Pe de o parte, înainte de întâlnire, ministrul Sorin Grindeanu îi acuză pe reprezentanții Primăriei Timișoara că întârzie cu acordarea avizelor necesare. Teoretic, potrivit contractului semnat în noiembrie 2022, proiectarea sectorului Timișoara Est – Ronaț Triaj, parte a proiectului mai mare de reabilitare a căii ferate Caransebeș – Arad, ar fi trebuit să dureze șase luni. Același contrat, în valoare de 300 de milioane de euro, prevede și un termen de 36 de luni pentru execuție. Teoretic, Din cauza acestei întârzieri, cu motive discutate nu o dată în ultimele luni, s-a organizat și întâlnirea de vineri.
„Întâlnirea pe care o am cu primarul și echipa acestuia – arhitectul-șef și alți responsabili –, pe de o parte, și, pe de altă parte, Ministerul Transporturilor, este legată de proiectul feroviar care traversează Timișoara, care în acest moment nu are toate agreementurile de la primărie. Am ajuns în situația pe care nu mi-o doream, și anume, să fie ultimul proiect care primește aviz. (…) Sper să ajungem la o înțelegere astfel încât să se primească avizele de la primărie, avize pe care le-a mai dat o dată, în trecut. Acest proiect a fost avizat în trecut. E adevărat, era altă administrație, dar… știți cum e. Am fost și cu Szijjarto (ministrul maghiar de Externe – n.r.) mai înainte să îi arăt holul (CJT-ului – n.r.), e plin de foști președinți. (…) Eu îmi doresc să depășim aceste blocaje. Ar fi păcat, vă spun sincer. Ar fi păcat să pierdem o investiție importantă. Cred că este cea mai mare investiție din Timișoara de după revoluție. Vorbim de 300 de milioane de euro!”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.
Nemulțumirile primăriei
În urma întâlnirii purtate cu ministrul Sorin Grindeanu, viceprimarul Ruben Lațcău a explicat, încă o dată, că există câteva propuneri punctuale cu care primăria nu este de acord. Este vorba de câteva propuneri care mai mult ar încurca traficul rutier. De exemplu, pe strada Gheorghe Adam din zona UMT sau pe strada Radu de la Afumați din Ronaț.
„Autorizația de construcție pentru acest proiect o emite Ministerul Transporturilor, nu primăria. Primăria – ca și consiliul județean –, în mod evident, emite niște avize către antreprenor vizavi de intervențiile punctuale pe care le are. (…) Sunt unele soluții propuse de către proiectant, care sunt soluții improprii, care vor crea mai multe probleme decât vor rezolva prin modul în care au fost ele propuse. Vă aduc aminte că acest proiect este extrem de mare. Ne dorim să se facă. Calea ferată trebuie să fie reabilitată, gara trebuie să fie reabilitată și salutăm inițiativa prim-ministrului Grindeanu de a împinge în față aceste proiecte, dar ele trebuie să fie gândite în așa fel încât și peste 5 ani, și peste 10 ani, și peste 15 ani să ne bucurăm de ele (…)
De exemplu, cum e pe Gheorghe Adam. Efectiv, este o propunere în care, practic, bulevardul acesta de 4 benzi, inelul IV, se îngustează la o bandă pe sens la – deci două benzi – pe o bucată de niște zeci de metri. Am fi avut o gâtuire care ar fi blocat până la urmă, inclusiv intersecția de pe Calea Lugojului. Evident că noi nu putem să acceptăm o astfel de soluție și (…) și ministrul Grindeanu este în întregime de acord cu noi și i-a cerut proiectantului să vină cu o soluție care să rezolve această situație. (…)
Am avut situații, de exemplu la (strada – n.r.) Radu de la Afumați, unde primăria, deși a dorit să mute acel pasaj pe C.A. Rosetti, am înțeles limitările pe care le are CFR-ul, atât ca și timp, cât și ca și finanțare. Am acceptat să fie acel pasaj pe Radu de la afumați, chiar dacă creează anumite probleme, dar pasajul pe care proiectantul WeBuild l-a propus primăriei în comisia de circulație nu asigură relații de stânga-dreapta dincolo de calea ferată. Ba mai mult de atât, vine cu un drum de patru metri cu două benzi pe sens. Eu nu știu cum se pot face două benzi pe sens pe un drum de patru metri, că nu încap două mașini mai mari, una pe lângă alta. Noi nu putem să le aprobăm în felul acesta. În mod evident, noi nefiind beneficiar, nu putem să dăm decât avize pe soluții de trafic, dar dacă acele soluții de trafic nu respectă normativele legale, noi nu avem cum să le avizăm”, a declarat, în urma întâlnirii, viceprimarul Ruben Lațcău.
Concluziile întâlnirii de vineri vor fi trase de abia joia viitoare, la o nouă întâlnire între reprezentanții primăriei și cei ai ministerului, care de această dată va avea loc la București, la sediul CFR Infrastructură. Până atunci, antreprenorul și-a luat angajamentul să vină cu noi propuneri la problemele ridicate de primărie și acceptate de CFR.
Linia de cale ferată Caransebeș-Arad
Vă amintim, reabilitarea linii de cale ferată Caransebeș – Arad este împărțită în patru sectoare. Timișoara Est – Ronaț Triaj este, teoretic, al treilea. Primul este Caransebeș – Lugoj, al doilea este Lugoj – Timișoara, iar ultimul este Ronaț Triaj – Arad. Cele patru sectoare au fost împărțite în două licitații de proiectare și execuție, lansate în 2021, cu câte două loturi fiecare. Valoarea totală a contractelor este de aproximativ nouă miliarde de lei, cu TVA. Doar pentru primul sector încă există probleme cu contestațiile, în rest celelalte sunt, teoretic, în desfășurare.
Pe lotul 2, Lugoj – Timișoara, câștigătoare a fost desemnată oferta de 1,9 miliarde de lei a celor de FCC Construccion SA. Pe lotul 3, Timișoara Est – Ronaț Triaj, și lotul 4, Ronaț Triaj – Arad, lucrează WeBuild, pe contracte în valoare de 1,4, respectiv 2,4 miliarde de lei. Lotul 1, Caransebeș – Lugoj, cel cu contestațiile, are de asemenea o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei, toate valorile fiind fără TVA.
Pe aceeași temă:
FOTO. Trenurile vor opri în apropiere de Iulius Town. Proiect gigantic al CFR cu bani din PNRR
Trimite articolul
XSunt de acord cu amendamentul Primăriei în ceea ce privește pasajul superior care leagă strada Radu de la Afumați cu strada Comoarei, referitor la lățimea pasajului, în privința mea minim 3 metri pe sens și rotoare, dar și onor Primăria Timișoara se gândește ca această descărcare a pasajului, se va face în partea străzii Comoarei, pe o stradă cu o lâțime de 3,5 metri? În această zonă cu un potențial maxim de dezvoltare imobiliară după construcția pasajului, ar trebui regândită descărcarea pasajului pe o artera nou construită din care ar trebui să se facă legături cu celelalte străzi existente în zonă (cu aceași lățime de 3.5 m, 1.75 m pe sens). Primăria Timișoarei să se ocupe de un plan zonal care să vină în concordanța cu secolul 21, sau…..
Scoateți gara din oraș, una noua lângă aeroport și de acolo tramvai până în centrul orașului și la gara de nord și gata
-
@Bpc, ar fi ceva prea occidental pentru mintile mioritice. La noi trebuie ceva improvizat, inapoiat ca “merge si asa”.
-
Băi occidentalilor, în toate orașele mari ale Europei, gara feroviară se află cât mai aproape de cetățean, dacă nu chiar central. Dar na, ce să vezi ne dăm cu părerea toți habarniștii. Acum suntem mari specialiști și în transporturi publice.
-
Da BA, asa e, in Paris gara e in holul Louvre-ului iar la Berlin tocmai au bagat sine pe Unter den Linden!
-
-
Din nou Grindeanu – Vichend la TimisoaraI Cat patriotism local poseda dansul, cu un pahar cu vin!
-
daca ar veni cu trenul, ar fi bine, as zice sa vina zilnic.
Să nu desființeze nicio trecere la nivel existentă, oricum trenurile în zona orașului nu vor circula cu 160 km/h. Ce au cu bariera de la Jumbo? Dar cu traversarea de pe Avram Imbroane (lângă noul ștrand Amazonia)?
Adică în estul orașului de la centură pâna la Baader va mai rămâne doar un singur punct de traversare a liniei de tren – viitorul pasaj de pe Gheorghe Adam? Pe bune?!