Consiliul Local Timişoara a adoptat, în primăvară, o hotărâre privind atribuirea unui teren de peste 1.800 de metri pătraţi din Piaţa Mareşal Ferdinand Foch, din spatele centrului comercial Bega, către Drumuri Municipale, această societate urmând să se asocieze cu un partener privat care să ridice o parcare cu cel puţin 500 de locuri pe amplasamentul respectiv. Ulterior, cei de la SDM au început să caute un partener-investitor pentru o asociere în participaţiune. S-a organizat o selecţie de oferte pentru noua parcare supraetajată de la Bega. Ofertele puteau fi depuse până în data de 3 iunie. Reprezentanţii SDM spun că au fost investitori care s-au interesat, dar n-a depus nimeni nicio ofertă.
„Am aşteptat oferte până în 3 iunie. Acesta a fost termenul de depunere a ofertelor. Suntem în discuţii cu o firmă olandeză care s-a prezentat, un grup de investiţii olandez care are în spate o bancă, a fost la noi reprezentantul din Timişoara. Nu s-a depus nicio ofertă concretă. Noi am lansat o invitaţie conducerii, să vină să discute cu cei de la primărie, acum aşteptăm să vedem… Problema este investiţia în sine, pentru că este cu timp lung de recuperare. A mai fost o firmă din Bucureşti interesată de construcţia în sine a parcării, dar nu şi de investiţie. Nu sunt doritori să investească. O ofertă concretă nu a depus nimeni. Am mai lansat scrisori către diverse grupuri de investiţii, nu ne-au răspuns… Firma Swarco România ne-a cerut caietul de sarcini, l-am transmis şi n-au mai revenit. E vorba de mulţi bani şi de recuperarea greoaie a lor. Întoarcerea profitului îi sperie. Voi face o informare către primărie şi probabil că vom relua procedura”, ne-a declarat şeful Serviciului Administrare Parcări din cadrul societăţii Drumuri Municipale, Ionel Ursu.
În ce condiţii urma să fie realizată parcarea supraetajată? SDM a primit în concesiune terenul din Piaţa Mareşal Ferdinand Foch pe 49 de ani. Primăria urma să primească în schimb 1% din veniturile rezultate din exploatare. Asociatul SDM urma să vină cu banii pentru realizarea parcării. Să demonstreze, cu documente, că ar avea disponibilităţi băneşti de 3 milioane de euro, să garanteze că poate duce la bun sfârşit investiţia.
S-au stabilit şi nişte condiții eliminatorii. Parcarea să fie ridicată în 6 luni, să aibă cel puţin 500 de locuri, iar o parte, minim 20%, să revină societăţii Drumuri Municipale. O altă condiţie viza tarifele din viitoarea parcare: să fie limitate superior la nivelul mediei tarifelor practicate în parcările din zonele centrale ale celor mai apropiate trei oraşe ca număr de locuitori din România, fiind date ca exemplu Clujul, Braşovul şi Constanţa.
Articole pe aceeaşi temă:
SDM asteapta, pana in 3 iunie, ofertele pentru prima parcare supraetajata din centrul Timisoarei
Se asteapta investitori pentru prima parcare-bloc cu 500 de locuri in centrul Timisoarei
Citiți principiile noastre de moderare aici!