Specialiştii Comisiei Europene au fost pragmatici şi au stabilit cum se pot rezolva problemele de transport rutier ale României pentru următorii ani. Surprinzător sau nu, deciziile au fost luate după câteva săptămâni de ameninţări cu retrageri de investiţii, greve şi alte manifestări de gen ale celor de la Renault, care deţin fabrica Dacia de la Piteşti. Ceva mai rezervaţi în ameninţări, dar la fel de prezenţi prin declaraţii ale şefilor, sunt cei de la Ford Craiova.
Priorităţile legate de autostrăzi a fost total date peste cap. Important pentru Banat – dispare autostrada A6. Aceasta oferea oportunitatea perfectă pentru cei de la Ford de a-şi duce maşinile fabricate la Craiova spre vestul Europei, A6 legând Craiova de A1 la Lugoj. Cei de la CE au fost extrem de pragmatici şi au găsit soluţia ideală şi pentru Ford. Mai precis, leagă Craiova de Piteşti printr-o autostradă. Un drum mult mai scurt, realizat integral la câmpie, deci mult mai ieftin ca şi A6. Această nouă autostradă ar urma să lege Craiova de autostrada Sibiu – Piteşti, parte a A1, care ar urma să fie realizată până în 2020, fiind considerată prioritatea zero a infrastructurii româneşti.
Pe hărţile europenilor A6 nu dispare total, dar pare a fi acceptată varianta unui drum expres, cu orizont de realizare…. în ceaţă. În mod sigur se va putea discuta undeva după 2020. De asemenea, nici spre Belgrad nu se va merge pe autostradă, ci pe un drum Eurotrans.
Articole pe aceeași temă:
Comisia Europeana impune o noua autostrada in Banat
Citiți principiile noastre de moderare aici!