Ziua de miercuri a fost una activă pentru ministrul Răzvan Cuc. Şeful de la Transporturi s-a deplasat pe autostrada Lugoj – Deva pentru a vedea care este situaţia pe cele trei loturi aflate în construcţie. El a constatat „proasta mobilizare” şi a ameninţat cu rezilierea contractelor pe cele două loturi realizate de firme străine, doi şi trei, şi a felicitat antreprenorul român de pe lotul 4 pentru îşi face treaba. Aceasta chiar dacă operaţiunile pe lotul 2 s-au cam finalizat, cel puţin până la demararea lucrărilor la tuneluri, iar diferenţa teoretică, în procente a avansului de pe celelalte două loturi, este asemănănătoare, chiar cu un mic plus pentru antreprenorul străin. Vă reamintim că lucrările de pe lotul 3 la noul nod de acces pe autostradă nu au putut fi realizate în totalitate pentru că au întârziat o serie de autorizaţii de la autorităţi.
„Am promis că merg pe teren și mă țin de cuvânt! Astăzi am inspectat inopinat lucrările Autostrăzii Lugoj-Deva și am constatat, cu mare dezamăgire, că antreprenorii Tronsoanelor 2 și 3 se pot <<lăuda>> doar cu o proastă mobilizare și cu o metodologie deficitară, cauzată de cârpeli interminabile. Nu voi accepta asemenea situații și nu vreau fac niciun fel de concesii. Dacă cei doi antreprenori, italian și spaniol, nu au cum să respecte termenele de finalizare ale lucrărilor, voi rezilia contractele cu aceștia și voi caută firme serioase în domeniu. Situația, de pe Lotul 4 al autostrăzii, se prezintă în parametrii normali, iar antreprenorul român a reasumat termenul de finalizare a lucrării pentru finele lui 2017. Avem nevoie de autostrăzi și de respectarea termenilor din contractele încheiate. Vremea amânărilor s-a încheiat!”, a declarat Cuc după vizita efectuată.
Ordinul de începere a lucrărilor pe lotul 2 a fost dat în ianuarie 2014. Finalizarea lucrărilor era programată în iulie 2016, dar a fost amânată, după ce a fost impusă realizarea celebrelor ecoducte, a tunelurilor care vor fi construite anul viitor. Valoarea ofertată a lucrărilor a fost de 423 de milioane de lei. Lungimea totală a lotului 3 este de 22,139 km. Contractul de execuție a fost semnat în mai 2013, iar valoarea licitată a lucrărilor a fost de 579 milioane de lei. Finalizarea acestui lot ar fi trebuit să aibă loc în mai 2016. Lucrările la tronsonul patru, în lungime de 22 de kilometri, sunt începute din 2013 și ar fi trebuit finalizate în luna mai a anului în curs. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 420 de milioane de lei. Vă reamintim că zilele trecute o porţiune a terasamentului lotului 3 s-a prăbuşit.
[related-post post_id=”1865968″]
[related-post post_id=”1826892″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!