Pentru lărgirea pasajelor Jiul – Circumvalaţiunii şi Popa Şapcă au mai fost făcute studii de fezabilitate, documentaţiile au fost întocmite în timpul administraţiei Ciuhandu, prin anul 2006, dar autorităţile locale au considerat că este nevoie de altele noi pentru că acum nu mai este vorba doar de lărgirea pasajelor, ci de nişte lucrări mai complexe. Luna aceasta sunt programate licitaţiile pentru studii de fezabilitate, proiecte tehnice şi detalii de execuţie.
Strada Popa Şapcă se va proiecta pentru 14 metri partea carosabilă, va avea patru benzi de circulaţie de la Punctele Cardinale până la celălalt capăt, spun reprezentanţii municipalităţii, se va lărgi pasajul CF, bulevardul Antenei, la fel, va fi lărgit la patru benzi şi se va proiecta o giraţie pentru racordarea acestei artere la inelul II de circulaţie, lucrare pentru care au fost aprobate deja unele schimburi de terenuri. Giraţia improvizată cu parapeţi de plastic de lângă mall va dispărea.
Strada Jiul va fi lărgită la patru benzi de la Splaiul Nicolae Titulescu la bulevardul Republicii, pe sub pasajul CF vor fi cinci benzi de circulaţie potrivit autorităţilor locale şi se va analiza posibilitatea modificării înălţimii sub pasaj.
„Sunt proiecte la care noi ne-am angajat, pe care este obligatoriu să le facem în perioada următoare, într-un termen mediu, şi la Popa Şapcă şi la Jiul, dar nu doar lărgirea pasajelor, ci şi tot ceea ce este adiacent, şi anume şi configurarea străzilor, vorbim de un număr lărgit de benzi, pentru că în ambele locaţii se strangulează circulaţia. Sperăm să terminăm tot ce înseamnă licitaţii, studii de fezabilitate şi proiectare, licitaţii pentru construcţia efectivă, acordul cu CFR-ul – pentru că vorbim despre pasaje CF şi trebuie să existe un parteneriat, pe care am convingerea că îl vom avea din discuţiile de până acum – până în primăvară, când am putea începe lucrările”, a afirmat viceprimarul Sorin Grindeanu.
Tot luna aceasta va avea loc şi licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie pentru un nou pasaj în zona Solventul. Este vorba de un pasaj rutier inferior pe sub calea ferată care face legătura între Calea Bogdăneştilor şi strada Gării, trotuare şi piste pentru biciclişti.
În ceea ce priveşte fondurile pentru execuţia propriu-zisă a acestor lucrări de investiţii, reprezentanţii municipalităţii spun că nu vor mai trece alţi ani până să se apuce de treabă pentru că se vor solicita bani de la Guvern.
„Vom face demersuri, aşa cum facem şi la Spitalul de Copii şi în celelalte proiecte majore, să obţinem şi bani guvernamentali, pentru că doar din efortul propriu local aceste proiecte mari pot fi făcute, dar vor dura mult mai mult decât în eventualitatea unui sprijin guvernamental. Având în vedere cum se mişcă în ultimul timp lucrurile, şi anume faptul că Timişoara a reapărut pe harta banilor guvernamentali – sumele pe care le-am primit de la Guvern sunt cele mai mari din ţară – suntem optimişti”, a conchis viceprimarul Grindeanu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!