Începând din toamna anului viitor, Muzeul de Transport Public Corneliu Miklosi va fi gata de oaspeți. Este doar o bucată din viitorul Centru pentru Artă, Tehnologie și Experiment MultipleXity. Primăria caută constructor pentru reabilitarea zonei exterioare a muzeului și pune la bătaie 2,43 de milioane de lei cu tot cu TVA, transmite Serviciul Comunicare al Primăriei Timișoara. Lucrările vor dura peste șase luni, iar ofertele pot fi depuse până în 31 ianuarie 2022.
În curtea muzeului de transport public, închis oricum în această perioadă, se vor face fel de fel de lucrări. Primăria Timișoara vrea să refacă pavajul pe 2.408 mp, dar și iluminatul public și să pună și mobilier urban. Va fi o zonă verde de 1.012 mp și pe alți 857 mp se vor planta graminee și plante perene. Proiectul prevede plantarea a 19 arbori și păstrarea celor trei pini existenți. Valoarea totală a lucrărilor este de 2,92 milioane de lei cu tot cu TVA, din care 1,9 milioane doar pentru construcții și montaj, explică reprezentanții municipalității.
Documentația PMT spune că va fi amplasat și un adăpost pentru biciclete în curtea muzeului de transport, 15 cadre pentru biciclete, cinci bănci monolit din piatră cu o lungime de 200 cm, trei coșuri de gunoi cu scrumieră, două coșuri pentru reciclarea gunoiului, o cișmea, un panou afișaj digital, un totem MX, doi stâlpi susținere cabluri tramvai și iluminat cu o înălțime de 9,75 m și doi stâlpi de iluminat înalți de 5 metri.
Se vorbește de mulți ani despre MultipleXity, centrul de artă care va deveni moștenirea TM2023. Acesta a fost inclus în dosarul de candidatură, iar din iulie 2020 se lucrează la proiectare. Licitația PMT a fost câștigată de Biroul Individual de Arhitectură Șerban Daniel Lucian din Cluj-Napoca, cu un contract de 2,96 milioane de lei cu tot cu TVA. Documentația ar fi trebuit să fie predată primăriei în 300 de zile, dar până acum există doar DALI. Proiect tehnic pentru Subzona 20, așa cum se numește zona fostelor ateliere STPT, nu ar fi fost predat încă municipalității. Acolo lucrările sunt estimate să coste aproximativ 20 de milioane de euro, iar timpul de execuție ar fi de 3 ani și patru luni. Cel puțin așa spuneau reprezentanții primăriei în luna septembrie a acestui an.
În dosarul de candidatură, MultipleXity era estimat la doar 12 milioane de euro, dar specialiștii din primărie susțin că va fi nevoie și de dotări, estimate la 30% din totalul investiției. Detalii, AICI!
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XDaca nu ma inseala memoria, Timisoara trebuia sa fie CCE in 2021. Pentru acest proiect, despre care se vorbeste de ani de zile, acesta este stadiul actual? Daca nu era pandemia care sa amane pentru 2023 acest eveniment, cum era la ora asta?
-
CJ2023. aici nu are ce cauta titlul de “capitala”
-
Nu s-a putut face pana acum din lipsa de bani si de mana de lucru, toate eforturile au fost canalizate catre fantana cantatoare.
Dar, iar curba tramvaiul turcesc în MultipleXity???
Cat de penibili sunteti cu Multicacaul vostru. Bai zdrentelor care sifonati bani nu va e rusine? Platiti niste mascarici pentru studii de fezabilitate, studii de prezefabilitate, studii de oportunitate si alte imbecilitati si ne bagati o mizerie de hipsteriala ieftina.Kitch si bataie de joc.
Pe langa cresterea pretului de la 12 milioane Euro la 20 milioane Euro, Multiplexity mascheaza blocarea proiectului initial al Muzeului C Miklosi. In fapt cei ce se proclama ca si mari iubitori de cultura nu fac altceva decat sa distruga proiectul initial ce urma sa prezinte istoria tehnologiei si a transportului public timisorean. In contextul nou, modul in care acel muzeu trebuia sa functioneze este minimizat si inlocuit cu o idee nefunctionala. Un termen de “crima culturala” nu e departe de realitate si reflecta incapacitatea de intelegere a “specialistilor primariei”.
Dupa cum este mentionat in articol, urmeaza reamenajarea curtii, implicand transformarea zonei destinate ca spatiu de prezentare a vehiculelor istorice. In plus, verdeata va inlocui cel putin partial piatra cubica existenta care cu greu s-a gasit spre a completa spatiul la amenajarea din 2017. Trebuie observat si faptul ca acea reamenajare a insemnat un cost care se pare ca nu conteaza pentru administratia timisoreana, dispusa sa plateasca acum 2,43 milioane de lei pentru reamenajare. Acest lucru poate explica si graba maririi taxelor si impozitelor de anul viitor.
Ne vom gasi in situatia in care vom avea o multime de noi spatii culturale de genul fostelor cinematografe, pe langa cele existente si nefolosite din lipsa cererii. Pe langa acestea vom ramane cu un muzeu mutilat de aceiasi “specialisti”, ce vad arta ca pe o productie industriala.
Nu cu mult timp in urma un articol publicat pe TION arata felul in care STPT / PMT distruge mijloace de transport istorice clasate ca si bunuri mobile, lasandu-le prada intemperiilor si incalcand legea. Ca si in alte situatii, nici un factor decident nu raspunde pentru pagubele produse si care ne vor fi probabil prezentate la final ca un succes deosebit.
Mai terminati cu articole de genul, vom face, este prevazut, o sa primim finantare, a fost propus etc, etc, etc.
De ani de zile nu inteleg ce si mai important de ce vor sa toarne o garla de bani in proiectul asta de esec!
Cu banii astia faceai vreo 10 parcari supraetajate, 10 crese sau scoli, vreo 2 pasaje denivelate, vreo 2-3 spitale etc. Oare ce era mai important??
Cu asa nume, nu, totusi. Si in primul rand are dreptate totusi.
Mai multa iarba verde, copaci, aer curat, apa curata…..
cu o schema de transport la nivelul anilor ’70 asta mai lipsea orasului; intre timp bulgarii isi fac vreo 40 km de metrou la Sofia, iar noi ne vaietam ca doar in comunism se puteau face proiecte mari; in ritmul asta rromanika o sa ajunga la muzeul natiunilor, pe vitrina o sa fie descrierea:”o specie care s-a oprit din evolutie”