Timişoara s-a numărat printre cele peste 1.800 de oraşe care au decis să marcheze Săptămâna Mobilităţii Europene în 2015, dar primarul Nicolae Robu nu este de acord cu unele acţiuni programate în cadrul acestei campanii europene. Una dintre ele este „Ziua fără maşini” – 22 septembrie, care a fost marcată şi la Timişoara prin închiderea Bulevardului C.D. Loga în zona primăriei, timp de două ore, pentru organizarea de demonstraţii sportive.
Robu a dezvăluit că a fost nemulţumit de decizia pe care au luat-o angajaţii din subordinea sa.
„Eu i-am muștruluit că au întrerupt circulația pe C.D. Loga. Eu n-aş fi fost de acord. N-are decât Parisul să întrerupă circulaţia maşinilor în cazul în care consideră că trebuie făcut asta, eu văd lucrurile altfel. Suntem în civilizaţia automobilului, până când vor apărea aparate de zbor individuale ca alternativă, maşina va fi folosită. Şi orice măsură de tipul acesta nu va face decât să ne îngreuneze viaţa. Eu sunt convins că mulţi cetăţeni au fost foarte nemulţumiţi că s-a întrerupt circulaţia în zonă şi eu, personal, nu aş fi fost de acord cu acea întrerupere, dar n-am fost implicat. Le-am dat dispoziţii pe viitor să nu-şi mai permită nimeni să întrerupă circulaţia (…) Trebuie să avem grijă, nu să facem lucrurile numai aşa, care-i câştigul şi care sunt pierderile – în orice trebuie să gândim astfel”, a explicat, zilele trecute, Robu.
Reprezentanţii municipalităţii au reuşit măcar să comunice respectiva închidere de stradă, ceea ce adesea nu se întâmplă atunci când se închid diferite artere pentru lucrări de infrastructură, deşi firmele care execută aceste lucrări nu iau decizii după bunul plac, ci totul se aprobă în Comisia de circulaţie, deci la primărie.
Cum ar vedea primarul Timişoarei „Ziua fără maşini”? Păi… nicicum. Nicolae Robu nu este de acord cu ”instituirea” unei astfel de zile.
„Eu nu vreau ziua fără maşini în Timişoara, spuneţi clar, n-o vreau. Nu vreau zi fără maşini în Timişoara (…) Mesajul de îndemn spre folosirea bicicletei, spre mersul pe jos, se putea da şi altfel, nu întrerupând circulaţia acolo, activităţi de mobilitate puteau fi făcute”, afirmă Robu.
Mașini în fiecare zi, așadar. Unde le parcăm? Ei bine, realizarea unor mari parcări în zona centrală a orașului, fie ele subterane sau supraterane, a rămas la stadiul de promisiune sub administrația Robu.
Articole pe aceeași temă:
Ziua fara masini la Timisoara: parcari pe trotuare, pe scuaruri si pe interzis, in buricul targului
Citiți principiile noastre de moderare aici!