O posibilă explicaţie a rezultatelor relativ bune
ar fi că au avut de-a face cu mai puţină
materie – dacă la română sau
matematică elevii din clasa a VIII-a au în jur
de patru ore pe săptămână, la istorie
şi geografie au una sau două. „La
matematică şi la limba şi literatura
română, au vrut, nu au vrut, tot au fost
nevoiţi să apeleze şi la noţiuni
asimilate în anii anteriori. La istorie şi
geografie a fost mai puţină materie şi,
în plus, au avut şi libertatea de a-şi
alege disciplina la care vor da teză, în
funcţie de priceperea fiecăruia”, ne-a spus
Elena Boldea, inspector de specialitate în cadrul
Inspectoratului Şcolar Timiş. În orice caz,
se pare că majoritatea elevilor au preferat geografia,
numărul celor care au susţinut teza la
această materie fiind aproape dublu de cel al
„istoricilor”. Dintre ei, doar 3% au luat sub
5, iar 32% au primit nota maximă. 27% s-au ales cu 9,
16% cu 8 şi 11% cu 7. Restul notelor au fost cuprinse
între 5 şi 7. La istorie doar 2% au luat sub 5,
iar cei mai mulţi au rezolvat subiectele de 9 –
27 %. Ceva mai puţini, în jur de 20%, au luat
10, iar 21% s-au mulţumit cu 8. Notele de la tezele
unice vor fi luate în considerare la stabilirea
mediei generale, pe baza căreia elevii vor fi
admişi la liceu.
Note bune la istorie şi geografie
Elevii timişeni merg din ce în ce mai bine.
Dacă săptămâna trecută au dovedit
că se pricep mai bine la matematică decât
la limba şi literatura română, la tezele cu
subiect unic de la istorie şi geografie foarte
puţini au luat note sub 5.
Citiți principiile noastre de moderare aici!