Luni, 12 august, era programată recepția și punerea în circulație pentru loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva (43 de kilometri). După recepția lotului 4, consultantul a recomandat ca la lotul 3 să nu se înceapă această procedură pentru că s-au găsit multiple deficiențe – „probleme cu ravelări în taluz, cu fisuri, marcaje incomplete, lipsă capace canal, disfuncționalități la garduri” – după cum a declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, pentru Tion.ro. S-ar putea deschide lotul 4, de 22 de kilometri, care leagă Şoimuş de Ilia, pe Valea Mureşului, dar bretelele de acces pe acest tronson țin de lotul 3, iar executantul acestui lot trebuie să accepte o recepție parțială (respectiv cea a bretelelor) pentru a putea fi dat în circulație lotul patru, ținând cont de faptul că, potrivit reprezentanților CNAIR corectarea neconformităților de pe lotul 3 ar putea dura și două luni. Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea.
Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a venit marți, 13 august, pe cele două loturi de autostradă.
„Lotul 4 este finalizat, s-a făcut recepția. Săptămâna viitoare, cel târziu marți, va fi dat în trafic lotul 4. Antreprenorul spaniol a primit ieri o înștiințare de remediere pentru neconformitățile găsite la locul 3, pentru a le remedia într-o perioadă de 10 zile. Dacă nu le remediază până joi, Compania de Autostrăzi va purcede la rezilierea contractului, va prelua Compania de Autostrăzi lotul 3, va face acele remedieri care se pot face în zece zile și vom da în trafic și lotul 3, până la sfârșitul lunii august. Nu mai am de ce să arăt clemență sub nicio formă cu antreprenorul lotului 3, comisia de recepție a venit încă de săptămâna trecută, a constatat neconformități, s-a trimis această înștiințare. Suplimentar s-a transmis o factură de penalități de 73 de milioane de lei pentru antreprenorul de pe lotul 3, pentru întârzierile pe care le-a avut de-a lungul contractului și pentru lipsa de mobilizare. Dacă acesta până joi nu va remedia ce are de remediat vom rezilia contractul, vom reține garanția de execuție. Nimeni nu are nicio problemă cu un antreprenor străin, dar nu poți să vii în România să-mi pui condițiile, urmezi condițiile legale. Nu fac nicio concesie cu nimeni – lucrezi așa cum trebuie, iar dacă nu îți termini lucrarea vei fi penalizat. Antreprenorul a avut câteva probleme de calitate, pentru acest lucru CNAIR a solicitat extinderea garanției de la 4 ani la 10 ani”, a spus ministrul, care a menționat că vor fi preluate bretelele de descărcare de la lotul patru (de pe lotul 3), pentru a fi facilitat accesul pe lotul 4.
Citiți principiile noastre de moderare aici!