrie 2019.
Atât Nicolae Robu, cât și fostul său consilier personal, Cătălin Iapă, acum secretar de stat în Ministerul Dezvoltării, dădeau asigurări în prima parte a lui 2020 că licitația este pe final. Numai că procedura a fost anulată în august 2020, la un an și jumătate de la lansare.
„Fapte, nu vorbe”, doar un slogan electoral
Nu se știe exact din ce motiv a fost anulată licitația și nici de ce nu este lansată alta nouă sau dacă se vor mai cumpăra mijloace de transport electrice pentru Timișoara. Cu toate astea, primarul liberal în funcție al Timișoarei își trecuse autobuzele ca mare realizare pe pliantele electorale.
Aflat joi la Timișoara, într-o vizită de lucru, ministrul Dezvoltării, liberalul Ion Ștefan, ne-a oferit un răspuns demn de alte vremuri, semn că habar nu are ce se întâmplă cu acest proiect cu care colegul său de partid s-a lăudat în campanie.
„Dacă vorbim despre licitațiile despre autobuze, sunt oarece probleme de contestații, de reformare a caietelor de sarcini și tot așa. De la preluarea mandatului am avut discuții nenumărate despre aceste licitații pentru autobuzele electrice și troleibuze și tramvaie. Vreau să înțelegeți că sunt într-o procedură și atunci când se vor finaliza atât contestațiile, cât și evaluarea proiectelor, noi suntem pregătiți”, a încercat să explice ministrul.
Despre încredere, determinare și timpul care le va rezolva pe toate
Întrebat totuși ce se întâmplă cu licitația pentru Timișoara, ministrul liberal a răspuns într-un limbaj de lemn demn de un politician din alte vremuri. A folosit expresii ca „să aveți toată încrederea” și „timpul le va rezolva pe toate”.
„Așa cum vorbiți dumneavoastră despre troleibuzele sau autobuzele de la Timișoara, eu pot să vă spun că avem, să aveți toată încrederea că Ministerul Lucrărilor Publice are toată determinarea necesară să ducă la bun sfârșit aceste licitații. Nu depinde de ministrul Lucrărilor Publice întotdeauna o licitație. Dacă ar depinde de Ministerul Lucrărilor Publice sau de ministrul Lucrărilor Publice, cu siguranță licitația ar fi fost finalizată demult. Dar contestații, evaluări și așa mai departe. Știți și dumneavoastră cum se derulează o licitație! Interesul nostru este să finalizăm aceste proiecte, dar timpul le va rezolva pe toate”, a continuat să se scuze Ion Ștefan, ministrul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației.
Trecând peste „timpul le va rezolva pe toate” și „aveți toată încrederea”, problema Timișoarei este cât se poate de reală și nimeni nu poate oferi explicații. Reporterul TION l-a întrebat în mai multe rânduri și pe secretarul de stat Cătălin Iapă ce se întâmplă cu licitația, dar acesta ne-a ignorat. Cu toate că ne spunea, în iunie, că „domnul ministru mi-a dat sarcina să mă implic în acest subiect”. Probabil era foarte ocupat cu campania electorală, el candidând pentru un mandat de consilier local la Timișoara, la care a renunțat ca să rămână lucrător în Ministerul Dezvoltării.
Între timp, Ministerul Dezvoltării a pornit a treia licitație pentru a cumpăra autobuze electrice orașului Lugoj, după ce primele două au fost anulate pe motiv de procedură.
Articole pe aceeași temă:
Timișoara nu primește prea curând autobuze electrice. Licitația începută în 2019 a fost anulată
Trimite articolul
XIapa, acest magar penelist multicalificat produs de epoca microbu.
Ce asteptari poti avea de la Ministerul Dezvoltarii cand astfel de specimene il populeaza?
-
A picat microbu si in curand – dupa viitoarele alegeri din decembrie – va pica si iapa!!! Nu a fost in stare sa faca nimicpentru Timisoara.
Nu-l mai sustine nimeni. Iapa a vrut sa plece de la minister si sa vina la consiliul local dar s-a “razgandit” in urma alegerilor locale.
‘ Sunt satul de minciunile mele,precum de ale voastre”! Multa vorbarie, si fapte foarte putine.Asta-i temeinicia lucrului bine facut ? Transportul naval pe Bega oare mai functioneaza ?
Secretarul de stat IEputza ie putin suparat pe presa-nepresa ca si datorita voua s-a spart bula lui.
Iapa = Timpul, sau Timpul = Iapa ?
Meritocratie de dreapta! Asta ati vrut, asta aveti!
Pui 3 angajati din minister sa faca un caiet de sarcini si oamenii vin si spun clar ca nu se pricep la subiectul autobuze electrice si tu nu esti in stare ca ministru de 1 an sa faci o comisie cu oameni din domeniu si anume sa inviti 2-3 soferi, 2-3 sefi de parc auto, 2-3 mecanici, 2-3 ingineri mecanici din domeniul automotive si chiar cativa oameni simplii care folosesc mijloacele de transport in comun!
E ca si cum ai pune o femeie din afara armatei sa iti faca un caiet de sarcini de achizitie tancuri. Pai de unde sa stie??? Sau ca si cum ai pune un pensionar sa faca caiet de sarcini pentru achizitie computer de gaming!
Dar hey, sa nu uitati sa votati pnlul si covidul la alegerile ce vin!