Vă amintim că drumul de mare viteză va avea o lungime de 73 de kilometri. Pentru Autostrada Timișoara-Moravița au existat 11 variante de traseu, fiind aleasă ruta care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare și continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc. De acolo, traseul continuă pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia. De realizarea studiului de fezabilitate se ocupă firma SEARCH CORPORATION.
„În etapa de elaborare a studiului de fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timișoara – Moravița, în această perioadă se execută foraje pentru studiul geotehnic în zona localităților Liebling – Jebel. Forajele sunt executate de echipele Formin S.A în cadrul contractului derulat de firma SEARCH CORPORATION”, transmit marți, 30 mai, reprezentanții DRDP Timișoara.
Prețul inițial al contractului, prelungit de curând
Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate a fost semnat încă din 4 martie 2020. Valoarea inițială a fost de 8,7 milioane de lei, fără TVA, însă prețul a fost majorat, în ianuarie 2023, până la 10,1 milioane de lei, adică aproape 2,5 milioane de euro, fără TVA. Contractul ar fi trebui onorat în doi ani, însă acest lucru nu se va întâmpla. Înțelegerea include și servicii de consultanță și analize.
După predarea de către firma SEARCH CORPORATION a studiului de fezabilitate întârziat, următoarea etapă va fi lansarea licitației pentru proiectare.
Autostrada Timișoara-Moravița (A9) va fi realizată din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
Trimite articolul
XVesre buna. Dati-i bataie.
…. Ca autostrada nu e a voastra ci a urmasilor, urmasilor, urmasilor vostri, in veacul ceacului!
Foarte bine. Dati-i bataie. Autostrada va duce la dezvoltare economica.