Mii de oameni au trecut săptămâna trecută pe la Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, după ce această instituţie a trimis 140.000 de înştiinţări proprietarilor, prin care le-a cerut să demonstreze că şi-au aigurat locuinţele dacă nu vor să fie sancţionaţi. Au fost trimise înștiințări persoanelor care nu figurează ca având asigurare pe locuință în bazele de date la care are acces Direcţia Fiscală, chiar dacă multe aveau încheiate poliţe.Potrivit şefului Direcţiei Fiscale Timişoara, Adrian Bodo, doar 20.000 de proprietari, din 160.000, apar în evidenţe ca asigurați, deşi în realitate numărul e mai mare, pentru că nu toate firmele de asigurări au transmis datele la Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID). Chiar dacă a fost criticat vehement până şi de primar, care a anunţat că se delimitează de toată această acţiune, Bodo a motivat că a trimis aceste înştiinţări obligat de lege, pentru a evita sancţionarea oamenilor ulterior. Proprietarii trebuie să depună la Direcția Fiscală o copie după contractul de asigurare a locuinţei, copie care să fie certificată pentru conformitate cu originalul, adică semnată şi datată de beneficiar.
„Bineînţeles că şi eu aş fi dorit să primesc datele de la firmele de asigurări, să nu am scandal la direcţie, dar firmele au motivat că datele sunt confidenţiale. Nu am de unde să iau datele decât de la cetăţeni. Interesul nostru nu este să îi amendăm pe oameni, dar nu vreau să fiu acuzat că am creat prejudicii la bugetul de stat şi bugetul asigurărilor, pentru că cei de la Curtea de Conturi nu ne vor ierta”, afirmă directorul Direcţiei Fiscale. El spune că oamenilor li s-a transmis să nu trebuie să-şi ia număr de ordine pentru această operaţiune, dar ei insistă… Copiile după contracte pot fi trimise şi pe e-mail, pe office@dfmt.ro, dar Bodo spune că nu s-a mers exclusiv pe o astfel de variantă pentru că nu mulţi sunt obişnuiţi să apeleze la metodele electronice. „Deşi am introdus plata taxelor on-line de câţiva ani, doar circa 3.100 de contribuabili, din 300.000, au ID pentru autentificarea în sistem şi plătesc on-line”, a exemplificat şeful DFMT.
În aceste zile se aşteaptă o afluenţă şi mai mare de oameni la sediul Direcţiei Fiscale, pentru că termenul până la care se acordă reducerea de 10 la sută pentru plata cu anticipaţie a impozitului datorat pentru întregul an pe clădiri, terenuri sau mijloace de transport este 31 martie. De această bonificaţie pot beneficia doar persoanele fizice.
Biroul Evidenţă Contribuabili şi Încasări Bugetare funcţionează luni, miercuri, joi şi vineri între orele 8.30-16.00, iar marţi între 8.30 -18.00.
Taxele şi impozitele pot fi achitate şi la 12 oficii poştale din oraş, cu menţiunea că între orele 12.00-13.00 nu se pot face plăţi la poştă. Este vorba de oficiile poştale nr. 1 (bd. Revoluţiei nr. 2), 2 (bd. Republicii nr. 28), 3 (str. Ştefan cel Mare nr. 10), 4 (Iancu Văcărescu nr. 24-26), 5 (Independenţei nr. 1), 7 (Simion Bărnuţiu nr. 83), 8 (Gh. Lazăr nr. 42), 10 (Mureş nr. 1), 12 (1 Decembrie nr. 90), 14 (Teiului nr. 6), 15 (Buziaşului nr. 30) şi 16 (Calea Martirilor nr. 64), potrivit reprezentanţilor DFMT.
Citiți principiile noastre de moderare aici!