Reprezentanţii Primăriei Timişoara intenţionează să cumpere un număr de şapte vaporaşe pentru a le pune în circulaţie pe Bega odată ce vor fi reabilitate malurile canalului.
Proiectul de reabilitare pe bani europeni, prin care, printre altele, se creează şi staţiile pentru vaporetto, ar trebui finalizat la jumătatea acestui an, iar autorităţile locale sperau că în a doua jumătate a anului vom avea şi ambarcaţiunile.
Municipalitatea a organizat recent o primă licitaţie pentru achiziţia de vaporaşe, dar nu s-a prezentat nicio firmă.
Valoarea contractului era estimată la 3.705.000 lei fără TVA, ceea ce înseamnă peste 1 milion de euro cu TVA inclus, aproximativ 143.000 de euro bucata, finanţarea urmând să fie asigurată de la bugetul local. Ambarcaţiunile ar fi trebuit să fie furnizate în decurs de patru luni de la data atribuirii contractului. Era vorba de vaporaşe cu două motoare, care să aibă între 50 şi 70 de locuri, cu o lungime de până la 20 de metri.
Primarul Nicolae Robu a ajuns la concluzia că s-ar putea că producătorii să se fi speriat de unele dintre condiţiile impuse.
„M-a supărat mult când am văzut că niciun ofertant nu a venit la licitaţie… Şi perioada de livrare este posibil să fi fost o problemă, pentru că în general producătorii nu ţin pe stoc astfel de obiecte, şi atunci perioada de livrare a fost prea scurtă probabil. La o licitaţie se vine cu clarificări în etapele primare, cu obiecţii. Nimeni nu a venit să spună: ”Domnilor, aveţi un preţ prea mic, la aşa ceva nu găsiţi pe planetă vaporetto cu caracteristicile tehnice pe care le doriţi”. Nimeni n-a venit să spună: ”Noi nu ţinem pe stoc şi nici alţii pe planetă nu ţin pe stoc astfel de lucruri, astfel încât să vi le poată livra într-un termen atât de scurt”. Că dacă am fi fost sesizaţi, atunci la ce ne permite legea, noi puteam să schimbăm anumite condiţii, în timp util, pentru toţi ofertanţii. Dacă nu puteam să facem schimbări retrăgeam de pe SEAP de la început documentaţia, o modificam, încât să fie mai în acord cu realităţile, o repostam şi nu pierdeam atâta vreme cât am aşteptat să se depună ofertele. Nimeni nu a sesizat nimic, nimeni nu a obiectat nimic şi ne-am trezit când trebuia să deschidem plicurile cu ofertele că nu avem ce să deschidem”, a explicat Robu.
Oricum, licitaţia pentru vaporetto va fi reluată. Reprezentanţii municipalităţii au început să contacteze deja operatori publici de transport pe apă din alte oraşe europene pentru a vedea cum au procedat ei.
Edilul spune că numărul de ambarcaţiuni rămâne bătut în cuie, dar suma alocată pentru achiziţie ar putea fi revizuită:
„Atât e necesarul stabilit, şi eu respect ce au spus specialiştii, şapte vaporetto. Creştem bugetul dacă trebuie, că e pe bugetul local achiziţia. Avans nu putem plăti pentru că nu ne permite legea, dar licitaţia trebuie să fie una mai bine popularizată şi internaţional, pentru că există totuşi în lume şi producători de vapoare şi vaporetto puternici, o reluăm şi sperăm să avem succes. Nici nu ne trebuie să fie toate şapte livrate în patru luni. A fost o pretenţie exagerată, asta e…”, a concluzionat Robu.
În aceste condiţii, este greu de estimat când vor putea circula pe Bega noile vaporaşe.
Alte articole pe aceeași temă:
Nicio firma la licitatia organizata de Primaria Timisoara pentru achizitia de vaporase
Citiți principiile noastre de moderare aici!