Nici măcar jumătate din lucrările de la Centura Timișoara Sud nu sunt finalizate. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a venit din nou în Timișoara. A participat la o întâlnire cu constructorul Centurii Timișoara Sud, președintele Consiliului Județean Alin Nica, cu primarul municipiului Timișoarei Dominic Fritz, cu cei de la DRDP Timiș, pentru a găsi soluții pentru Drumul Boilor.
„Stadiul proiectului este undeva la 45-46%, cu indulgență 47%. Trebuia să fie 70%, există întârzieri, pe care unele dintre ele le cunoașteți, altele probabil că nu. Întâlnirea a avut loc cu constructorul, cu autoritățile locale, cu președintele Consiliului Județean Alin Nica, cu primarul municipiului Timișoarei Dominic Fritz, cu cei de la DRDP Timiș, astfel încât să găsim soluții. În acest moment există un blocaj și îl cunoașteți, cel de la intersecția cu Drumul Boilor, intersecția cu centura Sud a orașului Timișoara. Problema care nu e rezolvată și care eu cred că o vom rezolva. CNAIR-ul își va suplimenta tot ceea ce înseamnă lucrări în plus față de contractul inițial, dar Primăria Municipiului Timișoara trebuie să se ocupe de relocarea de utilități, fiind pe teritoriul municipiului Timișoarei. Din discuțiile pe care le-am avut, în principiul, primarul a fost de acord cu această soluție. Pe mine mă interesează să deblocăm rapid aceste lucruri”, a spus Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, la Timișoara.
Nu doar din cauza intersecției de la Drumul Boilor lucrările sunt doar la 47%. Constructorul se pare că a ridicat probleme „care par a fi justificate, legate de modul în care se relaționează cu CNAIR-ul”.
„Nu din cauza acestei intersecții în schimb, lucrările sunt doar la 47% și nu sunt la 70, cum trebuiau. Discuțiile nu au fost simple, de asemenea, constructorul a ridicat probleme care par a fi justificate, legate de modul în care se relaționează cu CNAIR-ul. Este treaba mea de acum încolo ca această relaționare să fie mai eficientă, astfel încât, acest proiect să devină prioritate numărul unu pentru ce înseamnă dezvoltare de infrastructură în zona de vest. Timișoara are nevoie de această centură și nu numai, tot traficul care vine din sudul sau din estul României”, conchide ministrul Transporturilor.
Lucrările pe șantierul Centurii Timișoara Sud au început, teoretic, în 25 martie 2020, când a fost semnat ordinul de începere. Într-un an și trei luni de șantier s-au făcut doar 27,4% din lucrări, iar reprezentanții CNAIR au recunoscut că acestea sunt întârziate din cauza „slabei mobilizări a constructorului”. Conform contractului, centura trebuie să fie gata în 24 de luni, iar reprezentanții DRDP au anunțat că termenul final este în ultima lună a anului 2022.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
După ce va fi gata și această centură, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, Centura de Sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XLa Moșnița am mai observat o problema, din filmările cu drona, și anume stâlpii de înaltă tensiune de langa livada .
De trenurile care nu vor mai circula in partea de vest a tarii nu are nimic de zis?
Aiurea.N-o termina pacalicii astia nici la anul.
Atunci cind vine acasa, intre doua gratare isi mai face drum si pe la centura.
Latraturi marca PSD. Oricum așa-zisa centura, este O RUSINE, făcută pe sărăcie. Orice oraș civilizat face centura cu 2 benzi pe sens și luminata noaptea. O mizerie de centura, la fel ca politrucii de doi lei, care ne conduc.
Cu atatea plimbari si declaratii, nenea asta cand mai munceste!?
Domnule ministru, incearca sa cobori de pe autostrada pe la Giarmata, poate vezi cum stam si cu lucrarea care trebuia deja terminata.
Nici nu o sa faca mare lucru,Grindeanu e zero barat ,in tara asta nimic nu se va face vreodata cum si cand trebuie,iar in Timisoara cu asa administratie niciodata.
tov grindanu, de ce nu incepeti si lucrarile la centura de vst, avand in vedere ca in RO lucrarile dureaza dublu sau triplu decat este in contract? bulgarii aveau deja centura si-n jurul satelor de acum 20 de ani, iar noi, la 32 ani de la revolutie nu avem centura nici la cel mai mare oras din vestul tarii 🙁
……totusi bine ca mai verifica cineva stadiul lucrarilor
…pentru comentatori…nici cand vine omul nu e ok…cum o mai fi bine pentru noi?..
-
PSD a avut CJT-ul de 30 de ani!
de ce abia acuma isi fac datoria fata de Timisoara?
zero barat tot pesedeul….penele ii urmeaza…din pacate.-
CARE DATORIE si-o face!!??? 😆
Pai Grindy e fix cel care fiind prim ministru a ANULAT licitatia lansata de Ciolos, care voia sa faca centura cu 4 BENZI si PASAJE! De ce? Pai pentru ca pesedacul Grindy ne-a mintit ca “dureaza prea mult cu studiile cerute de Ciolos, deci mai bine dam drumul cu studiile vechi, ca in 2 luni intra buldozerele!”, buldozere care au intrat dupa 3 ANI, cand au plecat pesedacii de la putere. Si aia mai mult la insistentele lui Drula, care inca striga de pe margine la penelaci!
-