„În ultima perioadă ne-au fost reclamate numeroase probleme cu poştaşii, mai ales în zona rurală. Oamenii şi firmele se plâng de faptul că oamenii noştri nu duc corespondenţa la destinaţie sau o fac cu întârziere. Am fost nevoit să fac analiza activităţii până la nivel de angajat, la nivel de agent poştal. Din păcate, trebuie să ne luptăm cu procedurile învechite, cu mentalităţi învechite”, ne-a declarat Nelu Balaş, directorul Direcţiei Regionale de Poştă Timişoara.
Pentru eficientizarea activităţii se caută numeroase soluţii, s-a început reducerea cheltuielilor pe punctele de lucru. De asemenea, s-a încercat sprijinirea agenţilor poştali, inclusiv acoperirea de către angajator a cheltuielior cu deplasarea factorilor poştali cu bicicleta, mopedul sau autoturismul. „Nu putem să riscăm să pierdem clienţii din cauza unui individ. Acea persoană care nu-şi îndeplineşte sarcina de serviciu va fi dată afară”, a mai spus Balaş.
Pentru schimbarea în bine a activităţii, şeful poştaşilor bănăţeni a prezentat în urmă cu câteva zile, la Bucureşti, o nouă strategie. În primul rând a fost propusă o macroregionalizarea Poştei. Din cele 9 centre de tranzit, spune Balaş, ar trebui să rămână patru: Timişoara, Bucureşti, Bacău şi Cluj. Aceasta ar însemna reducerea parcului auto cu 30 – 40%. „Vom putea reorienta persoanele din centrele de tranzit către serviciile pentru clienţi”, a menţionat Balaş.
Ca o soluţie la problemele multiple din mediul rural, Nelu Balaş propune o alternativă care va afecta puternic activitatea poştală. „Poşta Română trebuie francizată în zona rurală, aceasta va creşte gradul de rentabilitate de 20%. Soluţia francizei este una folosită în numeroase ţări dezvoltate, în Anglia, Germania sau Statele Unite. Angajatul poştal sau o altă persoană cumpără franciza. Iar el este direct intersat, dacă nu vinde nu câştigă. Acest proiect va fi făcut de la a la z la Direcţia Regională de Poştă, este o echipă care se ocupă special de acest proiect, e un grup de 20 de persoane care deja de mai mult timp stă peste program pentru a stabili procedurile. Am primit acceptul ministrului, în 15 zile va fi gata. Într-un an, compania de poştă va intra pe profit”, a încheiat Nelu Balaş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!