Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a intrat în atenția celor de la Pro Infrastructură încă din primele zile ale acestui nou an. Subiectul discuției este legat de numărul de kilometri de autostradă care ar putea fi finalizați și deschiși circulației în 2018. Iar organizația civică îl acuză pe ministru că minte.
„Ministrul minte cu nerușinare, încercând să ne convingă că anul viitor vom da în folosință «minim 156,7 km» din totalul de 186,867 km contractați (adică 84%)! În 2018 pot fi finalizați 83,587 km (21,15 km sunt de fapt gata din acest an) din care, realist vorbind, putem folosi doar 63 km (aproximativ), restul fiind «muzee». Și asta cu mare efort, dacă vor fi depășite obstacolele birocratice și tehnice majore, dacă va fi asigurată finanțarea și dacă va fi voință și muncă susținută atât din partea constructorilor, cât mai ales din partea autorităților”, spun cei de la Pro Infrastructură.
Pe lista proiectelor analizate de asociație se află și cele două loturi din Lugoj-Deva aflate în construcție, dar și lotul 2 unde s-au putea realiza alți 4 kilometri, dar aceștia ar fi neutilizabili. Pro Infrastructură vorbește despre incompetența CNAIR, care nu dorește să recunoască lucrările suplimentare de la nodul Holdea, apărute ulterior în proiectul lotului 3, special pentru a-l face utilizabil.
„Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018 este lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km). Însă este blocat total de incompetență și fugă de răspundere, CNAIR nerecunoscând lucrările suplimentare (semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct) pentru care s-au emis autorizații de construire. În decembrie s-a redus dramatic mobilizarea în teren până la clarificarea situației contractuale. În prima parte a anului pot fi terminați 4,030 km din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, însă acest tronson va fi doar un alt muzeu pentru că nu poate fi deschis circulației (nu are un nod în est)”, conform Pro Infrastructură.
Despre lotul 4, aceeași sursă spune că există de realizat un volum foarte mare de lucru, iar la celebrul deal cu lilieci soluția tehnică folosită rămâne neclară.
Citiți principiile noastre de moderare aici!