Până să participe la alte licitații, firma italiană Tirrena Scavi, care lucrează cu încetinitorul la Centura de Sud a Timișoarei, a fost din nou amenințată, miercuri, cu rezilierea contractului de către Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Șoseaua de ocolire a orașului ar fi trebui să fie finalizată, conform contractului, în decembrie 2022. Sunt șanse foarte slabe să se întâmple acest lucru dacă luăm în calcul faptul că gradul de realizare al Centurii de Sud a Timișoarei a ajuns abia la 53%, potrivit informațiilor furnizate de reprezentanții DRDP Timișoara pentru Tion.
„Credeți-mă că zilnic le-am cerut colegilor de la cabinet (n.r. – de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii) să-mi dea monitorizarea pe care le-o dau colegii de la DRDP Timișoara legată de centură. Am avut o discuție inclusiv cu patronul acestei companii, un domn venerabil de 84-85 de ani, care a venit din Italia, de două ori m-am întâlnit cu dânsul. Înțeleg că au accesat un împrumut și banca a fost de acord să finanțeze, asta e ceea ce m-a anunțat în urmă cu câteva zile luându-și angajamentul că își vor schimba ritmul de lucru.
Eu n-am uitat și știți că am dat certificat negativ, nu eu, CNAIR, și celor de la Todini care lucrează pe varianta de legătură de la autostradă la Sânandrei, acei zece kilometri. Ambii au primit certificat negativ și dacă vor continua în ritmul ăsta, se va rezilia contractul, să n-aveți dubii. Nu stau să îmi pierd timpul cu mincinoși. Dacă mint, vor plăti”, a declarat miercuri, la Timișoara, ministrul Grindeanu, legat de evoluția lucrărilor.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
Odată construită, Centura de Sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
Pe aceeași temă:
Execuția lucrărilor la Centura de Sud a Timișoarei trece de 50%. S-a mai turnat asfalt la Ghiroda
Ministrul Transporturilor amenință două firme în Timiș cu rezilierea contractelor
Trimite articolul
XRezilierea este ceva ce se face cand chiar nu ai de ales. Nu te poti juca cu asa ceva. Asta ar insemna automat amanarea terminarii cu cativa ani si procese pe care nu stii daca le castigi sau nu. Daca nu termina la timp, ai clauze in contract, sper de penalizari, etc. De obicei voi astia reziliati cand nu aveti banii sa-i platiti.
-
Hai sa fim serios @cornel, in martie nu s-a finalizat cum era in contractul initial, iar acum nici in decembrie nu se va termina, deci trebuia reziliat de atunci…
Conform contractului inițial trebuia deja sa fie gata din martie. Legat de mincinoși, suna hilar să vorbească un politician despre acest lucru.
Pt postacii pro psd : Hai incepeti : ce bun e , ce intransigent , cel mai ” tare ” ministru,etc,etc., etc….
-
Stai chill, inteligenta sustinatorilor si postacilor PSD/PNL nu poate poate discerne raul facut de “zeii” lor in 30 ani, ani in care au acceptat toate mizeriile de acest gen. Ce e mai trist, e ca PSD dupa ce ca a distrus si furat cam tot ce se putea si “si-au instalat caracatita”, au distrus si mica luminita numita initial USR… PLUS… RIP!!!
-
Deci acuma e vina PSD-ului ca USR e un partid la fel, plin de hoti si incompetenti. Ati votat cu Usr acuma spalati-va pe cap cu ei. Peste tot unde sunt primari USR e dezastru. Si cica “asta era speranta noastra”. Pai daca voi ati votat USR ptr. ca le spuneau *mwe* celorlalti, la ce v-ati asteptat? Sa vina niste savanti??
-
Primarii ca primarii, distrüg cateva localitati, imbogatesc cateva firme de apartament pentrü “stüdii”, falimenteaza saü inchid companii münicipale si mai pun niste nimeni in ceva consilii de administratie. Dar cand ai ün penerere facüt de ghinea si compania, deja e altceva. 15 mld imprümütüri care se vor cheltüi aiürea, 15 mld fondüri nerambürsabile care nü vor fi cheltüite decat in ce priveste halca de “consültanta” ca sa “mananca si güra oengeürilor üseriste ceva”, niste obligatii aberante privind bügetül de pensii, niste aiüreli eco foarte scümpe, deja e süblim. Aü vrüt ei cot la cot cü peneleül liberalizarea pietei de gaz? aü vrüt ei offshore intr-o varianta alta decat “a lüi dragggnnniiiaaa hüüüoo” astfel incat sa nü mai avem nici ün control, ca vezi tü, piata se regleaza singüra, cerere si oferta si alte spanacüri? Il aü ei pe berceanü care a facüt scandal sa se inchida o exploatare de lignit, ca trebüie sa fim ecologisti? Aü lüptat ei pentrü oprirea transplantürilor in romania ca s -si ia comisionül de navigare “magicianül”? Macar ca nü le-a iesit privatizarea invatamantülüi.
No, oameni capabili, ce sa zic. Placüta süedeza se intiarce ca bümerangül, din pacate nü doar in figürile tefeliste care arüncaü cü ea in püblic.
E o vorba, #ghinion
-
-
Lasa tu postacii….33 ani de la revolutie…razmerita…rascoala…si noi tot asa ne chinuim…
-
Du-te si vezi daca ti-au intrat aia 50E pe card si vezi ce iti mai promite guvernu’. Tot sarac si la fel de inteligent ramai, dar macar mai trece o zi
Problema e ca daca reziliaza, aia pleaca, noi ramanem cu un santier peste care se vor asterne buruienile pentru ca pana organzieaza ei o noua licitatie, care dupa cum stim dureaza luni de zile,urmata de contestatii ale castigatorului…alte luni de “analiza” a contestatiei..etc…ne pomenim ca nu se va mai face niciodata.
Mai bine aduceau chinezi..dar stai…aia nu accepta mita sau magarii.Asa ca in final tot TImisoara pierde.Grindeanu vorbeste ca sa nu adoarma.
Poate ajunge centura in aceeasi situatie ca portiunea lipsa din autostrada Lugoj -Deva. La 5 ani de la reziliere tot nu au gasit alt constructor plus milioane de lei pierduti in instanta de judecata.