Liberalul Alexandru Proteasa a reluat joi subiectul, declarând că, în 20 iulie, aleșii județeni vor avea pe ordinea de zi Proiectul de hotărâre privind solicitarea trecerii unui imobil din domeniul public al Municipiului Timișoara în domeniul public al Județului Timiș și declararea acestuia ca fiind bun de interes public județean.
De asemenea, pe ordinea de zi a ședinței CJT se va regăsi și Proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare și demararea procedurii de concesiune de lucrări pentru realizarea obiectivului de investiții „Parcare etajată și servicii”.
Ambele au legătură cu viitoarea parcare supraterană din centrul orașului.
Vicepreședintele Consiliului Județean Timiș Alexandru Proteasa a precizat că instituția va concesiona actuala parcare amenajată pe locul fostului Comisariat Județean Zonal unei firme care să ridice o parcare supraterană etajată.
„Va fi o parcare cu sistem inteligent. Dintr-un studiu rezultă că sunt peste șase mii de locuri de parcare necesare în zona centrală, iar 30% din timpul petrecut în trafic se pierde pentru a căuta un loc de parcare. Studiul de fundamentare este finalizat, urmează procedura de concesionare de lucrări și urmează ofertele”, a declarat, joi, Proteasa.
Problema este că pe lângă cei 4.845 de metri pătrați pe care CJT îi are în proprietate acolo, ar mai avea nevoie și de o bucată de teren de 583 de metri pătrați, care reprezintă o fundătură, fără acces la domeniul public, dar care în acte îi aparține Primăriei Timișoara.
De mai multe luni, se plânge vicepreședintele CJT, nu găsește bunăvoință la municipalitate pentru a prelua acea suprafață și a realiza o parcare mai mare.
Administrația județeană are două scenarii în clipa de față. Primul ar fi să utilizeze doar terenul instituției și să rezulte 396 de locuri de parcare. În al doilea e luat în calcul și terenul Primăriei Timișoara, caz în care s-ar putea amenaja 436 de locuri de parcare.
Viitoarea parcare va avea parter cu spații comerciale, patru etaje și încă un etaj retras. Vor fi prevăzute și locuri de parcare pentru biciclete, persoane cu handicap, sursă de încărcare pentru mașinile electrice și panouri solare.
„În scenariul 1, parcarea ne costă 14,7 milioane euro plus TVA. În scenariul 2 ne costă 16,1 milioane euro plus TVA”, a precizat Proteasa.
Acesta a mai spus că speră ca primarul să dea curs cererii CJT de preluare a terenului, însă a văzut opoziție din partea consilierilor USR.
135.000 de lei plus TVA pentru consultanță sunt plătiți din bugetul CJT pentru viitoarea parcare subterană.
Administrația județeană va concesiona lucrările și exploatarea parcării unei firme private, care va trebui să achite 120.000 de euro pe an redevență. Tariful pentru o oră de parcare va fi 5 lei.
„CJT pune la dispoziție terenul, concesionarul va ridica parcarea. Cea mai sănătoasă variantă este ca această bucățică de teren să ne parvină. În cel optimist scenariu procedurile ar dura 34 de luni cu tot cu autorizații și construcție. Suntem dispuși să plătim acel teren la valoarea de inventar. Acum parcarea de la fostul Comisariat Județean Zonal are 130 de locuri. Peste 34 de luni îl invit pe domnul primar să taie panglica fie că va fi primar fie că nu. Nu am văzut deschidere din partea unor consilieri de la USR, dar acum facem solicitare oficială (n.r. – pentru acel teren)”, a mai afirmat, joi, Alexandru Proteasa.
Alexandru Proteasa a prezentat, joi, istoria demersurilor făcute pentru a intra în posesia terenului dintre parcarea CJT și parcarea Iprotim.
„La începutul mandatului, domnul președinte Alin Nica și-a propus să aibă întâlniri la două săptămâni cu primarul Dominic Fritz. În urma întâlnirilor de la începutul anului 2021, noi știam despre mai multe situații patrimoniale la Cioca, parcare, Bastion, și atunci dânșii au propus să se creeze două comisii, una la nivelul Consiliului Județean formată din câțiva consilieri județeni și colegi din aparat și o comisie la nivelul Consiliului Local Timișoara, formată din consilieri locali și colegi de-ai dânșilor din aparat. Noi ne-am mișcat foarte repede și am inițiat hotărârea de creare a comisiei în 31 martie (n.r. – 2021). Primăria Timișoara a stabilit o comisie în septembrie 2021.
Prima întâlnire a comisiilor a avut loc în 13 octombrie 2021 la Consiliul Județean. La întâlnirea respectivă doar noi am venit cu situații patrimoniale. La prima nu s-a stabilit nimic, doar am făcut o prezentare. La a doua ședință din 21 octombrie s-au luat primele decizii privind schimburile de la Bastion și de la școlile cu nevoi speciale. Am dezbătut și atunci situația acestui teren. […]
La 1 noiembrie am convocat o nouă întâlnire și am rezolvat situația de la Cioca […]. La acea întâlnire am solicitat concret acest transfer fără plată, nu au fost de acord. Au spus că au nevoie de timp pentru a veni cu alte elemente patrimoniale […]. Am convocat o nouă ședință la 8 noiembrie, la care comisia Primăriei Timișoara nu s-a mai prezentat.
În decembrie am trimis o adresă, nu au răspuns, în 9 februarie am trimis altă adresă și nu s-a răspuns. În urma intervențiilor s-a stabilit o nouă întâlnire în 14 aprilie […]; spre surpriza noastră la ședința din 14 aprilie absolut toți consilierii USR Timișoara au lipsit, au boicotat ședința și nu a fost cvorum din partea comisiei Primăriei Timișoara.
De aceea, avem acest proiect de hotărâre de consiliu județean depus și sperăm ca cei de la Primăria Timișoara, în speță domnul primar Dominic Fritz să lase orgoliile de o parte și să dea curs acestei inițiative de a crea parcare în zona ultracentrală a orașului Timișoara. Am să-l rog, după ce votăm noi, să inițieze cât se poate de repede proiect de hotărâre la Consiliul Local Timișoara să adopte și dânșii proiectul de transfer, să accelerăm această investiție. Solicit în mod expres primarului să dea curs acestei inițiative”, a spus Proteasa.
Pe de cealaltă parte, reprezentanții Primăriei Timișoara transmit că în vederea comunicării cu Consiliul Județean, Comisia de negociere a PMT s-a întrunit deja de două ori pentru a discuta schimbul de teren.
„Primăria Municipiului Timișoara construiește locuri de parcare noi. Luna trecută au fost finalizate primele locuri de parcare pentru acces la evenimentele de la Muzeul Satului Bănățean, iar luna aceasta avem în lucru alte două parcări la nivel, una mai mare în zona Clăbucet și una mai mică pe strada Perlei. Nu doar atât, avem în pregătire documentele necesare pentru o parcare cu 4 etaje pe strada Nemoianu, lângă Spitalul Louis Țurcanu. În vederea comunicării cu Consiliul Județean, Comisia de negociere a Primăriei Municipiului Timișoara s-a întrunit în 14.04.2022 și 01.11.2021 pentru a discuta schimbul de teren. Președintele comisiei este domnul viceprimar Cosmin Tabără”, spun cei de la PMT.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XDomnule Alexandru Proteasa dar inca nu ati invatat care este stilul de lucru al USR isti lor? Asa au facut cu drumul intre Timisoara si Dumbravita cand trebuia mutati stalpi pentru troleibuze au tot amanat pina sa se sparga besica, asa au facut si cu renovarea Gari de nord.Ei nu sant in stare sa faca un proiect viabil pentru Timisoara si alea pe care le primesc MURA IN GURA le saboteaza ca vezi doamne nu sant facute de specialisti din USR
-
Lasa stalpii din Dumbravita. Daca-i muta crezi ca se facea drumul? NU. Doar ca nu mai putea circula troleibuzul pe perioada mutarii.Au facut cumva drumul acolo unde nu sunt stalpi si nu mai aveau front de lucru? Asa-i si aici cu parcarea. Nu o sa o faca degraba. CJT este plin de trantori. Drumul spre Mosnita, drumul spre Aeroport. Jale. Flancat de cateva sute de copaci toti uscati complet. Ce era asa greu sa trimiti o cisterna si un necalificat cu furtunul ca sa-i ude?
-
Chiar esti impostor. Drumul catre Dumbravita nu este al orasului. Povestea aia cu stalpii e de pe vremea robului. Gara de nord, daca bas esti pe de langa problema, e pe tarlaua lui Grineanu, adica tine de Ministerul Transporturilor. Vezi ca iti iese galbenul pe ochi.
Toate lucrarile trebuie sa fie “inteligente” ca da bine la prostime. Niste politicieni inteligenti pe cand?
Negociati voi amaratilor ca noi tot fara o parcare publica etajata ramanem in Timisoara, de rasul lumii.
De ce nu face CJT usl o oferta sa cumpere terenul? Una reala, nu cu 2 bani pe mp!
Fritzilor, dati-le spațiul dacă tot nu aveți pe lista proiectomana de investiții acest obiectiv.
-
Sezi bland ,stimabile ! E doar o alta mizerabila promisiune de campanie usl-ista /!