Sfânta Fecioară Maria s-a născut din vârstnicii, dar binecredincioșii ei părinți Ioachim și Ana, în localitatea Nazaret.
„Dreptul Ioachim făcea parte din tribul lui Iuda, seminție pe care Dumnezeu a ales-o să domnească peste poporul Său, iar evlavioasa Ana, al cărei nume se traduce prin cuvântul «har», era membră a tribului Levi, din care erau aleși preoții Vechiului Testament. Așadar, Maica Domnului are între ascendenții săi pe regii și preoții Vechiului Testament, unșii Domnului pentru aceste înalte demnități pe pământ”, spune preot dr. Ionel Popescu, de la Parohia Iosefin.
Maria, provine de la ebraicul „Miriam” și înseamnă „cea bine mirositoare”, „cea plăcută”, „Stăpână”, „Doamnă”, „steaua mării”, „cea aleasă”.
„Biserica primară, formată din Sfinții Apostoli și din ucenicii Domnului, din miile de suflete încreștinate după Pogorârea Duhului Sfânt și din cei ce au fost botezați în Țara Sfântă, în Asia Mică, în Grecia și Roma, precum și Sfinții Părinți ai pustiei și ai Sinoadelor Ecumenice, Bisericile întemeiate în primele secole de propovăduire a Evangheliei și după aceea, au cinstit-o și au iubit-o pe Maica Domnului Iisus Hristos și i-au rânduit mai multe zile de sărbătoare, între care prima este la începutul anului bisericesc, adică Nașterea (8 septembrie), iar ultima, Adormirea, la sfârșitul acestui an, 15 august”, mai menționează preotul Ionel Popescu.
Prima atestarea a sărbătorii este consemnată în secolul al IV-lea, mai întâi în Răsărit și, ceva mai târziu, în Apus.
„În toamna anului 1931, când a fost săvârșită slujba de sfințire a locului și de punere a pietrei de temelie pentru construirea bisericii din cartierul Iosefin sau Principele Carol, și la 8 septembrie 1936, când noul lăcaș de cult a fost târnosit, preotul ctitor Ioan Imbroane și credincioșii parohiei au hotărât ca hramul acestuia să fie sărbătoarea «Nașterea Maicii Domnului».
Dacă prin purtarea de grijă a Părintelui ceresc a luat naștere parohia Timișoara Principele Carol/Iosefin, la 17 aprilie 1921 și a fost construită biserica parohială (între anii 1931-1936), odrăslind astfel ortodoxia românească într-un cartier preponderent german al Timișoarei, se cuvenea ca cele două înfăptuiri să fie așezate sub omoforul Preasfintei Născătoare de Dumnezeu și Pururea Fecioara Maria, prin care s-a făcut începutul mântuirii noastre și a cărei Naștere o preamărim la 8 septembrie”, povestește preotul Ionel Popescu.
Marți, 7 septembrie, a avut loc Vecernia cu Litie și înconjurarea bisericii, iar miercuri, 8 septembrie, de la ora 9:30, a început Sfânta Liturghie, urmată de parastasul pentru ctitori și de binecuvântarea praznicelor. De la 11:30 se va lansa cea de-a doua ediție a monografiei parohiale, prezentată de prof. dr. Ioan David și a volumului omagial „Credință, cultură și vrednicie în slujirea altarului bănățean”, prezentat de preot dr. Daniel Aron Alic.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
XDacă ne întrebăm de ce nu ieșim din acest circ macabru al plandemiei, ar trebui să ne întrebăm si de ce există doar acest comentariu – ofrandă pentru Pururea Fecioara Maria.
Fecioara Maria o sa ne izbavească de acest genocid pus in scena de tartorii cestei lumi și pe toți cei ce se vor adăposti sub acoperământul milei Sale.
Dumnezeu să ne ajute! Amin!