Prima hotărâre a aleșilor locali privește aprobarea Regulamentului privind gestionarea deşeurilor din construcţii şi demolări în municipiul Timişoara. A doua se referă la aprobarea Regulamentului privind stabilirea măsurilor de protecţie a mediului în timpul executării lucrărilor de construcţii în Timișoara.
Ca noutate față de vechiul Regulament de gestionare a deşeurilor din construcţii şi demolări, acum beneficiarii autorizațiilor pentru lucrări de construire/desființare sau ai avizelor eliberate de Direcția Județeană Pentru Cultură au o nouă obligație. Este vorba despre solicitarea avizului privind gestionarea deșeurilor, de la compartimentul de specialitate cu atribuții privind avize și control în acest sens, din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Avizul privind gestionarea deșeurilor este valabil numai însoțit de Planul de gestionare a deşeurilor rezultate din realizarea investiţiei (dacă este cazul) sau demolare, precum şi de Planul de situaţie propus al investiţiei.
Cei interesați găsesc mai multe detalii AICI.
Avizul de Gestiune Deșeuri
Nou față de vechiul Regulament privind stabilirea măsurilor de protecţia mediului în timpul executării lucrărilor de construcții în Timișoara este că pentru emiterea Avizului de Gestiune Deșeuri de către municipalitate trebuie să se facă evaluarea şantierului în funcție de categoria de risc: mic, mediu, sau ridicat.
Proiectanții care întocmesc documentația de obținere a autorizației de construire au obligația de a încadra șantierul, categoria de risc, respectiv să prevadă măsurile aferente de reducere a impactului asupra mediului, necesare a fi luate pe șantier.
De asemenea, pentru obținerea Avizului de Gestiune Deșeuri, la depunerea solicitării, proiectanții vor înainta un exemplar cu DTOE (în care se va preciza, încadrarea șantierului, conform Anexei nr. 2). Documentația depusă va include și o planșă cu organizarea de șantier.
Mai multe detalii despre această hotărâre a Consiliului Local Timișoara găsiți AICI.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XIngrozitor cite mai pot inventa ca sa justifice organigrama superstufoasa a primariei.
Nu era mai simplu ca plansa (necesara pt obtinerea autorizatiei de constructii) cu organizarea de santier sa mai contina 1-3 dreptunghiuri care sa reprezinte prezentarea organizarea si evacuarea deseurilor ?
Oh, oh, e greu aici.
ca pana acuma, fiecare arunca unde putea ca amenzile erau exceptii si nu se lega nimeni de “marii investitori”…. ca aveau acoperire.
SAi cu noa hotarare, nu se prea schimba nimica, ca acoperirea este mai departe,
Asa ca nu va faceti griji ca va fi mai bine.
-
Toate santirele incheie contracte cu firme pntru evacuara desurilor ….firme la randul lor care subcontracteaza la alte firme…..nimeni nu vrifica daca cei care transporta deseuri de pe aceste santiere sunt autorizati si daca intocmesc formularele de incarcare, cate autovehicule de transport sunt oprite in trafic pentru a fi verificate daca au formularele de incarcare intocmite care apropo sunt controlate de Gara Nationala de Meiu ??? , asa ajung zeci de mii de tone de desuri din constructii pe terenuri private ale unor peroane care sub pretextul ca ar aduce terenul la cota cu desuri inerte ….ingroapa si deseuri din constructii sau periculoase, prin HCL urile astea nu ati facut decat sa zgariati putin suprafata acestui Business banos al samsarilor de deseuri, practic loviti in santiere dar nu loviti la radacina , la cauza eliminarii deseurilor din constructii in spatii neautorizate