Lucian Bode a declarat că a venit de la București pe celebra autostradă Lugoj-Deva, cu cele patru loturi, din care „unul și jumătate lipsă și unul șchiop”. Ministrul se referă la lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva, între Holdea și Ilia, unde se circulă cu restricții de viteză de până la 60 de kilometri pe oră în unele locuri și unde este interzisă circulația camioanelor și la lotul de autostradă dintre Margina și Holdea (aproximativ 10 kilometri), care există numai pe hârtie.
„Am venit de la București pe celebra autostradă Lugoj-Deva, cu cele patru loturi, din care unul și jumătate lipsă și unul șchiop. I-am transmis directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ca săptămâna viitoare să-mi prezinte rezultatul expertizelor pe Lugoj-Deva lotul 3 (21 de kilometri), pe care i-am dat noi în trafic anul trecut, în 23 decembrie, dar cu restricții de tonaj. Au finalizat cele două expertize, au ieșit din iarnă, vreau să vedem cum facem să dăm drumul la traficul greu. Este anormal să ai 21 de kilometri de autostradă și să-i ți muzeu pentru traficul greu. Al doilea lucru pe care l-am transmis celor de la CNAIR este legat de și mai celebrul lot doi, sectorul urșilor. Aici, săptămâna viitoare voi prezenta public, pe baza datelor transmise de compania de drumuri, exact etapele de implementare a realizării acestui proiect”, a spus Lucian Bode.
Lotul 3 a fost deschis circulației în 23 decembrie 2019, dar ar fi trebuit deschis în luna august, atunci când s-a permis circulația pe lotul 4 al autostrăzii A1. În luna august a anului 2019, lotul 3 Lugoj-Deva (Ilia – Holdea) trebuia dat în trafic, „la pachet” cu lotul 4. Tronsonul de autostradă de la Ilia la Deva (lot 4) a fost dat în trafic, în luna august, după recepție, lotul 3 (de la Ilia la Holdea) nefiind dat în trafic și nerecepționat deoarece reprezentanții CNAIR și ai Ministerului Transporturilor, prin vocea fostului ministru Răzvan Cuc, au spus că au descoperit neconformități – de la fisuri în asfalt până la „lipsă capace canal” și altele, contractul cu antreprenorul fiind reziliat.
Au fost realizate lucrări de înlocuire a unor parapete pe acest lot, la podul peste Mureș, iar lotul a fost dat în trafic înainte de Crăciun cu restricții drastice de viteză și tonaj. Între timp au fost realizate expertize pe acest lot, pentru a se vedea dacă și în ce condiții poate fi dat „total” în trafic.
Pe lotul 3 a lucrat asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.
Cei 10 kilometri dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru urși sunt încă pe hârtie. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în vara trecută. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.
Trimite articolul
XAm înțeles că de când a venit PNL la guvernare s-au dat în folosință 1000 km de autostradă și alți 1000 km urmează să fie inaugurați.
Parcă promiteau spitale, autostrăzi, locuri de muncă etc.. Sau astea au fost doar pentru campanie ?
-
Pnl inca sunt la guvernare pe jumatate. Majoritatea parlamentara e de cealalta baricada. Cei cu promisiunile sunt ailalti.
-
Numai Şova putea face atât.
Nici in ziua de azi nu s-au apucat de constructia palmei de autostrada….suntem de rasul curcilor
Nu se mai termina cu rusinea nationala a autostrazilor PE bucati
Autostrada respectiva ar trebui sa fie celebra prin decesele cauzate de nefolosirea ei, deși e funcțională. Cuc si-a mai primit șpaga în urma blocării traficului? Mai exista DNA?