Primăria Timișoara caută diriginți de șantier pentru reabilitarea Bulevardului Cetății, între Calea Bogdăneștilor și Calea Torontalului. Pune la bătaie puțin peste 100.000 de euro, mai exact 484.895 de lei cu TVA, iar ofertele pot fi depuse până în 4 iunie.
„Dirigintele de şantier va asigura asistenţă tehnică de specialitate prin diriginţi de şantier pentru lucrările aferente obiectivului de investiţii atât pe perioada execuţiei lucrărilor (30 luni) cât şi în perioada de garanţie a lucrărilor executate, până la efectuarea recepţiei finale a acestora”, se arată în anunțul de pe SEAP.
Reprezentanții municipalității susțin că urmează să fie publicat și anunțul de proiectare și execuție, contract pentru care se pun la bătaie puțin peste 85 de milioane de lei cu TVA, echivalentul a 17,5 milioane de euro, potrivit celor de la Direcția de Drumuri. Mai întâi va fi întocmit proiectul tehnic, iar abia apoi se va trece la execuția propriu-zisă a lucrărilor.
Linii înierbate și piste de biciclete
Studiul de fezabilitate pentru modernizarea Bulevardului Cetății și reabilitarea liniilor de tramvai a fost aprobat încă din luna februarie. Vom avea linii de tramvai duble înierbate pe tot traseul, de la Calea Bogdăneștilor până la Calea Torontalului. Potrivit celor din primărie, vor fi amenajate piste de biciclete pe fiecare sens de deplasare, vor fi reabilitate și trotuarele, dar și spațiile verzi adiacente.
„Traseul liniei ce urmează a se reabilita va urmări traseul liniei de tramvai existente, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu fundație pe longrine și spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai. (…) Platforma carosabilului va rămâne pe amplasamentul existent. Se vor amenaja spații verzi prin acoperire cu covor de gazon și plantarea unui număr sporit de arbori”, explică cei din primărie.
Linia cale dublă de tramvai va avea 1.568,82 metri, carosabilul se va întinde pe 25.600,94 mp, trotuarele pe 12.291,45 mp, pistele de biciclete pe 3.590,62 mp, iar spațiile verzi pe un total de 20.530,79 mp. Lucrările propriu-zise ar trebui să dureze 30 de luni, adică doi ani și jumătate.
Reprezentanții primăriei speră în continuare să obțină bani pe fonduri europene, proiectul pentru Cetății fiind deja pe lista de rezervă.
S-au făcut proiecte și pentru reabilitarea liniilor de tramvai și a tramelor stradale de pe Calea Stan Vidrighin și Calea Bogdăneștilor. Pentru Stan Vidrighin a fost adoptat studiul de fezabilitate, în timp ce pentru Calea Bogdăneștilor a fost deja semnat proiectul pe fonduri europene, iar primăria a lansat licitația de proiectare.
Articole pe aceeași temă:
Linii de tramvai înierbate și pe Cetății. Reabilitarea bulevardului costă 18 mil. de euro
Trimite articolul
XDoar atat? Eu zic sa o modernizati de doua ori.
Costa cat un km de autostrada la campie… bravo , felicitari inca odata “sistemului” !
Si s-au mai dus 100.000€ spre buzunarele prietenilor…
Daca un lucru functioneaza normal,atunci nu trebuie reparat ! Eventual intretinerea corespunzatoare,sau mentenanta,nu minciuneata 1