Vă reamintim, duminică, 28 ianuarie, este ultima zi în care la Muzeul Național de Artă Timișoara mai poate fi vizionată una dintre cele mai importante expoziții din orașul nostru: „Expoziția Brâncuși: surse românești și perspective universale”. Încă de dimineață, în fața instituției de artă s-a format o coadă interminabilă. Detalii, AICI.
Astăzi, cu această ocazie, Consiliul Județean Timiș, Muzeul Național de Artă din Timișoara, Institutul Francez din România și Fundația Art Encounters au lansat Moneda Omagială Constantin Brâncuși. Alături de oficialitățile locale, este prezent și guvernatorul BNR Mugur Isărescu.
„Mă aflu astăzi aici, la închiderea expoziției care va rămâne în conștiința culturală a țării României pentru multă vreme de acum încolo. Este o reușită excepțională. Persoanele și instituțiile implicate în organizare merită felicitările și recunoștința noastră, a celor care am putut să ne bucurăm de această frumoasă realizare culturală. Am remarcat că cele mai prestigioase publicații internaționale au scris despre această expoziție. […]
Am înțeles de mult că simbolurile culturale sunt esențiale pentru încrederea românilor în ei, pentru încrederea noastră în noi înșine ca națiune. Brâncuși, prin puterea artei și personalității sale, este o extraordinară sursă de inspirație, inclusiv pentru noi, chiar dacă suntem bancheri. […]”, a spus Mugur Isărescu, duminică, la Timișoara.
Guvernatorul BNR a oferit și câteva date despre Moneda Omagială Constantin Brâncuși. Aceasta este din argint. Pe avers apare clădirea Muzeului Național de Artă din Timișoara, România în arc de cerc și stema României. Pe revers se află portretul și numele sculptorului, precum și anii între care a trăit: 1876-1957.
„Brâncuși constituie punctul de plecare pentru Timișoara, Capitală a Artelor Vizuale. În această perioadă am demonstrat că suntem capabili să găzduim și să organizăm evenimente culturale de anvergură, că suntem deschiși la diversitate si avem resursele necesare pentru a construi o comunitate culturala vibrantă. Mulțumesc tuturor celor care au făcut posibilă implementarea expoziției-fenomen si desigur zecilor de mii de vizitatori, pentru că au făcut parte din această călătorie unică”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Foto: Tion
„Orașul nostru, după 34 de ani: să nu vedem cozi la lapte, la ouă, cum era pe vremea comunismului la magazinele care erau goale, ci să vedem cozi la cultură, la muzeu. A fost ceva neobișnuit pentru noi. Într-adevăr, această expoziție a fost un fenomen care a schimbat fundamental fiecare fibră a societății noastre, arătând că și cultura poate să fie un mod de viață. […] cu atât mai mult va trebui să continuăm la standardul acesta și să menținem ștacheta ridicată anul trecut. […] Ce rămâne după această expoziție și după acest an, fabulos pentru Timișoara, rămâne un muzeu național de artă, conectat și dotat corespunzător, astfel încât să facă posibile noi expoziții de asemenea anvergură. Și, desigur, există capacitatea umană de a gestiona evenimente de anvergură și pentru toate acestea, trebuie să mulțumim acestui titlu de Capitală europeană a Culturii care ne-a împins de la spate și ne-a făcut să performăm, să perseverăm”, a mai adăugat Nica.
Filip Petcu, directorul Muzeului Național de Artă, a explicat că unul dintre motivele pentru care expoziția nu a putut fi prelungită este că, după întoarcerea exponatelor la Pompidou, muzeul francez va organiza o expoziție Brâncuși.
Expoziția Brâncuși a generat venituri de peste 1,3 milioane de euro
Evenimentul a atras peste 130.000 de vizitatori, un număr record.
Deși expoziția a ajuns la final, lasă în urma ei un important catalog bilingv (român-englez), coordonat de Doina Lemny, curatoarea expoziției, care reproduce 190 de imagini ale sculpturilor, desenelor și fotografiilor lui Constantin Brâncuși, alături de imagini documentare. Publicat de Fundația Art Encounters, catalogul reunește și 16 texte inedite semnate de istorici de artă români, francezi și englezi, putând fi achiziționat de la cele mai importante librarii din Timișoara și din țară.
„Organizarea acestei expoziții a costat 1.222.000 euro şi a adus venituri de 1.359.000 euro, dintre care 900.000 din bilete si 459.000 euro din sponsorizări atrase de parteneri, generând un excedent de 137.000 euro. Veniturile din bilete şi surplusul din sponsorizări au revenit în întregime Muzeului Național de Artă din Timișoara. Din totalul cheltuielilor, cele mai mari sume au fost necesare pentru transportul lucrărilor tur-retur, precum şi pentru acoperirea costurilor asigurărilor. Alte sume au fost necesare pentru echipa constituită special pentru acest proiect (curator, arhitect etc.), pentru echipele de instalare/dezinstalare, pentru realizarea scenografiei, pentru demersul de comunicare, pentru medierea expoziției sau pentru întreținerea acesteia în bune condiții, ş.a.m.d.”, transmit reprezentanții Muzeului Național de Artă.
Trimite articolul
XDa, sponzorizari de peste 450.000 din care cate bilete gratis au primit?
-
900.000 de bilete pentru 130.000 de vizitatori??? Ceva nu pare in regula…
-
900 000 de euro din bilete..e greu sa citesti nu? ai si permis de conducere…votant usere ce esti
-
Este vorba de 900.000 EUR venituri din vanzarea de bilete, nu 900.000 de bilete vandute.
-
Lasa, fratelo, ca citim noi ptr tine: 900.000 DIN bilete la 130.000 de vizitatori, rotund asa ptr tine sa nu faci fractura de logica cam 9 euro biletu!
-
iosif tu ai o fractura de logica, elev repetent de clasa primara! Daca faci media biletelor vandute rezulta 6,92 nu 9 euro! Daca iti aduci aminte ca studentii au intrat pe 22 de lei nu prea mai iese suma de 900.000 euro din vanzarea biletelor!
-
-
900.000 euro din biletele vandute
-
Citește cu atenție textul “ 900000 ( euro ) din bilete “ , nu nr de bilete ….
-
Cer ne mai place noua sa ne mandrim cu ceea la ce noi nu am contribuit cu absolut nimic- post mortem, ca mortii nu ne mai pot lua peste picior la asa tupeu metenesco rromans.
900.000 euro din bilete si 130.000 vizitatori rezulta aprox 7 euro/bilet. Desigur au fost si bilete reduse pentru studenti sau pensionari. Dar tot este o diferenta majora cnad majoritatea biletelor au fost la tarif intreg
-
Ai auzit ca la fiecare început de luna era o zi în care intrarea era gratuita? Acum e clar de ce romanii sunt cam 45% analfabeti functional. Nu înțeleg ce citesc! Altul mai sus confunda suma încasată din bilete ( 900 000 de eurp) cu numărul de vizitatori(130 000).
-
stimate no-name Socotitorul tu esti analfabet la Aritmetica de scoala primara! Cei 900.000 de euro egal SUMA rezultata din BILETE VANDUTE PE BANI. Adica pentru logica ta zero bilete cu pret intreg 88 de lei respectiv cu reducere de 22 lei pt studenti
-
-
Au fost și multe bilete gratuite: grupuri de elevi sau zile cu acces gratuit. O inițiativa foarte bună
Penibila expozitie, prea multi oameni lasati inauntru, aer sufocant, la intrare iti spuneau sa asculti ghidul audio acasa desi primele cuvinte din ghid erau “Esti in prima sala, in fata ta, Ecorseul”. Tocmai ca sa il asculti ACOLO. Puteau spune la intrare ca nu ai voie sa te intorci intr-o sala anterioara, nu sa sara pe tine in cazul in care ai vrut sa revezi ceva. Organizare romaneasca.
Organizare defectuasa de la cap la coada, intr-o debara mai mica oare nu puteau sa faca expozitia?
SA FURAT PE FATA LA BILETE SI PE NOI NU NEA LASAT INAUNTRU CA A VENIT ALTI CEVA GRUP MARE CARE AVEA PILE DE LA USR
-
Sper ca e sarcasm comentariul tau
Datorita acestor agarici triști are loc o polarizare , tot mai intensă, a societății …
Nu numai la miorița land ci all over the world!
Mari 🙂 ce sa-ti spun !
Atit de fraieri tineri 🙂
Vote for ROIBU !
La multe comentarii încă mai este valabila zisa lui Brancusi; Prosti v-am lăsat și mai prosti v-am găsit.
-
😂😂😂👍
-
grig tu mai bine ramai pe ulita din satul tau prafuit. Nu trebuie sa faci pe eruditul cand tu esti un semidoct care se crede mare ganditor
-
Grig: ”zisa lui Brancusi; Prosti v-am lăsat…”
Lăsând la o parte comentariile (de acord, multe dintre ele sunt de-a dreptul stupide), Brâncuși nu a spus/scris niciodată așa ceva. Asta e doar o prostie ”inventată” și rostogolită de niște proști.