Partea care ține de România a autostrăzii Timișoara – Belgrad se întinde pe 73 de kilometri. După mai multe consultări, ruta aleasă pentru drumul de mare viteză a fost cea care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare și care continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în apropiere de Giroc. De acolo, traseul continuă pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia. De realizarea studiului de fezabilitate se ocupă firma SEARCH CORPORATION. În prezent, în cadrul acestui contract, tocmai ce au început noi foraje în zona localităților Liebling – Jebel.
De realizarea studiului de fezabilitate se ocupă firma SEARCH CORPORATION.
Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate a fost semnat încă din 4 martie 2020. Valoarea inițială a fost de 8,7 milioane de lei, fără TVA, însă prețul a fost majorat, în ianuarie 2023, până la 10,1 milioane de lei, adică aproape 2,5 milioane de euro, fără TVA. Contractul ar fi trebui onorat în doi ani, însă acest lucru nu se va întâmpla. Înțelegerea include și servicii de consultanță și analize.
După predarea de către firma SEARCH CORPORATION a studiului de fezabilitate întârziat, următoarea etapă va fi lansarea licitației pentru proiectare.
Cum demersurile pentru realizarea autostrăzii încep să prindă tot mai mult contur, autoritățile au trecut și la acțiuni simbolice.
„Poziția viitorului Punct de Trecere a Frontierei de la Moravița, de pe autostrada A9 Timișoara – Moravița, a fost stabilită zilele trecute, la a doua reuniune a Grupului de lucru la nivel de experți. Cu această ocazie, în locul unde va fi noul PTF, a fost amplasată și o bornă kilometrică simbolică – Km 0 al A9”, anunță Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.
Noi detalii discutate cu autoritățile din Serbia
La întâlnirea experților desfășurată zilele trecute au participat și mai mulți reprezentanți ai autorităților române. Amplasarea viitorului punct de frontieră a fost doar unul dintre subiectele puse în discuții.
„Detaliile referitoare la conexiunea între autostrada Timișoara – Moravița și autostrada Belgrad – Vatin și stadiul celor două proiecte au fost discutate la întâlnirea care a avut loc la Moravița și la care au participat reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, CNAIR, DRDP Timișoara, Autoritatea Vamală din România, Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara, proiectantul desemnat pentru elaborarea studiului de fezabilitate – Search Corporation –, precum și reprezentanții Întreprinderii Publice a Drumurilor din Republica Serbia”, mai transmit reprezentanții DRDP Timișoara.
Autostrada Timișoara-Moravița (A9) va fi realizată din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
Pe aceeași temă:
Autostrada Timișoara-Moravița, un vis îndepărtat. Și mai mulți bani pentru SF
Autostrada Timișoara-Moravița, un vis îndepărtat. Și mai mulți bani pentru SF
Trimite articolul
XDe ce D zeu n-ati dus-o prin nord? Mahle (aveam si breteaua de descarcare) si direct CET?
Sa n-avem centura in regim de autostrada…aradenii ne-au luat o inainte 25 de ani pe parte de infrastructura1
Vai noua!
santem in sec XXI..pe cand o legatura pe calea ferata sau cu autobuze pe ruta TIMISOARA-BEOGRAD???ca este mai ieftin si nu trebuie sa se faca atatea studii si foraje.????
-
autostrada are alt rol decat cel pe care il crede ‘cetateanul’, si anume transport de marfa si nu pentru fâțâieli de colo colo de cateva ori pe an in concedii sau loc de dat in gura bolizilor de catre niste…🤪. altfel, sa fie si pentru cetatean tren, de ce nu, ba chiar de mare viteza. ba chiar si autostrada!😂
-
Unii dintre noi detinem autoturisme si le si folosim.
Domnilor din[M.TRANSPORTULUI siCJ] Santem in secXXI si spre rusinea d-voastra nu a-ti fost in stare sa organizati ca cel putin sa existe o legatura feroviara sau auto intre TIMISOARA-BEOGRAD.unde nu trebuiesc <<cheltuieli cu studii de PRE.-fezabilitate,foraje si alte taxe."Aratati o tara din EUROPA unde intre vecini nu este legatura feroviara,auto??? ,acum veniti cu ,,,,,,,autostradaIII
dati-i bataie. trebuie aceasta investitie care va dezvlta teribil judetul si orasul.
<si CJ ar trebui sa discute cu organele competente ale SERBIEI reluarea circulatiei pe CF si terestra cu transport auto care a existat pana nu demult.SANT unii,, postaci”de serviciu care sant <<gica contra << la tot ce se scrie pe site si in,, inteligenta"lor mai afiseaza si ,,maimuca"in text.,sau afirma ca si ei detin mijl.auto si le ,,folosesc"des eventual pana la BESENOVA NOUA ""unde parcarea este mocca .Aceste legaturi este o NECESITATE nu un moft al unuia sau altuia..Asa cum intr-un oras trebuie sa existe spitale,cinematografe,teatre stadioane,etc intr-o lume CIVILIZATA trebuie sa existe si legaturi pe cf .si terestra ORGANIZATA.intre state vecine.,,POSTACILOR",poate n-ati stiut dar dupa 1990 exista vagon de CF care te ducea de la TIMISOARA la VENETIA II via BEOGRAD.
-
si mai sunt si unii care nu inteleg exact ce citesc si interpreteaza totul emotional 🤣😂🤣
Daca va uitați mai atenți… între Moșnița si Albina se lucrează intens la parcelari si la aducțiunea utilităților…. fac pariu ca are de a face cu autostrada care va trece pe acolo… RECHINII pot fi chiar aceia care au aprobat și execută proiectul sau mai sus pușii lor