Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Sorin Grindeanu a fost vineri, 26 august, într-o vizită pe șantierul drumului de legătură DN 69 – A1. Acesta a abordat însă și problema Centurii de Sud a Timișoarei.
Pe șantierul acesteia, antreprenorul Tirrena Scavi continuă cu un ritm scăzut al lucrărilor și numai pe anumite secțiuni ale traseului. Stadiul fizic al lucrării este de doar 54,5%, deși termenul de finalizare este decembrie 2022.
În plus, în urmă cu două săptămâni, DRDP Timișoara anunța că din luna mai până în august, procentul de execuție a lucrării a crescut cu doar 5%, constructorul încetinind din nou ritmul lucrărilor.
„Am avut discuții și cu compania care se ocupă de Centura Sud Timișoara. De câteva săptămâni tot stau să calculez, dincolo de certificatul negativ pe care noi l-am emis pentru compania respectivă, daca timing-ul legat de reziliere ne duce într-o situație mai bună decât progresul fizic. Au avut probleme majore de finanțare, dar am verificat și am înțeles că s-au deblocat acele probleme majore. S-au angajat la un ritm asemănător de progres lunar ca și cei de aici (n.r. – șantierul drumului de legătură DN 69 – A1), dar e ultimul avertisment atât pe lucrarea aceasta, cât și pe celelalte.
Și dacă nu se va simți, vă repet, am raport săptămânal de la DRDP, îmi transmite săptămânal doamna director stadiul, mobilizarea, câte utilaje sunt pe șantiere, vom ajunge acolo urgent (n.r. – la reziliere). Cu toate riscurile, chiar dacă vor fi câteva luni în care șantierul va fi abandonat, facem chestiunile legale astfel încât poate alții care vor câștiga să fie mai buni constructori”, a spus Sorin Grindeanu.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
După ce va fi gata și această centură, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, centura de sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
Întrebat dacă funcționează amenințările, ministrul Transporturilor a răspuns: „Nu aș spune că e valabil peste tot. Sunt companii care își termină lucrările înainte de termen. Inclusiv în această toamnă eu sunt optimist că o să dăm în folosință lotul 1 de la Sibiu-Pitești înainte de termen. Termenul contractual e undeva în primăvara anului viitor. La cum merg lucrurile acolo îl dăm în circulație în toamna asta târziu. Sunt companii care se țin, își văd de contract, altele pe care trebuie să le impulsionez”.
Pe aceeași temă:
FOTO. Lucrările la Centura Sud, aproape de 55%. Constructorul a redus din nou ritmul lucrărilor
Ministrul Transporturilor amenință două firme în Timiș cu rezilierea contractelor
Trimite articolul
XSorin, las-o balta.
La Oradea s-a putut de aproape10 ani sa fie centura gata (chiar si imbunatatita cu timpul).
La Timisoara suntem inca la stadiul de pamant… nu inteleg de ce nu se doreste sa se faca un lucru bun pentru comunitate… mai usor cu fala ca ti-o iau altii inainte…