Bitea și-a înaintat demisia din funcția de director general în cadrul ședinței Consiliului de Administrație și va părăsi societatea de transport public de marți, 19 octombrie. El ajunsese în fruntea societății în iulie 2018, fiind considerat un apropiat al fostului primar Nicolae Robu. La începutul anului 2019 a ajuns director cu acte în regulă, fiind singurul candidat la concurs.
„Am preluat Societatea de Transport Public Timișoara în calitate de director general începând cu data de 27 iulie 2018, dată la care erau restanțe salariale către angajați de mai bine de două luni. De asemenea, condițiile de muncă ale angajaților din cadrul STPT erau sub orice nivel de acceptare. În aceste condiții, pe parcursul celor mai bine de trei ani în care am activat ca director general al instituției m-am preocupat de achitarea salariilor la timp, mărirea acestora și de crearea condițiilor de muncă cel puțin decente în toate sectoarele, dar în special la nivelul personalului muncitor, unde am găsit condiții aproape inumane de muncă”, transmite Nicolae Bitea.
Directorul STPT spune că a reușit să scoată mult mai multe mijloace de transport pe străzi, numărul acestora crescând de la 115 câte erau în 2018 la 165 câte sunt acum, atât pe liniile urbane și metropolitane.
Bitea dezvăluie că a colaborat foarte bine cu Consiliul de Administrație al STPT, „care a susținut toate proiectele ce au adus un plus societății de transport, atât la nivel intern (condiții de muncă, măriri salariale), cât și la nivel extern (micșorarea timpilor de așteptare în stații, igienizare, montarea de stații noi)”.
Războiul cu SMTT condusă de Goia
„Situația financiară a STPT este rezonabilă, cu excepția ratei care trebuie achitată către ANAF, «moștenire» veche pe care am găsit-o în momentul în care am preluat conducerea societății. Situația financiară ar fi fost alta, dacă Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT condusă de Ioan Goia, fost director al STPT – n.r.) ar fi achitat suma de aproximativ 19.000.000 de lei, bani pentru serviciile de transport oferite de STPT. Acesta este și motivul pentru care am intentat proces celor de la SMTT, în vederea plății serviciilor de transport.
Țin să atenționez, așa cum am făcut-o de nenumărate ori în ultimul an prin zeci de adrese către Primăria Municipiului Timișoara, că neplata ratei de eșalonare, a obligațiilor la salarii și a TVA-ului duce la pierderea menținerii eșalonării și automat de executare silită de către ANAF a garanțiilor depuse de către STPT. Este vorba despre garanțiile ce presupun întreg patrimoniul societății – tramvaie, troleibuze, hale de reparații, clădiri, parc propriu, baza sportivă în valoare de 87.000.000 de lei”, completează Nicolae Bitea.
Potrivit acestuia, STPT trebuie să achite către ANAF, până la sfârșitul anului, 2,6 milioane de lei pe luna octombrie, 11 milioane de lei pe noiembrie și 4,5 milioane de lei în luna decembrie.
„Reamintesc că am făcut, în calitate de director general al STPT, în ultimul an, nenumărate adrese către Primăria Municipiului Timișoara în ceea ce privește nevoia lunară de bani pentru funcționarea zilnică, dar deschiderea și susținerea autorității tutelare s-au lăsat așteptate, neprimind niciun răspuns. Adresele la care mă refer pot fi verificate, acestea fiind datate și înregistrate. La final, doresc să le transmit foștilor mei colegi din cadrul Societății de Transport Timișoara întreaga apreciere pentru efortul depus și pentru profesionalismul de care au dat dovadă în cei trei ani în care am colaborat”, conchide Bitea.
Demisia lui Bitea vine la patru zile de când DNA a anunțat că doi liberali din Timiș sunt urmăriți penal pentru dare de mită. Este vorba despre deputatul Cosmin Șandru și Nicolae Bitea, care au fost acuzați de un deputat AUR că i-ar fi propus numirea unor apropiați în posturi de conducere a unor instituții publice. Atât Șandru, cât și Bitea s-au autosuspendat din PNL, iar primarul Dominic Fritz le-a cerut acestora demisiile de onoare.
Mai mult, Fritz a anunțat că „este necesară o verificare în cadrul STPT pentru a afla dacă, în această companie publică locală, s-au oferit poziții contra altor beneficii politice”.
Lista realizărilor transmisă de Nicolae Bitea în cei trei ani de activitate:
„1. Angajarea personalului de bord (șoferi și vatmani) – în jur de 120 de șoferi și vatmani în ultimii 3 ani; fără mărirea numărului de șoferi și vatmani ar fi fost imposibil să suplimentăm cu mijloace de transport în comun majoritatea liniilor
2. Creșterea salariilor personalului de bord cu aproximativ 400 de lei/brut; creșterea salarială este valabilă și pentru personalul muncitor din cadrul STPT
3. Suplimentarea numărului de unități aflate zilnic în traseu
4. Introducerea celor 15 linii destinate exclusiv transportului școlar către unitățile de învățământ de pe teritoriul municipiului Timișoara
5. Creșterea parcului auto – 115 unități în 2018 vs 165 de unități în prezent
6. Introdcerea plății cu cardul a călătoriilor
7. Introducerea plății călătoriilor prin SMS
8. Introducerea plății călătoriilor prin intermediul wallet pay
9. Obținere autorizație ISU Muzeu Corneliu Miklosi
10. Înscriere clădiri Dâmbovița în CF
11. S-a obținut documentația necesară pentru demararea transportului cu vaporetto pe Canalul Bega
12. S-au achiziţionat 15 lămpi cu raze ultraviolete pentru dezinfectarea mijoacelor de transport în comun pe timp de pandemie
13. Au fost închise cabinelor la troleibuze și autobuze, decizie luată în timpul pandemiei de Coronavirus, pentru protecția personalului de bord
14. Remedierea stațiilor de biciclete
15. Remedierea panourilor de informare din stații
16. Continuarea reabilitării Centrului Social
17. A fost obținută autorizația ANRSC pentru iluminat public
18. S-au montat aproximativ 50 de stații tv/tb/ab
19. Reabilitare interior și exterior tramvaie vechi
20. Reabilitare interioară prin vopsirea scaunelor la autobuzele scurte
21. S-au montat 400 de dozatoare cu gel dezinfectant în toate mijloacele de transport în comun
22. Suplimentarea echipelor de control pe mijloacele de transport aflate în traseu
23. Remedierea validatoarelor de bilete
24. Remedierea OBC-urilor din mijloacele de transport
25. Suplimentarea punctelor de vânzare a titlurilor de călătorie
26. Achiziție generator sudori
27. Achiziție utilaj curbat șină
28. Achiziție dulapuri vestiare pentru personalul muncitor
29. Montare Wi-Fi în mijloacele de transport
30. Reabilitarea tribunelor de pe arena Electrică, bază sportivă aflată în cadrul Centrului Social
31. Reabilitarea exterioară a clădirii de pe bulevardul Dâmbovița
32. Dotarea clădirilor de pe bulevardul Dâmbovița cu geamuri termopan
33. Reabilitarea atelierelor din depoul de tramvaie
34. Refacerea liniilor 6, 7 și 8 din depoul de tramvaie
35. Schimbarea ușilor de acces de la depou
36. Reabilitare platformă baza mixtă
37. Achiziție 4 Dacia Dokker destinate transportului persoanelor cu dizabilități
38. Achiziție 6 Dacia Logan, o Dacia Dokker (iluminat public) și 2 Dacia Duster
39. Achiziția a 100 de trotinete electrice și 13 stații pentru depunerea acestora
40. Reabilitare interioară și exterioară clădire administrativă pe bulevardul Dâmbovița, clădire administrativă tramvaie, SAPD, Școala de formare profesională
41. S-a înlocuit gardul – depou tramvaie – curbă troleibuze
42. Reabilitare interioară și exterioară clădire șef coloană și șef garaj autobuze
43. Reabilitare interioară și exterioară șef coloană coloană tramvaie
44. S-au schimbat porțile de acces pe platforma Dâmbovița
45. S-au văruit interioarele tuturor halelor de pe platforma Dâmbovița
46. S-a început pregătirea platformei pentru Secția Auto
47. S-a finalizat reabilitarea interioară a spațiilor care aparțin Secției Troleibuze
48. Schimbarea Ușilor de la halele Secției Troleibuze
49. Schimbarea ușilor de la Baza Mixtă – Secția Transport Tramvaie
În curs de finalizare:
1. Atelier service propriu – vopsitorie / tinichigerie
2. Finalizare proiect spălătorie ecologică pentru autobuze
3. Reabilitare platformă auto Calea Stan Vidrighin
4. Achiziționare autoturn, două basculante și un 8×4”.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
UPDATE. DNA: Cosmin Șandru și Nicolae Bitea, urmăriți penal pentru dare de mită
Trimite articolul
XUn gunoi infect
-
De acord. Timisoara nu merita asa om in fruntea RATT, este un individ care cauta doar functii de la stat, in privat nu-l ia nimeni ca este nefolositor si incompetent.
Un caz foarte bun pentru emisiunea Statul la Stat
Ma intreb la cate dintre aceste spectaculoase realizari chiar a contribuit cu ceva individul…? si de ce achizitiile, reabiliarile administrative si operative fac parte din realizarile lui, cand are o armata de directori, directorasi, sefi, etc sub el, care pt “asta” sunt platiti.
DNA să vină să vă ia!
Am varsat 2 lacrimi dintre booci.
Si-o fi gasit post nou la Popa Sapca
Adevarul e ca inspira incredere bidonul stimabilului.
-
Inspira incredere la Ostaficiuc.
Părerea mea e că a fost un bun director și a făcut ceva pentru societate
-
Du-te-ma!
-
omul s-a implicat
cum pe vrea lu’ lae robu nu se plateau salariile la timp??? minciuni
Citez:”Nicolae Bitea și-a dat demisia din funcția de director al STPT, „din motive personale””,deci a “lucrat” pe cont propriu nu in retea.
Citez din nou:”Lista realizărilor transmisă de Nicolae Bitea în cei trei ani de activitate:”Pai fara aceste “realizari” care erau probabil obligatii din Fisa postului,mergea la “lucru” si semna condica ,citea ziarul,etc ?
-
Ai dreptate, dar pana in 2018 d c nu s-a facut?
ne pleaca valorile :(((
Astazi dechid sampania. Am primit un Moet de vreo 2 ani… si asta e un motiv perfect de sarbatoare.
49 de realizari fictive, minciuni ambalate frumos! La ce fata de smangliu are, locul lui e la atelierul de reparatii tramvaie…
Postul de director la stat se obtine pe baza de traficului de influenta si a servilismului fata de partid! In ziua demisie Bitea se lauda cu banalitati de rad si curcile:
1. Reabilitare interioară prin vopsirea scaunelor la autobuzele scurte – niste cretini vopsesc cu pistolul scaunele si podeaua autobuzului inclusiv acea banda galbena de atentionare ce exista pe muchia treptelor!
2. Remedierea validatoarelor de bilete – adica … inlocuirea rolei de hartie blocate
3. Suplimentarea punctelor de vânzare a titlurilor de călătorie – in conditiile cand te lauzi cu plata electronica
4. schimbat porțile de acces depou – ceva banal ca si cum te-ai lauda ca ai maturat curtea
5. văruit interioarele halelor – obligatie curenta din motive de igiena
6. schimbarea usilor de pe vremea lui Ceausescu ceva banal ca si dotarea WC cu hartie igienica si sapun!
La ceas de bilant Bitea incearca sa mai dreaga busuiocul ca doar a mostenit ”parohia” de la un alt parvenit, doctore Goia cel care a inchis depoul de pe Take Ionescu ca sa-i faca manastire la plod. Prea frumos …prea mioritic
-
toate ca toate, dar pui egal intre cei doi?
-
dar nu spune nimeni ca acele litere de pe cladirea depoului Dambovita ,au costat 30000euro. Eu unul am cerut o solicitare cat au costat si chiar Dl.Bitea mi-a raspuns ca au costa 30000euro.o aberatie de pret.Am trimis redactiei Tion.ro acesta dovada cu solicitare dar nici nu au bagat in seama acest aspect. Tion mereu a primit stiride la STPT si filmau si controlorii si etc, cine le ofera stiri ii protejeaza si acum ii etaleaza Penalului ce a facut, de parca nu asta era rolul lui ca director.
-
Domnilor USR isti nu credeti putin ca prea cu ata alba este cusuta comedia asta? Doi oameni Cosmin Șandru, deputat PNL de Timiș și Nicolae Bitea, directorul STPT sa caute sa mituiasca pe un membru de vaza un pic mai brunet de la HAUR sa nu voteze motiunea? Pai daca trebuiau sa ii mituiasca pe toti nu erau destule functi in Romania.Ca doar au avut 280 si ceva de voturi pentru motiune.Nu ca il apar pe acest domn dar atitia ani a fost bun si deodata nu mai este.Dar USR istilor nici o problema pentru voi aveti deja un SPECIALIST din randurile voastre care il puteti numi in functie cum ati facut peste tot
-
Dar cine a spus ca VREODATA a fost bun? Ai avut vise erotice azi-noapte?
-
Bai basina chioara In Timisoara Chiuhadru a adus vechiturile astea sa nu uitam pe gratis,Robu a facut din CIOARSELE aste ceva tramvaie care se apropie de standarde ARMONIA,Pletosul a obtinut o finantare pentru BOZANCAIA Dar astia ai tai nici sa le puna in circulatie nu sant!!!Dar viseaza la 50 de autobuze electrice si mai stiu ce BAZACOVENI de acest gen.Sa nu uit Chiuhandru a reinoit autobuzele si trolebuzele Si astia ce fac??STRATEGI
-
Se pare ca ai avut, intr-adevar, vise erotice. Doar ca ai ramas cu sechele “pisice” in urma bataturilor din palma… Modul de a jigni este tipic pentru cei doi neuroni, cand nu au argumente logice.
-
-
-
Esti fumat? Exista inregistrare bai postal liberal. Sau esti Sandru / Bitea?
-
Bai ANUS dece scumpul tau Simion care a pretins ca si MARIA SA a fost mituit dece nu face public mituirea?Ori esti nebun,drogat sau nu stiu ce ai sa mituiesti un PAGAGAL cand mai sant 280 de membri?Ca voi aveti talentul asta ce nu va convine alti sant de vina!Nu am spus in nici un cuvant ca a fost bun la conducere.Dar nici asa cu tot SPECIALISTI tai transportul in comun la pamint,incalzirea de uitat.Taxe si impozite crescute Ma intreb cine a avut un vis erotic sau cine a fumat ceva???
-
Prostul oarecare, esti in deriva totala. Numai o minte bolnava asociaza faptul ca acesti 2 politruci sunt corupti CU o afinatate spre AUR. Spre surprinderea ta, chiar NU sunt votant AUR, mai mult vroiam sa votez cu PNL, dar decat corupti si prosti cum sunt cei din organizatia locala a peneleului mai bine-mi anulez votul.
Niciodata nu voi vota cu USL (PSD + PNL) sau AUR, dar am speranta ca justitia sa-si faca treaba si Bitea sa mearga pe Popa Sapca.
-
-
-
Domnule oarecare,
Acest individ este un produs maca PDL. A fost caratorul de geanta a lui Tabara, soferul care facea orice pentru PDL, bagat la OTIMMC Timisoara de catre Lelica Crisan , cea care a ajuns in primarie un analfabet care a facut Agronomia la Tabara ca acolo sunt foarte multe scursuri, si a ajuns dupa unificarea PNL cu PDL caratorul de geanta a lui Robu. Azi e zi de sarbatoare a scapat RATT de un impostor. Doamne ajuta, dar serialul continua , sa vedem in ce post caldut ajunge analfabetul
I-a dat DNA motive personale :))))
Asta nu e putoiul pus cu mare pompa de Vopsitul Robu?
Mai e unu cu pile, fiul primarului de la Sandra… As vrea sa vad si realizariile tovarasului…
-
Are o realizare mareeeee!!!!NU vine la serviciu!Vai s-amar de ea societate de transport, o sa ajunga pe mainile lui Savu, cumparati cateva lacăte :))
dar sa plece cu toata echipa ordinara si cu toate curvele pe care le a adus
-
La cine te referi ca si femei de moravuri usoare?
-
o gramada care se plimba pe acolo sau mai rau nici nu se prezinta pe la lucru,le stii si tu?
-
Am citit de trei ori lista cu realizari.
– Multe sunt asemanatoare cu ce-si face omul gospodar acasa: inlocuit usi aici, inlocuit usi acolo, vopsit scaune, obtinut CF pentru cladiri, etc.
– Unele seamana cu ce face un mic patron de langoserie: obtinere autorizatie ISU.
– Multe intra la mentenanta de rutina a oricarei firme.
– Alte realizari se datoresc situatiei dezastruoase lasate de Goia, revenirea la o oarecare normalitate mediocra e considerata “realizare”: plata salariilor restante, marirea salariilor cu 400 lei in 3 ani, angajarea de soferi si vatmani (inainte 50% din tramvaie nu ieseau din depou din lipsa de personal), si in consecinta s-a marit numarul de vehicole pe traseu.
Cateva merita notate si apreciate: WiFi in mijloacele de transport, plata cu cardul.
In concluzie, omul nu a stat chiar degeaba pe bani multi, a mai si muncit ceva. Slab, foarte slab, domnule Bitea,
P.S.: omul omite sa pomenesaca ceva despre noile tramvaie turcesti. Poate chiar are rusine, de fapt.
-
A facut tot ce a spus, a preluat Societatea murdara si a lasat_o curata, dar bineanteles ca va place sa vorbiti fara sa stiti ce a facut cu adevarat si va mai place si sa jigniti. Foare urat, eu sunt apolitic, dar inainte sa ma injurati si pe mine sa tineti minte ca a facut ce a spus. Veniti macar pana in fata Societati sa aruncati o privire si apoi mai vorbiti.
La ce mecla are imi vine sa ii spun faza aia din filmul crucea de piatra: La saiba!