Contractul are o valoare de 22,29 de milioane de euro, fără TVA, și trebuie dus la îndeplinire în termen de 24 de luni. Drumul de mare viteză a avut, încă de la început, o situație mai incertă, existând mai multe contestații.
„Asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – EAST WATER DRILLINGS SRL a câștigat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al lotului 3 al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj! Câștigătorul a fost desemnat după finalizarea reevaluării ofertelor în conformitate cu dispozițiile Deciziei CNSC”, transmite Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrarea a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
A anunțat noutatea și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Contractul pentru proiectarea ultimului dintre cele 4 Loturi ale Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj (230 km) are câștigător! Asocierea de proiectanți români are la dispoziție 22 de luni (de la semnarea contractului) pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției Lotului Domașnea-Caransebeș (45 km). Contractul are o valoare de 22,29 milioane de lei (fără TVA) și este finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile. El va putea fi semnat după expirarea perioadei legale de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, precizează și Grindeanu.
Situația complicată din spatele licitației
Licitația pentru studiul de fezabilitate al „Autostrăzii Sudului” a fost lansată prima dată în 2021, într-o singură procedură, pe când ministru era Cătălin Drulă. După venirea lui Sorin Grindeanu, procedura a fost anulată, iar ulterior licitația a fost împărțită în patru sectoare distincte. Au fost lansate în aprilie 2022 patru licitații distincte, cu dată limită până pe 15 iunie 2022.
În decembrie, însă, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a decis ca ofertele să fie reevaluate. În martie, CNAIR anunță că lotul 3 ar fi trebuit proiectat de asocierea EGIS ROMANIA SA – EGIS INTERNATIONAL SAS – PRIMACONS GROUP SRL – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – ECO GEODRUM SRL. A mai fost depusă o contestație și acum, se pare, s-a schimbat iar câștigătorul.
Drumul de mare viteză Filiași – Lugoj este structurat astfel: Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km); Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km); Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km); Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km). Primul contract a fost semnat abia pe 9 iunie, pentru lotul 1.
Trimite articolul
XDe cand a terminat Drula licitatia trebuia sa fie gata deja studiu si lucrarile sa inceapa.
O viata irosita intro tara condusa de incompetenti.
-
Serios? Vezi ca licitatia lui Drula termenul pentru SF era de 5 ani.
-
cetatene, vezi ca-ti creste nasu’. SF lu drula era de 43 luni, adica undeva la 3 ani jumate.
de atunci au trecut 21 luni.
cu alte cuvinte, grindeanu doar a tras de timp 2 ani, sa termnine aproximativ la aceeasi data.
practic, timp, bani si resurse pierdute.
de ce sa iei mita pe un singur sf, cand poti lua de pe 4? trebuia sa faca 12 tronsoane… iesea si mai bine.
-
nu stiu cum se face dar bucata spre Craiova este deja gata si se circula pe ea….in zona mai vestica s-au contestat , rearanjat interesele, de nici n-am ajuns la inceperea lucrarilor. asta spune multe despre generatia asta de politicieni
-
Macar de’ar avea sens unic atunci.