Pentru ca lucrările pe marile șantiere de infrastructură din România să meargă mai bine ar trebui schimbată semnificativ legislația în domeniul achizițiilor publice, a declarat Narcis Neaga, după vizitarea lucrărilor de pe autostrada Lugoj – Deva. Cel mai bun exemplu în acest sens este chiar segmentul E din lotul 2, acolo unde sunt ecoductele, tunelurile de mari dimensiuni, iar demararea licitației este foarte mult întârziată.
“Modificarea legii achizițiilor publice ar fi de mare ajutor pentru derularea mai rapidă a proiectelor de infrastructură ale CNAIR, prin scurtarea termenelor de semnare a contractelor. Dacă reușim modificarea legii achizițiilor publice, în sensul accelerării procesului de semnare a contractelor, pentru că suntem mult întârziați de contestații, credem că lucrările la Secțiunea E, cea cu tunelurile pentru mamifere mari, ar putea începe anul acesta. În funcție de constructor, cel mai pesimist termen pentru circulația pe ambele tuburi este anul 2021, iar printr-un singur tub, anul 2020”, a subliniat Narcis Neaga.
De asemenea, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, spune că marea problemă a licitațiilor este legată de contestatarii “de serviciu”, firme care întârzie foarte mult licitațiile. Aceste firme contestatare vor fi prezentate publicului pentru a se ști cine sunt.
“Am promis și o voi face, îi voi prezenta public, atunci când vom începe ora de infrastructură, pe cei care contestă licitațiile. Există o comisie de specialiști care evaluează ofertele, tehnic și financiar, în care nimeni nu-și asumă să facă diverse furtișaguri. Este clar că atunci când comisia dă un câștigător, cel care contestă o face pentru a bloca”, a declarat Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, la Deva.
În acest moment, lucrările la autostrada A1 Lugoj-Deva sunt destul de avansate, pe lotul 3 au ajuns la 93 la sută, cu termen de finalizare luna iulie, iar pe lotul 4 la 95 la sută, cu termen de finalizare luna august 2019.
Citiți principiile noastre de moderare aici!