Mai-marii de la București nu ne-au transmis, de fapt, nimic nou. Edilul-șef susține că lucrurile sunt clare în privința centurii de sud și în privința racordului la Autostrada A1, dar nu și în cea a autostrăzii care să lege Timișoara de Belgrad. Guvernul susține că autostrada care leagă capitala Banatului de Belgrad nu se face prea curând.
„Dacă în privința centurii sud lucrurile sunt clare, în privința noului racord la autostradă de la bifurcația Arad-Sînandrei la autostradă iarăși sunt clare, nu sută la sută, întrucât e în discuție încă dacă să fie regim de autostradă sau să fie regim de drum expres, urmează ca atunci când se va finaliza studiul de fezabilitate – și el va fi făcut acum la zi, evident, cu toate datele problemei de la momentul elaborării –, atunci se va stabili ce regim va avea drumul Timișoara-Moravița, va fi autostradă sau va fi un drum expres, respectiv un drum național, dar în orice caz, în orice variantă, va fluidiza traficul. Bine ar fi, după părerea mea, să se abordeze lucrurile cu gândul la viitor și să se țină seama de faptul că infrastructura atrage trafic. Dacă ai o infrastructură corespunzătore, vei avea și trafic. Ne interesează perspectiva, în momentul în care avem autostradă, evident că vor fi mult mai multe autovehicule care vor fi interesate să folosească acel traseu”, a explicat Robu.
Potrivit primarului, scrisoarea a fost emisă după o întâlnire a unei comisii din Ministerul Transporturilor, convocată chiar de ministrul Sorin Bușe, în cadrul căreia „s-a definitivat includerea în calendarul de finanțări și în programul de finanțări pentru perioada următoare, 2017-2019, a celor trei obiective de maximum interes pentru Timișoara”, a completat Nicolae Robu.
Ce i-a scris ministrul Transporturilor edilului Timișoarei? Că au fost analizate proiectele de infrastructură cuprinse în Master Planul General de Transport al României, cele trei care au legătură cu Timișoara și s-a constatat că:
„Finanțarea în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare, în perioada de programare 2014-2020, a proiectului de construcție a Centurii Sud a Municipiului Timișoara între DN6 (Ghiroda) – DJ591 (Utvin), revizuire documentație tehnico-economică (SF+PTE) și execuție lucrări, cu o valoare estimată conform Master Plan de 48 milioane de euro fără TVA, o lungime de 25 km și o durată de implementare de trei ani, respectiv în perioada 2017-2019. Valoarea proiectului va fi definitivată odată cu revizuirea documentației tehnico-economice. Sursa de finanțare: fonduri structurale POIM”, se arată la punctul a) din scrisoarea semnată de Sorin Bușe.
La punctul b), ministrul îl informează pe Robu că „finanțarea în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare, în perioada de programare 2014-2020, a legăturii Municipiului Timișoara cu Autostrada A1, realizarea documentației tehnico-economică și execuție lucrări, secțiunea între DN69 și nodul de legătură cu A1, cu o lungime de 9km, la profil de autostradă/drum expres și o valoare estimată de 45 de milioane de euro fără TVA, durata de implementare de trei ani, respectiv în perioada 2017-2019. Valoarea proiectului va fi definitivată odată cu revizuirea documentației tehnico-economice. Sursa de finanțare: fonduri structurale POIM”.
În ceea ce privește eventuala autostradă care să lege Timișoara de Moravița, ministrul Transporturilor susține că „finanțarea în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră România-Serbia a elaborării documentației tehnico-economice (studiu de fezabilitate și proiect tehnic de execuție) necesare implementării proiectului de legătură rutieră Timișoara – Belgrad. În Master Planul General de Transport, proiectul de legătură rutieră figurează la nivel de drum eurotrans, fiind pe poziția 1 ca ordine de prioritate, cu perioadă de implementare 2014-2020, cu legătura rutieră între localitățile Timișoara-Moravița, cu posibilitatea ca în funcție de evoluția prognozelor de trafic auto, soluția tehnică să fie modificată din cea de drum național în cea de autostradă/drum expres. Traseul drumului Timișoara-Moravița va asigura descărcarea traficului auto în Autostrada A1 prin intermediul legăturii menționate la punctul b)”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!