Preşedintele filialei Timiş a PNL, Nicolae Robu, consideră că noul sistem de finanţare din învăţământul preuniversitar, pe baza standardelor de cost per elev, e bun, dar abordat prost. Liberalii sunt nemulţumiţi că se doreşte reducerea numărului de clase de matematică-informatică la licee prestigioase din oraşul Timisoara, cărora „li se alocă acum clase de o manieră total aberantă, după cum poate înţelege lucrurile inspectorul general şcolar în exerciţiu”, consideră Robu.
Reprezentanţii PNL spun că în ultimele două săptămâni au fost abordaţi de profesori şi părinţi nemulţumiţi că în urma reorganizărilor făcute de inspectoratul şcolar vor ajunge să fie restrânse clasele cu profil de matematică-informatică.
„Am înţeles că se intenţionează să se restrângă numărul de clase tocmai la liceele cele mai reprezentative pentru Timişoara, Colegiul C. D. Loga, Liceul Grigore Moisil şi chiar Colegiul Bănăţean. Nu este deloc în regulă. Eu înţeleg că acest principiu de finanţare a învăţământului preuniversitar per elev şcolarizat este unul corect, am pledat pentru el, dar atunci când îl punem în practică trebuie să avem în vedere toate aspectele. Avem o obligaţie să întărim aceste licee, să creştem numărul de elevi, pentru că acolo există cei mai buni profesori din Timişoara, există o infrastructură deosebită şi toate premisele de calitate. (…) Foarte mulţi dintre absolvenţi de la Moisil şi Loga vin la Politehnică şi sunt printre cei mai buni studenţi pe care îi avem”, a declarat Robu.
Consilierul local PNL Ciprian Jichici consideră că ar trebui stabilite nişte priorităţi de la care să se plece în această reorganizare. El a făcut apel la conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş să consulte Consiliul Local Timisoara în luarea unor astfel de decizii. „Cer Inspectoratului Şcolar ca această reorganizare să fie discutată şi cu Consiliul Local Timişoara şi cu municipalitatea. Cred că suntem mai mult decât îndreptăţiţi să participăm la acest proces, având în vedere că suportăm o parte destul de importantă a cheltuielilor de care învăţământul preuniversitar timişorean are nevoie pentru a funcţiona în bune condiţii”, a spus Jichici. El spune că bugetul Timisoarei pe anul 2010 se prefigurează a fi unul dintre cele mai reduse din ultimii zece ani şi va fi imposibil ca administraţia locală să suporte cheltuieli suplimentare.
„Şcoala trebuie să răspundă nevoilor societăţii, nu să fie prefigurată după cum i se pare cuiva aflat într-o funcţie la un moment dat. În Timişoara este nevoie de noi specialişti în domeniul IT”, a conchis Nicolae Robu.
Petiţia părinţilor
Ar mai trebui precizat că şi părinţii de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil”,Colegiul Naţional „C. D. Loga”, Colegiul Naţional Bănăţean şi Liceul Pedagogic „Carmen Sylva” au iniţiat o petiţie pe acelaşi subiect, care este de fapt o scrisoare deschisă adresată Prefecturii Timiş. Prin aceasta, părinţii îşi exprimă îngrijorarea cu privire la măsurile de restructurare comunicate de ISJ Timiş, care prevăd reducerea numărului de locuri la aceste şcoli, specializarea afectată de reduceri fiind mai ales cea de matematică-informatică, informatică intensiv, deşi Liceul „Grigore Moisil” este exclusiv axat pe această specializare, iar majoritatea elevilor care se înscriu în clasa a IX-a la liceele amintite optează pentru specializarea în discuţie, se arată în petiţie.
Explicaţia conducerii IŞJ
Inspectorul şcolar general al judeţului Timiş, Mariana Eftimie, spune că nu va fi desfiinţată nicio clasă la liceele amintite şi că reprezentanţii acestor şcoli şi părinţii s-au „asociat” împotriva sa. „Este vorba de planul de şcolarizare pentru clasa a IX-a în anul şcolar 2010-2011. Probleme sunt la Colegiul C. D. Loga şi Liceul Grigore Moisil, unde media de intrare a elevilor a scăzut constant în ultimii ani, ceea ce a fost un semnal pentru noi, calitatea învăţământului a scăzut. În acest context, Moisil a cerut cinci clase de informatică pentru clasa a noua, iar în Consiliul de Administraţie au fost aprobate patru. La Loga sunt probleme manageriale, e un mangement defectuos. Au solicitat şase clase pe profil real, matematică-informatică şi ştiinţele naturii, şi două la profilul uman. Am aprobat patru la profilul real şi două la uman. Problema este numărul de copii, sunt prea puţini. S-a redus numărul de clase cu una într-o parte şi două în cealaltă parte”, ne-a declarat Eftimie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!