Primul SF ce viza reabilitarea acestor linii a fost aprobat în decembrie 2009, fiind întocmit de IPROTIM. De atunci, însă, și până acum, proiectul a rămas într-un sertar, deși în anii anteriori s-a mai vorbit despre reabilitarea acestor linii.
În luna februarie a acestui an, consilierii locali au revocat vechiul proiect și au aprobat un nou studiu de fezabilitate pentru această investiție. Noul SF a fost realizat de SC Hentza Business SRL și a fost donat municipalității de către STPT. Lucrarea este acum estimată la 91,4 milioane de lei, cu TVA, iar durata de execuție este de 36 de luni, din care 6 luni pentru actualizarea proiectului.
În bugetul local din acest an a fost prevăzută și suma de 2,3 milioane de lei pentru începerea acestor lucrări (aproximativ 3 la sută din valoarea totală estimată). Însă municipalitatea a lansat de abia acum, la finele lunii octombrie, licitația pentru acest proiect, ceea ce înseamnă că nu există nicio șansă ca lucrările să înceapă în acest an.
Proiectul vizează reabilitarea liniilor duble de tramvai în lungime de 1,8 kilometri, aproape 7300 mp de trotuare, circa 5500 mp de piste de biciclete și aproape 12.700 mp de spații verzi. În cadrul investiției vor fi plantați și 992 de arbori.
„Investiţia vizează modernizarea întregului anasmblu rutier şi a liniilor de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, având ca limite intersecţia cu str. 1 Decembrie 1918 și sensul giratoriu Piața Gheorghe Domășnean (AEM)”, scrie în referatul proiectului aprobat în februarie de consilierii locali.
Proiectul a fost depus și la ADR pentru obținerea de fonduri europene, însă se află pe lista de rezervă.
Trimite articolul
XMi se pare foarte lunga perioada de execuție. E vorba de o artera importantă, iar închiderea ei atata timp va duce la ingreunarea serioasa a traficului. De asemenea ar trebui luată în calcul și reabilitarea arterei Liviu Rebreanu, făcută în bătaie de joc de cei de la confort
-
Rebreanu tine acum loc de sosea de centura, toate tirurile care ar trebui sa ocoleasca Timisoara trec pe acolo. Pana cand nu se face soseaua de centura (pe care nu o face primaria ci o regie de la Bucuresti) Rebreanu nu poatre fi reabilitata. A fost reparata un pic din cand in cand dar nu tine.
Îmi place ca avem fonduri europene disponibile dar multe proiecte mari se fac de la bugetul local…
Passat -ul are numar de MH?
Daca nu largesc la 3 benzi investitia nu is va merita banii, chiar daca refaci trotuare, piste si sine de tranvai…
-
Daca se face o sosea de centura nu cred ca 3 benzi vor duce la cine stie ce inbunatatire (oricum se gatuie mai incolo spre Calea Dorobantilor)
De aia au contestat investirea lui Fritz, ca sa poata sa mai bage ceva contracte grase la prieteni.
Va rog verificati proiectele, am mari rezerve cu privire la profesionalismul proiectantilor si la deschiderea spre viitor.
Daca azi pe Buziasului sau Cetatii in fiecare statie urca doar 3-5 oameni, asta nu inseamna ca pe viitor nu vor fi cate 50.
Toate liniile de cale ce urmeaza a fi proiectate si contruite in oras (Bogdanesti, Cetatii, Buziasului, ar trebui sa prevada statii pe mijlocul platformelor de rulare. O platforma comuna, lunga, tramvaie modulare lungi, vor permite ca mult mai multa lume sa foloseasca fara probleme de aglomeratie transportul in comun.
Exista la nivel european tramvaie cu usi pe ambele parti, sunt foarte moderne (Alstrom, Siemens, etc.), si ar fi un motiv in plus sa scapam de tramvaiele inguste ce ne sunt bagate pe gat de cei de la Arad sau Pascani sau din Turcia.
Platformele de statii ar trebui sa fie exact la nivel cu tramvaiul, pentru a nu a mai avea diferente de nivel.