Primul curs va ajuta persoanele înscrise să dețină „Competențe antreprenoriale”, fiind vorba de un curs eligibil pentru Programul Start-Up Nation Romania 2017. Perioada: de desfășurare este 4 – 15 septembrie 2017, de luni până vineri, între orele 16 – 20.
Este un curs care se adresează celor care doresc să își deschidă propria afacere sau dețin deja o afacere și vor să o gestioneze mai eficient cât și persoanelor interesate să dezvolte proiecte finanțate din fonduri europene. Structura cursului se va referi la Introducere în antreprenoriat, Inițierea unei afaceri, Organizarea activității, Strategia de marketing, Negocierea contractelor, Politica de promovare, Finanțarea unei afaceri, Dezvoltarea produselor/ serviciilor, Organizarea personalului, Evidența contabilă, Sistemul de evidență financiară, Strategiile de dezvoltare și riscurile afacerii, Logistica necesară derulării afacerii, Planul de afaceri.
Certificatele obținute la absolvirea cursului au recunoaștere națională și internațională și sunt emise de Ministerul Muncii și de Ministerul Educației. Dosarul de înscriere trebuie să conțină următoarele documente: copie CI, copie certificat de naștere, copie certificat de căsătorie (după caz), copie diplomă studii (studii medii), original adeverință medicală de la medicul de familie sau medicul instituției.
Un alt curs oferit celor interesați este „Controlul intern/managerial la nivelul entităților publice. Noutăți legislative”. Perioada de desfășurare este 4 – 6 septembrie 2017, cu orar de desfășurare luni, marți si miercuri, între orele 16-20. Neîndeplinirea de către ordonatorul de credite a obligației de a elabora și prezenta raportul anual asupra sistemului de control intern / managerial se sancționează cu amendă de la 3.000 lei la 5.000 lei”.
Cursul are ca scop: Prezentarea măsurilor de control intern necesare pentru implementarea și dezvoltarea Sistemului de Control Intern Managerial (SCIM); Abordarea unor modalități practice de implementare a SCIM în cadrul entităților publice, în concordanță cu Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 400/2015.
Obiectivele generale ale cursului vizează: Conștientizarea managementului general de la nivelul entităților publice cu privire la responsabilitatea în proiectarea implementării și dezvoltării continue a sistemului de control intern managerial–SCIM, inclusiv a Registrelor de riscuri și a procedurilor operaționale pentru fiecare activitate care se derulează la nivelul entității publice (art.2 din OSGG nr.400/2015 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entităților publice, republicat); Abordarea unor modalități practice de implementare a sistemului de control intern/managerial la nivelul entităților publice – metode dinamice și interactive. Cursul se adresează următoarelor categorii de persoane: Ordonatori de credite principali, secundari și terțiari; Manageri din instituții publice; Auditori interni; Membrii Comisiilor de Monitorizare (CM) constituite pentru Dezvoltarea și Implementarea Sistemului de Control Intern Managerial – SCMI la nivelul entităților publice; Membrii Echipelor de Gestionare a Riscurilor (EGR) constituite la nivelul entităților publice; Responsabili cu gestionarea riscurilor de la nivelul structurilor funcționale ale entităților publice; Personal din entitățile publice implicat în procesul de dezvoltare și implementare a SCMI. Cursanții vor primi un Certificat de Participare emis de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș.
Cel de-al treilea curs va fi cel de Responsabil de mediu. Perioada de desfășurare este 18 septembrie – 29 septembrie 2017, cu orar de luni până vineri, între orele 17 și 21.
Tematica cursului include Instruirea persoanei desemnate cu gestionarea deșeurilor din cadrul firmei, astfel încât să se asigure îndeplinirea obligațiilor legale în domeniul gestionării deșeurilor; Aplicarea prevederilor legale privind protejarea mediului; Aplicarea procedurilor de calitate; Gestionarea cerințelor legale de mediu; Elaborarea programului de management de mediu; Monitorizarea factorilor de mediu; Realizarea auditului intern; Supravegherea activității pentru prevenirea efectelor provocate de situațiile de urgență; Raportarea activității de mediu; Elaborarea documentației sistemului de management de mediu. Cursul se adresează tuturor celor interesați să gestioneze procese de mediu și agenților economici care generează deșeuri. Certificatele obținute la absolvirea cursului au recunoaștere națională și internațională și sunt emise de Ministerul Muncii și de Ministerul Educației.
Certificatele se eliberează în max. 30 de zile de la absolvirea cursului. Dosarul de înscriere trebuie să conțină copie CI, copie certificat de naștere, copie certificat de căsătorie (după caz), copie diplomă studii (studii medii), original adeverință medicală de la medicul de familie sau medicul instituției.
Informații suplimentare și înscrieri la aceste cursuri se pot obține la Centrul Regional de Afaceri al CCIAT din Bd. Eroilor de la Tisa nr. 22, cam.110, sau la tel. 0256 219 173, 0724604132, e-mail: amluca@cciat.ro, Ana Maria LUCA, consultant cameral DFP. Înscrieri on-line la adresa: http://www.cciat.ro/ficurs.php.
Citiți principiile noastre de moderare aici!