Potrivit oficialilor Direcției de Evidență a Persoanelor Timișoara, procedura a fost aprobată încă din 10 aprilie de către Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
Ce trebuie făcut:
„1. În cazul nașterilor produse în maternitate pentru care nu au fost înmânate părinților certificatele medicale constatatoare ale născutului viu: transmiterea documentelor necesare pentru înregistrarea nașterii se va face, în termenul legal de 30 de zile pentru copilul născut viu, de către persoana desemnată din cardul maternității, prin intermediul poștei electronice securizate (e-mail);
2. În cazul nașterilor produse în maternitate pentru care au fost înmânate părinților certificatele medicale constatatoare ale născutului viu: transmiterea documentelor necesare pentru înregistrarea nașterii se va face, în termenul legal de 30 de zile pentru copilul născut viu, de către părinți, prin intermediul poștei electronice securizate (e-mail);
3. În cazul în care documentele sunt transmise de către părinți prin e-mail, înainte de înregistrarea nașterii, ofițerul de stare civilă va efectua verificări prin telefon/ e-mail la maternitatea care a emis certificatul medical constatator al nașterii pentru a exista certitudinea că datele din certificatul medical constatator transmis de către părinte corespund cu datele din evidențele maternității;
4. În cazul în care părinții sunt căsătoriți, documentația transmisă va cuprinde fotocopie de pe următoarele înscrisuri: certificatul medical constatator al nașterii; actele de identitate ale părinților, aflate în termen de valabilitate; certificatul de căsătorie; declarația părintelui care solicită înregistrarea nașterii cu privire la domiciliul copilului, în cazul în care părinții au domicilii diferite. Formularul este disponibil AICI!
În cazul în care părinții au nume de familie diferite, rubrica din actul de naștere privind numele de familie al copilului nu va fi completată, urmând să fie înscrisă pe marginea actului de naștere mențiunea corespunzătoare, după încetarea stării de urgență, la cerere, potrivit art. 85 din Metodologia cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă, aprobată prin H.G. nr. 64/2011, în baza declarației dată în fața ofițerului de stare civilă de ambii părinți, în conformitate cu prevederile art. 449 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil;
5. În cazul în care mama copilului nu este căsătorită, documentația transmisă va cuprinde fotocopie de pe următoarele înscrisuri: certificatul medical constatator al nașterii; actul de identitate al mamei, aflat în termen de valabilitate, sau dovada eliberată de instituțiile competente prin care se confirmă datele de identitate ale acesteia, în lipsa actului de identitate; certificatul de naștere;
În cazul în care tatăl copilului dorește să recunoască paternitatea față de copil, declarația de recunoaștere dată în fața notarului sau a ofițerului de stare civilă va fi preluată după încetarea stării de urgență.
6. Ofițerul de stare civilă va înregistra nașterea și va transmite unității medicale/ părintelui, tot prin intermediul serviciilor de poștă electronică securizate o dovadă privind înregistrarea nașterii, care va cuprinde și codul numeric personal atribuit. Cu această ocazie se va comunica faptul că certificatul de naștere se va elibera persoanei îndreptățite la încetarea stării de urgență.
7. Documentele originale privind pe noul-născut se vor transmite Direcției de Evidență a Persoanelor Timișoara, în termen de 30 de zile de la încetarea stării de urgență, astfel:
a) de către persoana desemnată din cadrul maternității, prin intermediul serviciilor poștale sau prin intermediul unei persoane cu atribuții de curierat desemnată din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;
b) de către unul dintre părinți, cu ocazia prezentării pentru înmânarea certificatului de naștere, în original; în cazul pierderii sau distrugerii certificatului medical constatator al nașterii, unul dintre părinți va solicita un duplicat al certificatului medical constatator al nașterii pe care îl va prezenta la data înmânării certificatului de naștere”.
Atenție, înregistrarea nașterilor după împlinirea termenului legal se va face după încetarea stării de urgență prin procedura înregistrării tardive a nașterii.
Potrivit directorului Direcției de Evidență a Persoanelor, Radu-Bogdan Sperneac, pentru transmiterea documentelor se poate folosi adresa de e-mail nastere@primariatm.ro. Documentele pot fi duse în continuare și fizic, la sediul instituției.
Lista actelor necesare pentru înregistrarea nașterii, în funcție de statutul civil al părinților, poate fi consultată AICI!
Trimite articolul
XAs dori o problemă pe joi