„Finanțarea prin PNRR ar putea fi salvată pe un calendar scurt. Dacă nu vom schimba acest cadru, sunt sceptic. Voi insista și voi face presiuni ca aceste lucruri să se întâmple cât mai repede. Nu este primul caz că se pierd licitații pe proiecte nerealiste, pe neseriozitatea unor constructori. Parcă este un proiect blestemat. (…) Aseară m-au anunțat cei de la CNAIR că s-a ajuns la această concluzie, eu nu pot să încalc legea, au transmis că oferta depusă nu e conformă. Am cerut CNAIR să vadă dacă ce au scos ei că suma mai este actuală. E vorba de o suma scoasă în urmă cu ani buni, este evident că prețurile s-au modificat între timp. Cel care s-a calificat a venit cu o ofertă aproape dublă față de suma oferită, asta era neconformitatea”, a explicat Sorin Grindeanu, aflat vineri în vizită la Timișoara.
El a precizat că s-a lucrat în Ministerul Transporturilor la legea achizițiilor publice, iar un aspect important ar fi reducerea timpului de la rezilierea contractelor la atribuirea unor noi contracte.
Vă reamintim, CNAIR anunță că va relua licitația pentru segmentul lipsă de 9 km din autostrada A1, de la Margina la Holdea, care cuprinde și două tuneluri pentru urși. Oferta tehnică depusă de ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia) este neconformă.
Licitația pentru realizarea tronsonului care face parte din lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva a fost deblocată la începutul anului 2022. CNAIR a așteptat oferte din partea a șase firme, însă nu a primit decât una.
Finanțarea pentru această bucată lipsă este asigurata prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Valoarea contractului este de 1,62 miliarde de lei, cu TVA, adică aproape 330 de milioane de euro. Sunt 9,13 km de realizat, dintre care 2,13 reprezintă porțiune de tunel. Termenul de finalizare prevăzut este de 10 luni pentru proiectare și 28 de luni pentru execuție.
Pe aceeași temă:
Se reia licitația pentru lotul 2 din Autostrada Lugoj-Deva. Singura ofertă, neconformă
Trimite articolul
XDeci intr-un cuvant, si cu el la conducere, tot incompetentii sunt (nu ca putea fii altfel…).
Sa o facă CNAIR, in regie proprie, din tonele de bani pe care le plătim prin taxe, impozite, vignete și accize. SIMPLU ! Ne auzi, Grindene ?
Din nou vine pesedeu… din nou ingroapa autostrada asta. Sa fie clar pentru toata lumea. Astia ingroapa Romania si o tin in stadiul de subdezvoltare in care se afla.
-
Vezi ca gasesti pe wikipedia ce guvernari cati km de autostrada au facut. O sa ai o surpriza cand o sa vezi cine a facut mai multi km/an de guvernare. Apoi, dupa ce iti revii din soc, sa nu cumva sa uiti sa completezi Declaratia 230 pentru a dona 3,5% din impozit pentru ceva Oengeu; Speram sa alegi unul care nu are cifre financiare publice deso ia bani si de la guvern, care chiar incearca sa ne tina subdezvoltati; unul care vede lilieci inexistenti si ursi invizibili, care vrea sa salveze gandacelul croitor- (referitor la autostrazi) ori care vrea sa ramana apa pentru vipera de valea jiului(hidrocentrala aproape gata dar nefunctionala), ceva oengeu care se zbate sa inchida toate minele de orice fel, generarea de energie pe carbune etc. Gasesti tu, sunt destule. Si dupa ce directionezi din impozit cei 3.5%, te duci si donezi si din banii tai. Apoi, cu constiinta impacata ca te-ai implicat social pana peste poate, mai vezi si cine ce interese are sa ne tina subdezvoltati(de ex portul Constanta,extractie de gaz care doar sa tranziteze Romania etc) Sa te uiti pe cifrele economice de la sfarsitul fiecarei guvernari, vezi care a fost mai buna, cand am facut ceva cu convergenta aia catre UE si cand nu. Cat despre partide, toate au si nemernici si hoti, si competenti si de tot felul. Si nu doar in Romania. Alegi din ce ai la dispozitie(dintre toate partidele dar si independenti), de preferinta nu pe baze emotionale / ura. Alegi binele cel mai mare, indiferent cat de mic este.
#VremCaiFerateDeMareViteza
-
Deci boss pesede/fesene aceeasi palarie! Fara oenege uri rupeau muntii de la Rosia este? Mai nou rupeai si plaja salbatica din delta? Acu’ drept e ca aveai probabil lotul doi dar cu ce pret? Un deal ras de pe fata pamantului?
-
“deci, boss”, pesede penele usere udemere au diversi “conducatori” in diverse per(i)oade, si fiecare conducere vine cu alta asa zisa viziune(de doctrine nu mai poate fi vorba). Citeste programele fiecarui partid si alege ce-ti place, azi de la unii, maine de la altii. Nu uita independentii sau grupul minoritatilor. Rosia nu a fost “salvata” de oengeuri, si nu a fost salvata din motive de mediu. Cat despre delta, du-te si vorbeste cu oamenii simpli de pe acolo. Sunt pentru implicare, sunt pentru oengeuri, dar doar pentru alea cu surse de finantare si cu cheltuieli transparente. Deci… mai asteptam sa apara oengeuri pe bune, caci pana acum avem in general doar grupuri de presiune “ideologica” in interese private si de sifonat bani. Sau poate n-am aflat eu care “oengeu” a militat pentru legea aia cu transparentizarea. Nu de alta, dar sa se deosebeasca de mafiotii din asa zisele “oengeuri” de utilitate publica care au fost impotriva. Imi dai tu cateva exemple, in care sa se vada macar lista de salariati/salarii la oengeuri, “boss”? merçi mult.
-
Omu’ are ceva dreptate cand se refera la ong-uri. Nu va redirectionati cei 3.5% catre tot felul de ONG-uri no-name care fac mai mult rau. Si da, Soros si ONG-urile lui au depus un efort foarte mare pentru a deschide societatile si a inlatura regimuri dictatoriale. De aceea nu ma mira ca sunt o gramada de ‘medievali’ impotriva lui Soros.
-
nici un oenge care nu are sursele de finantare si cheltuielile transparente nu lucra in beneficiul societatii. Democratia nu se face cu oengeuri, ci deturnarea ei in interese private se face asa. Democratia e cu voturi si alegeri si partide. Oengizarea civilizatiei cu diverse ideologii umaniste e mai rea decat orice dictatura,deoarece un rau diseminat in societate e mai greu de extirpat decat unul localizat. Asteptam oengeuri care sunt intai ele transparente, apoi sa militeze pentru ce vor ele.
-
-
-
De acord cu căile ferate. Încă nu au debutat lucrările la magistralele Arad Timișoara Caransebeș
-
Incompetenta crasa la domnu’ Grindeanu, un personaj slab si slugarnic al politicii romanesti. cum ii spunea CTP-ul: limba de pantofi a lu’ Dragnea. Scuzele astea penibile sunt ceva obisnuit ptr politicienii slabi. Am vazut ca pe hartie umple si Grindeanu, tara asta de autostrazi, ca doar atat stie si el sa faca.
Macar sa fi dat OUG ptr finalizarea celor 10 km…
Propun sa o facă Vladimir Putin! Sigur el reușește!